symbol | jezyk |
---|---|
4/3010 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
1. Charakterystyka przedmiotu: Praktyka pedagogiczna odbywająca się w szkole podstawowej w klasach I-III polegająca na obserwacji prowadzonych zajęć jak i samodzielnym prowadzeniu lekcji. 2. Założenia i cele przedmiotu: a) merytoryczne i językowe przygotowanie studentów do lekcji dyplomowej; b) poznanie organizacji pracy szkoły; c) nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć w postaci scenariuszy lekcji w języku angielskim; d) nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji zajęć i jej dokumentowania; e) nabycie umiejętności analizy pracy nauczyciela i uczniów; f) nabycie umiejętności analizowania własnej pracy i jej efektów oraz pracy uczniów; g) stworzenie studentom możliwości weryfikacji i konfrontacji wiedzy teoretycznej w praktyce.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Metodyka naucznia języka angielskiego. Praktyczna nauka języka angielskiego. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Udział w kursach i szkoleniach metodycznych prowadzonych przez wydawnictwa językowe w zakresie rozpoznania i pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (uczeń wybitnie uzdolniony lub posiadający dysfunkcje). | |
bibliografia podstawowa | |
Jenny Dooley, Virginia Evans Fairyland 1, Fairyland 2, Fairyland 3 | |
bibliografia uzupełniająca | |
Wykaz literatury uzupełniającej: Harmer, J. 1998. How to Teach English. London: Longman. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
posiada znajomość podstawowego repertuaru związanego z programami edukacji muzycznej a także w obrębie literatury specjalności "edukacja muzyczna zintegrowana z językiem angielskim" | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
opanował warsztat techniczny potrzebny do profesjonalnej prezentacji muzycznej w specjalności "edukacja muzyczna zintegrowana z językiem angielskim" i jest świadomy problemów specyficznych dla swojej specjalności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych kanałów i technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Joanna Nietupska, | 4/3010/8459 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wybrane elementy z metodyki nauczania języka angielskiego; treści i umiejętności zawarte w przedmiotowym programie nauczania języka angielskiego na poziomie klas I-III szkoły podstawowej nr programu DKW-4014-7/00 zgodny z nową podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Obserwacja prowadzonych zajęć oraz ich analiza; samodzielne prowadzenie lekcji oraz omówienie ich przebiegu z nauczycielem prowadzącym zajęcia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obserwacja prowadzonych lekcji: 26 godzin; samodzielne prowadzenie lekcji: 4 godziny. Ponad to oceniane będzie zaangażowanie, przygotowanie oraz przeprowadzenie lekcji. Student zobowiązany jest do pisemnego przygotowania się do zajęć w formie scenariuszy lekcji w języku angielskim. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Joanna Nietupska, | 4/3010/8460 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wybrane elementy z metodyki nauczania języka angielskiego; treści i umiejętności zawarte w przedmiotowym programie nauczania języka angielskiego na poziomie klas I-III szkoły podstawowej nr programu DKW-4014-7/00 zgodny z nową podstawę programową edukacji wczesnoszkolnej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Obserwacja prowadzonych zajęć oraz ich analiza; samodzielne prowadzenie lekcji oraz omówienie ich przebiegu z nauczycielem prowadzącym zajęcia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obserwacja prowadzonych lekcji: 26 godzin; samodzielne prowadzenie lekcji: 4 godziny. Ponad to oceniane będzie zaangażowanie, przygotowanie oraz przeprowadzenie lekcji. Student zobowiązany jest do pisemnego przygotowania się do zajęć w formie scenariuszy lekcji w języku angielskim |