Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Opracowania piosenek dziecięcych

symboljezyk
4/3033polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

 

  • umiejętność gry na keyboardzie z wykorzystaniem wszystkich możliwości technicznych instrumentu
  • znajomość wbudowanych funkcji keyboardu oraz ich zastosowanie w praktyce
  • umiejętność zastosowania keyboardu na lekcjach muzyki
  • umiejętność zastosowania keyboardu w tworzeniu aranżacji na zespoły szkolne
  • wykorzystanie keyboardu jako warsztatu pracy nauczyciela muzyki
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Podstawowa umiejętność gdy na fortepianie.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
  • technologie informacyjne
  • multimedia w edukacji
  • nauka akompaniamentu
bibliografia podstawowa
  • Anderton C. (1970) Electronic Project for Musicians
  • Binkowski M. (1996) Protracker, Wydawnictwo Helion, Gliwice
  • Brown T. (2004) Cubase SX. Szybki start, Wydawnictwo Helion, Gliwice
  • Buskirk E. (2003) Zostań cyfrowym DJ-em! Tworzenie, miksowanie i nagrywanie muzyki, Wydawnictwo Helion,Gliwice
  • Chlipański P., Dzwonowski M. (2003) Cubase SX. Ćwiczenia, Wydawnictwo Helion, Gliwice
  • Dunn D. (2000) A History of Electronic Music Pioneers
  • Hacker S. (2000) MP3. Przewodnik encyklopedyczny, Wydawnictwo Helion, Gliwice
  • Masri P. (1996) Computer Moddeling of Sound for transformations and synthesis of Musical Signals, Univerity ofBristo
bibliografia uzupełniająca
  • Milstead B. (2001) Home Recording Power!, Muska&Lipman Publishing, Cincinati
  • Puckette M. (2003) Theory and Techniques of Electronic Music, University of California
  • Sokół R. (2002) MP3 i DivX. Ćwiczenia praktyczne, Wydawnictwo Helion, Gliwice
  • Stępień M. (2002) MIDI. Cyfrowy interfejs instrumentów muzycznych, Wydawnictwo Helion, Gliwice
efekty kształcenia - wiedza

1. Student posiada orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami multimedialnymi stosowanymi w muzyce.
2. Student posiada podstawową wiedzę w zakresie instrumentu na którym uczy się grać.
3. Student posiada znajomość podstawowych wzorców leżących u podstaw improwizacji i aranżacji.
4 Student posiada orientację w zakresie rozwoju technologicznego związanego ze swoją specjalnością.
5. Student posiada podstawową wiedzę w zakresie nagrywania dźwięku przy użyciu komputera.
6. Student zna repertuar piosenek dziecięcych.

efekty kształcenia - umiejętności

1.Student dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do tworzenia i realizowania własnych koncepcji artystycznych w zakresie swojego przedmiotu.
2. Student posiada umiejętność akompaniowania soliście w różnych formach zespołowych.
3. Student potrafi samo opracować od podstaw do prezentacji publicznej utwór na zespół.
4. Student posiada podstawowe umiejętności ksztaltowania i tworzenia muzyki w sposób umożliwiający odejście od zapisu nutowego.
5. Student potrafi opracować akompaniament do piosenki dziecięcej z wykorzystaniem keyboardu.
6. Student potrafi nagrać opracowany aranż przy użyciu komputera.

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

1. Student zachowuje otwartość na korzystanie z instrumentów elektronicznych.
2. Student jest świadomy wad i zalet instrumentów elektronicznych.
3. Student jest zorientowany na rozwój swoich kompetencji w zakresie użytkowania instrumentów elektronicznych.
4. Student wykazuje kreatywność w znajdowaniu nowych zastosowań instrumentów elektronicznych.
5. Student chętnie podejmuje się samodzielnego wyszukiwania najbardziej efektywnych zastosowań instrumentów elektronicznych
6. Student jest otwarty na pomysły swoich podopiecznych, angażuje się w życie artystyczne placówki.

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Edukacja muzyczna zintegrowana z językiem angielskim (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
515.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Katarzyna Kierzkowska, 4/3033/8516
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  1. Podstawowe funkcje instrumentu.
  2. Barwa i styl instrumentu.
  3. Funkcje akordowe.
  4. Rodzaje pamięci instrumentu.
  5. Stosowanie efektów dźwiękowych.
  6. Opracowanie prostych piosenek dziecięcych
metody dydaktyczne

Metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Obecność na zajęciach. Wiedza z zakresu znajomości funkcji instrumentu.

Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
615.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Katarzyna Kierzkowska, 4/3033/8517
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  1. Elementy improwizacji muzycznej do zabaw dziecięcych.
  2. Akompaniament z użyciem stylu instrumentu.
  3. Tworzenie akompaniamentu i aranżacji do piosenek dziecięcych.
  4. Nagrywanie przy użyciu komputera.
  5. Przysyłanie i udostępnianie aranżacji.
metody dydaktyczne

Metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Obecność na zajęciach oraz opracowanie i nagranie dwóch aranżacji piosenek dziecięcych.

Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną.

wykonanie: www.ansta.pl