symbol | jezyk |
---|---|
4/3052 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
- Kształcenie umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy z zakresu metodyki nauczania rytmiki w wieku przedszkolnym - Doskonalenie prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym - Kształcenie umiejętności realizacji zagadnień kształcenia muzycznego w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym - Rozwijanie umiejętności analizy i omówienia prowadzonych zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Praktykanci powinni znać podstawy psychologii rozwojowej , pedagogiki, dydaktyki ogólnej i metodyki rytmiki dla dzieci w wieku przedszkolnym.
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
-Smoczyńska U., MUZYKA DLA DZIECI, WSiP, 1995. - Lipska E., Przychodzińska M., DROGI DO MUZYKI, WSiP, 1999. - . - Gloton R., Clero C., TWÓRCZA AKTYWNOŚĆ DZIECKA, WSiP, 1988. - Przetacznikowa M., Włodarski Z., PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA, PWN, 1986. - Smoczyńska-Nachtman U., PODAJMY SOBIE RĘCE, WSiP, 1989. - - Jaques-Dalcroze E., PISMA WYBRANE, WSiP, 1992. - Brzozowska-Kuczkiewicz M., Emil Jaques, WSiP, 1991. - Skazińska M., RYTMIKA DALCROZOWSKA METODA AKTYWNEGO WPROWADZANIA DZIECI W ŚWIAT MUZYKI, Poznań, 1981. - Skazińska M., RYTMIKA I PROBLEMY JEJ WYKORZYSTANIA W PROCESIE WYCHOWANIA DZIECI I MŁODZIEŻY, Pro Sinfonica, 1979. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Stasińska K., INSTRUMENTARIUM ORFFA W SZKOLE, WSiP, 1986. - Ławrowska R., MUZYKA I RUCH, WSiP, 1988. - Skowrońska-Lebecka E., DŹWIĘK I GEST, WSiP, 1984. - Przychodzińska-Kaciczak M., MUZYKA I WYCHOWANIE, NK, 1969. - Rocławski B., PORADNIK FONETYCZNY DLA NAUCZYCIELI, WSiP, 1986. - Lewandowska K., MUZYKOTERAPIA DZIECIĘCA, materiały od autora. - Małek E., DZIECIĘCE HIP-HOP, MCDN, 2000. - Stadnicki A., TAŃCE DLA DZIECI, WSiP, 1994. - Moskalik I., RUCH PRZY MUZYCE, AUDITOR, 1992., Burowska Z., Karpała B., Noworol B., Wilk A., SO MI LA, WSiP, 1989, Chamski H., ŚPIEWNIK, Hejnał 1993. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- student posiada wiedzę dotyczącą pedagogiki i psychologii w zakresie problematyki pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym; | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- student wykazuje umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy dotyczącej nauczania rytmiki; | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- student posiada kompetencje i jest przygotowany pod względem praktycznym do wykonywania zawodu nauczyciela rytmiki w przedszkolu; |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 0.5 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Kierzkowska, | 4/3052/8577 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe zawarte w prowadzonych zajęciach z grupą dzieci w wieku przedszkolnym oparte są na zagadnieniach ściśle zintegrowanych z materiałami z zakresu metodyki nauczania rytmiki w wieku przedszkolnym i bezpośrednio korelują z treściami programowymi owego przedmiotu.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
problemowe, pokazu, słowne, projektu, praktyczne i aktywizujące, waloryzacyjne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie na podstawie poprowadzonych praktycznie zajęć z grupą przedszkolną w ustalonym wymiarze jednostek lekcyjnych. Wymagania egzaminacyjne: brak, stosowana jest tzw. "samochwałka" czyli ankieta samooceny. Ankieta:
Imię i nazwisko…………………………………………………………………………
Rok szkolny, semestr…………………………………………………………………...
SAMOOCENA:
1/ Frekwencja……………………………………………………………………………
2/ Prowadzenie zajęć: lekcja 1/ punkty ________………………………………………
……………………lekcja 2/ punkty _________……………………………………...
……………………lekcja 3/ punkty _________……………………………………...
3/ Przygotowanie do lekcji………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………..
4/ Aktywność ,umiejętność oceny prowadzonych zajęć…………………………………
…………………………………………………………………………………………
5/ Mój kontakt z dziećmi na zajęciach .………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………
OCENA………………………………………
Moje uwagi, wnioski, spostrzeżenia : ………………………………………………………………………………………………..
Moje uwagi dotyczące sposobu przeprowadzanych praktyk nauczania przedszkolnego:
…………………………………………………………………………………………………
|