Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praktyka w zakresie metodyki nauczania języka angielskiego I etapu edukacyjnego

symboljezyk
4/3010
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

1.      Charakterystyka przedmiotu:  Praktyka pedagogiczna odbywająca się w szkole podstawowej w klasach I-III polegająca na obserwacji prowadzonych zajęć jak i samodzielnym prowadzeniu lekcji.

2.      Założenia i cele przedmiotu:

 a)  merytoryczne i językowe przygotowanie studentów do lekcji dyplomowej;

 b)  poznanie organizacji pracy szkoły;

 c) nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć w postaci scenariuszy lekcji w języku angielskim;

  d) nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji zajęć i jej dokumentowania;

  e)  nabycie umiejętności analizy pracy nauczyciela i uczniów;

  f)  nabycie umiejętności analizowania własnej pracy i jej efektów oraz pracy uczniów;

  g) stworzenie studentom możliwości weryfikacji i konfrontacji wiedzy teoretycznej w praktyce.

 

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Metodyka naucznia języka angielskiego.

Praktyczna nauka języka angielskiego.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Udział w kursach i szkoleniach metodycznych prowadzonych przez wydawnictwa językowe w zakresie rozpoznania i pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (uczeń wybitnie uzdolniony lub posiadający dysfunkcje).

bibliografia podstawowa

Jenny Dooley, Virginia Evans Fairyland 1, Fairyland 2, Fairyland 3

bibliografia uzupełniająca

Wykaz literatury uzupełniającej: 

 Harmer, J. 1998. How to Teach English. London: Longman.

efekty kształcenia - wiedza

posiada znajomość podstawowego repertuaru związanego z programami edukacji muzycznej a także w obrębie literatury specjalności "edukacja muzyczna zintegrowana z językiem angielskim"

efekty kształcenia - umiejętności

opanował warsztat techniczny potrzebny do profesjonalnej prezentacji muzycznej w specjalności "edukacja muzyczna zintegrowana z językiem angielskim" i jest świadomy problemów specyficznych dla swojej specjalności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych kanałów i technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak
posiada kompetencje i jest przygotowany pod względem praktycznym do wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie pedagogiki muzyki na pierwszym etapie edukacyjnym (szkoła podstawowa)
umiejętnie komunikuje się w obrębie własnego środowiska i społeczności - głównie szkolnej
posiada znajomość języka obcego będącego specjalnością kształcenia odpowiadającą poziomowi biegłości językowej B2 ESOKJ

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Edukacja muzyczna zintegrowana z językiem angielskim (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
515.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Joanna Nietupska, 4/3010/8459
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

      Wybrane elementy z metodyki nauczania języka angielskiego; treści i umiejętności zawarte w przedmiotowym programie nauczania języka angielskiego na poziomie klas I-III szkoły podstawowej nr programu DKW-4014-7/00 zgodny z nową podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej.

metody dydaktyczne

     Obserwacja prowadzonych zajęć oraz ich analiza; samodzielne prowadzenie lekcji oraz omówienie ich przebiegu z nauczycielem prowadzącym zajęcia.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

      Obserwacja prowadzonych lekcji: 26 godzin; samodzielne prowadzenie lekcji: 4 godziny. Ponad to oceniane będzie zaangażowanie, przygotowanie oraz przeprowadzenie lekcji. Student zobowiązany jest do pisemnego przygotowania się do zajęć w formie  scenariuszy lekcji w języku angielskim.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
615.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Joanna Nietupska, 4/3010/8460
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wybrane elementy z metodyki nauczania języka angielskiego; treści i umiejętności zawarte w przedmiotowym programie nauczania języka angielskiego na poziomie klas I-III szkoły podstawowej nr programu DKW-4014-7/00 zgodny z nową podstawę programową edukacji wczesnoszkolnej.

metody dydaktyczne

  Obserwacja prowadzonych zajęć oraz ich analiza; samodzielne prowadzenie lekcji oraz omówienie ich przebiegu z nauczycielem prowadzącym zajęcia.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Obserwacja prowadzonych lekcji: 26 godzin; samodzielne prowadzenie lekcji: 4 godziny. Ponad to oceniane będzie zaangażowanie, przygotowanie oraz przeprowadzenie lekcji. Student zobowiązany jest do pisemnego przygotowania się do zajęć w formie  scenariuszy lekcji w języku angielskim

wykonanie: www.ansta.pl