symbol | jezyk |
---|---|
4/3045 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
-student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii sztuki, kultury popularnej, muzykologii | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
-student jest świadomy sposobów wykorzystywania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
-student realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z muzyki |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Galikowska-Gajewska, | 4/3045/8541 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wiadomości ogólne i szczegółowe zależne omawiane są na bieżąco w odniesieniu do poszczególnych zagadnień programowych: - Ogólne wiadomości o zasadach komponowania ruchu w przestrzeni (przedmiot, treść i forma kompozycji. - Zasady komponowania ruchu w przestrzeni. - Ruch w przestrzeni scenicznej- podział przestrzeni scenicznej, rodzaje układów przestrzennych, zasady planowania ruchu w przestrzeni. - Kryteria doboru utworu muzycznego do interpretacji ruchowe. SEMESTR I - Przygotowanie i praktyczna realizacja interpretacji ruchowej wybranych miniatur muzycznych z literatury dziecięcej oraz przygotowanie dokładnego opisu kompozycji ruchowej wybranej miniatury muzycznej | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu polega na praktycznych umiejętnościach dotyczących przygotowania i realizacji kompozycji ruchowych utworów muzycznych omawianych w danym semestrze w oparciu o literaturę przedmiotu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Galikowska-Gajewska, | 4/3045/8569 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wiadomości ogólne i szczegółowe zależne omawiane są na bieżąco w odniesieniu do poszczególnych zagadnień programowych: - Ogólne wiadomości o zasadach komponowania ruchu w przestrzeni (przedmiot, treść i forma kompozycji) - Zasady komponowania ruchu w przestrzeni - Ruch w przestrzeni scenicznej- podział przestrzeni scenicznej, rodzaje układów przestrzennych, zasady planowania ruchu w przestrzeni - Kryteria doboru utworu muzycznego do interpretacji ruchowej SEMESTR II - Przygotowanie i praktyczna realizacja interpretacji ruchowej wybranych miniatur muzycznych z literatury dziecięcej wraz z przygotowaniem dokładnego opisu kompozycji ruchowej wybranej miniatury muzycznej | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu polega na praktycznych umiejętnościach dotyczących przygotowania i realizacji kompozycji ruchowych utworów muzycznych omawianych w danym semestrze w oparciu o literaturę przedmiotu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 0.5 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Małgorzata Kupsik, | 4/3045/8573 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wiadomości ogólne i szczegółowe zależne omawiane są na bieżąco w odniesieniu do poszczególnych zagadnień programowych: - Ogólne wiadomości o zasadach komponowania ruchu w przestrzeni (przedmiot, treść i forma kompozycji) - Zasady komponowania ruchu w przestrzeni - Ruch w przestrzeni scenicznej- podział przestrzeni scenicznej, rodzaje układów przestrzennych, zasady planowania ruchu w przestrzeni - Kryteria doboru utworu muzycznego do interpretacji ruchowej SEMESTR III - Zasady komponowania i planowania ruchu w interpretacjach utworów polifonicznych- kanony - Opracowanie i realizacja fragmentu lub całej kompozycji ruchowej utworu polifonicznego - kanonu | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu polega na praktycznych umiejętnościach dotyczących przygotowania i realizacji kompozycji ruchowych utworów muzycznych omawianych w danym semestrze w oparciu o literaturę przedmiotu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Małgorzata Kupsik, | 4/3045/8576 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wiadomości ogólne i szczegółowe zależne omawiane są na bieżąco w odniesieniu do poszczególnych zagadnień programowych: - Ogólne wiadomości o zasadach komponowania ruchu w przestrzeni (przedmiot, treść i forma kompozycji) - Zasady komponowania ruchu w przestrzeni - Ruch w przestrzeni scenicznej- podział przestrzeni scenicznej, rodzaje układów przestrzennych, zasady planowania ruchu w przestrzeni - Kryteria doboru utworu muzycznego do interpretacji ruchowej SEMESTR IV - Zasady komponowania i planowania ruchu w interpretacjach utworów polifonicznych-inwencje, fugi - Opracowanie i realizacja fragmentu lub całej kompozycji ruchowej utworu polifonicznego - inwencji lub fugi | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu polega na praktycznych umiejętnościach dotyczących przygotowania i realizacji kompozycji ruchowych utworów muzycznych omawianych w danym semestrze w oparciu o literaturę przedmiotu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Małgorzata Kupsik, | 4/3045/8582 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wiadomości ogólne i szczegółowe zależne omawiane są na bieżąco w odniesieniu do poszczególnych zagadnień programowych: - Ogólne wiadomości o zasadach komponowania ruchu w przestrzeni (przedmiot, treść i forma kompozycji) - Zasady komponowania ruchu w przestrzeni - Ruch w przestrzeni scenicznej- podział przestrzeni scenicznej, rodzaje układów przestrzennych, zasady planowania ruchu w przestrzeni - Kryteria doboru utworu muzycznego do interpretacji ruchowej SEMESTR V - Zasady komponowania i planowania ruchu w interpretacjach ruchowych utworów klasycznych - Opracowanie i realizacja fragmentu łub całej kompozycji ruchowej utworu klasycznego w wybranej formie
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu polega na praktycznych umiejętnościach dotyczących przygotowania i realizacji kompozycji ruchowych utworów muzycznych omawianych w danym semestrze w oparciu o literaturę przedmiotu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Małgorzata Kupsik, | 4/3045/8587 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wiadomości ogólne i szczegółowe zależne omawiane są na bieżąco w odniesieniu do poszczególnych zagadnień programowych: - Ogólne wiadomości o zasadach komponowania ruchu w przestrzeni (przedmiot, treść i forma kompozycji) - Zasady komponowania ruchu w przestrzeni - Ruch w przestrzeni scenicznej- podział przestrzeni scenicznej, rodzaje układów przestrzennych, zasady planowania ruchu w przestrzeni - Kryteria doboru utworu muzycznego do interpretacji ruchowej SEMESTR VI - Zasady komponowania i planowania ruchu w interpretacjach ruchowych utworów okresu romantyzmu -Opracowanie i realizacja fragmentu lub całej opis kompozycji ruchowej utworu okresu romantyzmu | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu polega na praktycznych umiejętnościach dotyczących przygotowania i realizacji kompozycji ruchowych utworów muzycznych omawianych w danym semestrze w oparciu o literaturę przedmiotu. |