Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Opracowania piosenek dziecięcych
symbol | jezyk |
4/3033 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
- umiejętność gry na keyboardzie z wykorzystaniem wszystkich możliwości technicznych instrumentu
- znajomość wbudowanych funkcji keyboardu oraz ich zastosowanie w praktyce
- umiejętność zastosowania keyboardu na lekcjach muzyki
- umiejętność zastosowania keyboardu w tworzeniu aranżacji na zespoły szkolne
- wykorzystanie keyboardu jako warsztatu pracy nauczyciela muzyki
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
Podstawowa umiejętność gdy na fortepianie. |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- technologie informacyjne
- multimedia w edukacji
- nauka akompaniamentu
|
bibliografia podstawowa |
- Anderton C. (1970) Electronic Project for Musicians
- Binkowski M. (1996) Protracker, Wydawnictwo Helion, Gliwice
- Brown T. (2004) Cubase SX. Szybki start, Wydawnictwo Helion, Gliwice
- Buskirk E. (2003) Zostań cyfrowym DJ-em! Tworzenie, miksowanie i nagrywanie muzyki, Wydawnictwo Helion,Gliwice
- Chlipański P., Dzwonowski M. (2003) Cubase SX. Ćwiczenia, Wydawnictwo Helion, Gliwice
- Dunn D. (2000) A History of Electronic Music Pioneers
- Hacker S. (2000) MP3. Przewodnik encyklopedyczny, Wydawnictwo Helion, Gliwice
- Masri P. (1996) Computer Moddeling of Sound for transformations and synthesis of Musical Signals, Univerity ofBristo
|
bibliografia uzupełniająca |
- Milstead B. (2001) Home Recording Power!, Muska&Lipman Publishing, Cincinati
- Puckette M. (2003) Theory and Techniques of Electronic Music, University of California
- Sokół R. (2002) MP3 i DivX. Ćwiczenia praktyczne, Wydawnictwo Helion, Gliwice
- Stępień M. (2002) MIDI. Cyfrowy interfejs instrumentów muzycznych, Wydawnictwo Helion, Gliwice
|
efekty kształcenia - wiedza |
1. Student posiada orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami multimedialnymi stosowanymi w muzyce. 2. Student posiada podstawową wiedzę w zakresie instrumentu na którym uczy się grać. 3. Student posiada znajomość podstawowych wzorców leżących u podstaw improwizacji i aranżacji. 4 Student posiada orientację w zakresie rozwoju technologicznego związanego ze swoją specjalnością. 5. Student posiada podstawową wiedzę w zakresie nagrywania dźwięku przy użyciu komputera. 6. Student zna repertuar piosenek dziecięcych. |
efekty kształcenia - umiejętności |
1.Student dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do tworzenia i realizowania własnych koncepcji artystycznych w zakresie swojego przedmiotu. 2. Student posiada umiejętność akompaniowania soliście w różnych formach zespołowych. 3. Student potrafi samo opracować od podstaw do prezentacji publicznej utwór na zespół. 4. Student posiada podstawowe umiejętności ksztaltowania i tworzenia muzyki w sposób umożliwiający odejście od zapisu nutowego. 5. Student potrafi opracować akompaniament do piosenki dziecięcej z wykorzystaniem keyboardu. 6. Student potrafi nagrać opracowany aranż przy użyciu komputera. |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
1. Student zachowuje otwartość na korzystanie z instrumentów elektronicznych. 2. Student jest świadomy wad i zalet instrumentów elektronicznych. 3. Student jest zorientowany na rozwój swoich kompetencji w zakresie użytkowania instrumentów elektronicznych. 4. Student wykazuje kreatywność w znajdowaniu nowych zastosowań instrumentów elektronicznych. 5. Student chętnie podejmuje się samodzielnego wyszukiwania najbardziej efektywnych zastosowań instrumentów elektronicznych 6. Student jest otwarty na pomysły swoich podopiecznych, angażuje się w życie artystyczne placówki. |
Semestry
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Edukacja muzyczna zintegrowana z językiem angielskim (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
5 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Kierzkowska, | 4/3033/8516 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- Podstawowe funkcje instrumentu.
- Barwa i styl instrumentu.
- Funkcje akordowe.
- Rodzaje pamięci instrumentu.
- Stosowanie efektów dźwiękowych.
- Opracowanie prostych piosenek dziecięcych
|
metody dydaktyczne |
Metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Obecność na zajęciach. Wiedza z zakresu znajomości funkcji instrumentu.
Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
6 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Katarzyna Kierzkowska, | 4/3033/8517 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- Elementy improwizacji muzycznej do zabaw dziecięcych.
- Akompaniament z użyciem stylu instrumentu.
- Tworzenie akompaniamentu i aranżacji do piosenek dziecięcych.
- Nagrywanie przy użyciu komputera.
- Przysyłanie i udostępnianie aranżacji.
|
metody dydaktyczne |
Metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Obecność na zajęciach oraz opracowanie i nagranie dwóch aranżacji piosenek dziecięcych.
Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną. |