symbol | jezyk |
---|---|
4/3048 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem nauczania przedmiotu technika ruchu jest przygotowanie studentek do realizacji programu z kompozycji ruchowych i tańca. Dzieje się to poprzez rozwijanie sprawności fizycznej i estetyki ruchu, maksymalnej ekspresji, dynamiki. Zadaniem dydaktycznym jest też opanowanie umiejętności praktycznych z zakresu kształcenia ruchu u dzieci. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Prawidłowa budowa ciała, brak przeciwskazań zdrowotnych, dobra koordynacja ruchu. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Różnego rodzaju kursy tańca, warsztaty, zajęcia poprawiające sprawność fizyczną, | |
bibliografia podstawowa | |
Agrypina Waganowa „Zasady tańca klasycznego”, Irena Turska „Krótki zarys historii tańca i baletu’. Arnold Haskel „Balet’ | |
bibliografia uzupełniająca | |
Płyty DVD z serii "Balet i taniec" | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada podstawową wiedzę na temat budowy aparatu ruchowego; zna terminologię ćwiczeń obowiązującą w tańcu klasycznym; rozpoznaje poszczególne pozycje ( nóg, rąk ) i podstawowe ćwiczenia w tańcu klasycznym; ma wiedzę dotyczącą zasad prawidłowego wykonywania ćwiczeń; rozpoznaje postawowe techniki i style tańca. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- posiada umiejętnośc pracy w zespole; potrafi zapamiętywać i odtwarzać materiał choreograficzny; dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do tworzenia i realizowania własnych koncepcji artystycznych; potrafi wykonać podstawowe ćwiczenia z tańca klasycznego; posiada warsztat techniczny potrzebny do prezentacji ruchowych, utworów muzycznych. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- wykazuje kreatywność w podejmowaniu samodzielnych decyzji oraz prac związanych z zawodem; jest zdolny do kontrolowania swoich emocji, zachowań; jest zdolny do wyrażania ocen w stosunku do swoich własnych działań oraz działań innych osób. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 0.5 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Borowska, | 4/3048/8544 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Opanowanie prawidłowej postawy. 2. Wprowadzenie pozycji nóg i rąk na bazie tańca klasycznego 3. Przygotowanie i wzmocnienie mięśni wyrabiających giętkość, plastyczność, sprężystość ruchu. 4. Stopniowe wprowadzenie ćwiczeń tańca klasycznego przodem do drążka | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- znajomość podstawowych ćwiczeń tańca klasycznego przy drążku i na środku sali |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 0.5 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Borowska, | 4/3048/8571 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Przygotowanie do wykonywania obrotów. 2. Wprowadzenie ćwiczeń zwiększających obszerność ruchów w stawach. 3. Kontynuacja ćwiczeń przy drążku na bazie tańca klasycznego. 4. Podstawowe skoki. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- znajomość podstawowych ćwiczeń tańca klasycznego przy drążku i na środku sali |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 0.5 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Borowska, | 4/3048/8574 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Wprowadzenie ćwiczeń poprawiających kondycje, wytrzymałość i siłę mięśni. 2. Kontynuacja ćwiczeń tańca klasycznego. 3. Wprowadzenie elementów improwizacji ruchowej. 4. Doskonalenie wcześniej zdobytych umiejętności. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- znajomość podstawowych ćwiczeń tańca klasycznego przy drążku i na środku sali |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Borowska, | 4/3048/8580 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Praca nad świadomym napięciem i odprężeniem mięśni. 2. Wprowadzenie podstawowych ćwiczeń na bazie tańca współczesnego. 3. Kontynuacja ćwiczeń przy drążku i na środku sali w technice tańca klasycznego. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- znajomość podstawowych ćwiczeń tańca klasycznego przy drążku i na środku sali |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Borowska, | 4/3048/14001 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Wprowadzenie kierunków efface i croise 2. Stopniowe zwiększanie tempa wykonywanych ćwiczeń. 3. Rozwijaniepłynności i lekkości ruchów. 4. Wprowadzenie dłuższych sekwencji na bazie tańca współczesnego. 5. Kontynuacjaćwiczeń tańca klasycznego. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- znajomość podstawowych ćwiczeń tańca klasycznego przy drążku i na śodku sali - umiejętność powtórzenia wybranych sekwencji ruchowych- znajomość zasad wykonywania poszczególnych ćwiczeń |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Borowska, | 4/3048/14002 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Doskonalenie różnego rodzaju obrotów. 2. Przygotowanie do dużych skoków. 3. Kontynuacja i wprowadzeniekolejnych ćwiczeń tańca klasycznego. 4. Wprowadzenie nowych rozwiązań ruchowych na bazie tańcawspółczesnego. 5. Praca nad uzyskaniem artystycznego wyrazu w kompozycjach ruchowych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- znajomość podstawowych ćwiczeń tańca klasycznego przy drążku i na środku sali - umiejętność powtórzenia wybranych sekwencji ruchowych - znajomość zasad wykonywania poszczególnych ćwiczeń
|