Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praktyczna nauka j. angielskiego z fonetyką

symboljezyk
4/3008
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Wyrobienie umiejetności a) rozumienia komunikatów ustnych i pisemnych
b) formułowania komunikatów ustnych i pisemnych. Realizacja tych celów poprzez ćwiczenia w słuchaniu,czytaniu,pisaniu i konwersacji.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

systematyczne odrabianie zadanych prac, aktywność na zajęciach, testy sprawdzające osiągnięcia studentów, wymagania egzaminacyjne: test osiągnięć z praktycznej znajomości języka angielskiego, zliczenie poprzednich semestrów, wykonanie dodatkowych zadań, uprzednio uzgodnionych ze studentami,

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

- czytanie prasy w j.ang.; - oglądanie i słuchanie TV w j.ang.;- oglądanie filmów w wersji oryginalnej; - czytanie lektur; - internet; - uczestniczenie w wydarzeniach kulturalnych anglo-języcznych; - udział w warsztatach językowo-metodycznych.

bibliografia podstawowa

- słowniki jednojęzyczne (ostatnie wydania);  -  podręczniki wydawnictw: Oxford, Cambridge, MacMillan; - kserokopie materiałów uzupełniających; - własne opracowania.

bibliografia uzupełniająca

-prasa; - wydruki materialów z internetu; - teksty piosenek i rymowanek; - literatura.

efekty kształcenia - wiedza

Student: 1. posiada ogólną znajomość języka angielskiego i znajomość zasad gramatyki,
2.zna zasady wymowy języka angielskiego
3.zna terminologię związaną z własną specjalnością zawodową,,,
4.posiada ogólną wiedzę z zakresu kulturoznawstwa i obyczajowości krajów angielskojęzycznych
5.posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji i korzystanie z nich (slowniki,gramatyki podreczne,strony internetowe)
6. ma świadomość praktycznego znaczenia nauki języka obcego,
7. posiada znajomość stylówmuzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych,
8. posiada znajomość transkrypcji i wymowy fonetycznej języka angielskiego.

efekty kształcenia - umiejętności

Student: 1. potrafi porozumiewać się w języku angielskim w zakresie umiejętności językowych: rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, mówienie i pisanie, 2. posiada umiejętność wypowiedzi pisemnej i ustnej na temat związany z przyszłym zawodem. 3,.potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł, 4.wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych, 5.dysponuje umiejętnościami do tworzenia i realizowania własnych koncepcji artystycznych w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, 6.posiada umiejętność rozumienia i kontrolowania aspektów artykulacji oraz sposobu ekspresji w języku angielskim, 7.posiada umiejętność odczytania zapisu fonetycznego, umiejętność zastosowania zasad wymowy i zasad gramatycznych języka angielskiego. 8.umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje w języku angielskim,

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Student: 1.potrafi zorganizować pracę indywidualną, 2.posiada umiejętność współpracy przy realizacji zadań w grupie,3. kontroluje emocje i zachowania oraz posiada umiejętność samooceny, 4. umiejętnie komunikuje się w języku angielskim w obrębie własnego środowiska i społeczności, w placówkach kulturalno-oświatowych, instytucjach kultury. 5. angażuje się w pracę i wykazuje własną inicjatywę w zakresie nauki języka obcego, 6.jest zdolny do budowania włanych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe i etyczne. 7. umie posługiwać się fachową terminologią w języku angielskim z zakresu wokalistyki i muzyki, 8.posiada umiejętność adaptowania się do nowych, zmiennych okoliczności, które mogą występować w pracy zawodowej lub twórczej.

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Edukacja muzyczna zintegrowana z językiem angielskim (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.002.0ćwiczeniazaliczenie Ewa Helman, as. mgr, 4/3008/8450
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a) wyrównanie ogólnego poziomu zaawansowania językowego, a następnie przejście z etapu średnio-zaawansowanego do zaawansowanego b) struktury gramatyczne: - formowanie pytań w różnych czasach. - pytania o podmiot, - przysłówki częstotliwości - przyimki since i for c) tematyka/słownictwo: - friends - zwroty i wyrażenia opisujące relacje między ludźmi, np. przyjaźń - relax - przymiotniki z końcówką -ed oraz -ing, zwroty i wyrażenia odnoszące się do relaksu, wypoczynku, gatunki filmowe, wyrażanie samopoczucia, opisywanie czynności stałych, tymczasowych, dokonanych; przysłówki określające przymiotniki, np a little, rather, a bit, exactly, not particularly, opisywanie zdarzeń przeszłych i wyrażanie ogólnych sądów, opinii i krytyki - sport - wyrażanie porównań, nazwy dyscyplin sportowych, zwroty i wyrażenia dotyczące niebezpiecznych sytuacji ; opisywanie i definiowanie osób, miejsc oraz rzeczy; wypowiadanie się na temat powtarzających się czynności przeszłych, słownictwo związane z jazdą na rowerze i z samym rowerem - media - słownictwo związane z przekazem medialnym; zwroty stosowane w nagłówkach prasowych, wypowiadanie się na temat wiadomości w mediach, opisywanie zmian i procesów.

metody dydaktyczne

-wyklady dotyczace zagadnien gramatycznych; - sluchanie i sprawdzanie rozumienia tekstow; - czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstow; - pisanie tekstow,wypracowan. 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

a) systematyczne odrabianie zadanych prac b) aktywność na zajęciach c) testy sprawdzające osiągnięcia studentów Wymagania egzaminacyjne: test osiągnięć z praktycznej znajomości języka angielskiego.

Kryteria oceniania w/g przyjetej skali (10-25 p).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.002.0ćwiczeniazaliczenie Ewa Helman, as. mgr, 4/3008/8452
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a) struktury gramatyczne - stopniowanie przymiotników - czasy przeszłe - konstrukcja would - verb, used to - czasowniki modalne - rzeczowniki policzalne i niepoliczalne b) tematyka/słownictwo: - party - opisywanie planów i zamierzeń, słownictwo związane z uroczystościami i przyjęciami, zwroty i wyrażenia używane przy szczególnych okazjach - family - wypowiedzi na temat najbliższych krewnych, słownictwo związane z rodziną oraz związki między ludźmi, potoczne zwroty i wyrażenia - time - wyrażanie nakazu, zakazy, pozwolenia oraz powinności, zwroty i wyrażenia związane z czasem oraz językiem biznesu - journey - opisywanie zdarzeń i czynności hipotetycznych, narracja zdarzeń przeszłych, słownictwo związane z podróżą i różnymi miejscami, typowe zwroty używane w pocztówkach - food - wypowiadanie się na temat żywienia, określanie ilości, dialogi w restauracji, nazwy i opisy potraw

metody dydaktyczne

-wyklady dotyczace zagadnien gramatycznych i fonetycznych; - sluchanie i sprawdzanie rozumienia tekstow w  angielskim-Brytyjskijm.Amerykanskim i Australiskim; - czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstow; - pisanie listow,korespondencji i e-maili;

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

a) systematyczne odrabianie zadanych prac b) aktywność na zajęciach c) testy sprawdzające osiągnięcia studentów Wymagania egzaminacyjne: test osiągnięć z praktycznej znajomości języka angielskiego.

b) kryteria oceniania w/g przyjetej skali (10-25 p).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
315.001.0ćwiczeniazaliczenie Ewa Helman, as. mgr, 4/3008/8453
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a) struktury gramatyczne: - zdania warunkowe - konstrukcja "I wish", "If only" - utrwalenie poznanych czasów gramatycznych, - formułowanie "question tags", - tworzenie pytań pośrednich; b) tematyka / słownictwo: - stereotypes; wyrażenia z użyciem "make, "do" opisywanie konsekwencji zdarzeń i czynności; - style: wyrażanie żalu, preferencji, życzeń, opisywanie czynności hipotetycznych; idiomy zawierające nazwy ubiorów, przymiotniki opisujące wygląd zewnętrzny, - age: słownictwo, idiomy, phrasal verbs związane z różnymi okresami w życiu; - images: wyrażanie zainteresowania, potwierdzenia informacji, formułowanie uprzejmych pytań, słownictwo związane z podawaniem danych osobowych; c) Fonetyka/zagadnienia: - narządy mowy i ich rola w artykulacji, - podstawowe typy dźwięków angielskich, - zasady transkrypcji fonetycznej, - akcent wyrazowy i zdaniowy, redukcja samogłosek, formy słabe, - samogłoski i spółgłoski (samogłoski a dyftongi i tryftongi), - rytm (wg Abercrombiego) - intonacja: cechy intonacji, struktura grupy intonacyjnej, typy grup intonacyjnych, transkrypcja intonacji, funkcje intonacji.

metody dydaktyczne

-aktywizowanie studentow do samodzielnosci jezykowej:dialogi,opowiadania,streszczenia; -szczegolne zwracanie uwagi na wydajna prace wlasna studentow.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

a) systematyczne odrabianie zadanych prac b) aktywność na zajęciach c) testy sprawdzające osiągnięcia studentów Wymagania egzaminacyjne: test osiągnięć z praktycznej znajomości języka angielskiego.

Kryteria oceniania w/g przyjetej skali (10-25 p).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
415.001.0ćwiczeniazaliczenie Ewa Helman, as. mgr, 4/3008/8454
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a) struktury gramatyczne: - spójniki używane do narracji zdarzeń, - konstrukcje służące do wyrażania rad, - użycie czasowników frazowych, - czasowniki, po których występują zarówno konstrukcje bezokolicznikowe, jak i forma - ing czasowników. - konstrukcje występujące z niektórymi czasownikami mowy zależnej, - strona bierna. b) Tematyka / słownictwo: - Money: typowe zwroty z czasownikami "take", "make", "have" , "create" słownictwo związane z pieniędzmi i biznesem: - body: wyrażanie współczucia, rad i zaleceń, idiomy zawierające nazwy części ciała : czasowniki frazowe; - ritual: opisywanie czynności nawykowych w teraźniejszości i przeszłości, wyrażanie krytyki w stosunku do nawyków innych osób, słownictwo związane ze sportem, wyrażenia stosowane przy pożegnaniach, - student: opisywanie zdarzeń przyszłych, wyrażanie przypuszczeń, słownictwo dotyczące szkoły, zwroty służące wyrażaniu nacisku, elementy CV; c) Interferencja fonetyczna / zagadnienia: - porównanie spółgłosek i samogłosek języka angielskiego i polskiego, - ubezdźwięcznienie i udzwięcznienie - polska palatalizacja powierzchniowa, błędy typu: / m" i:t/ - reguły języka angielskiego i polskiego odnoszące się do mowy szybkiej i wynikające z nich interferencje, - sylaby nie akcentowane w języku angielskim (redukcja samogłosek, spółgłoski sylabieżne (utrata sylabiczności) i polskim (brak tych zjawisk)

metody dydaktyczne

-dalsze aktywizowanie studentow do samodzielnosci jezykowej,mobilizowanie do wydajnej pracy wlasnej studentow.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

a) systematyczne odrabianie zadanych prac b) aktywność na zajęciach c) testy sprawdzające osiągnięcia studentów Wymagania egzaminacyjne: test osiągnięć z praktycznej znajomości języka angielskiego.

Kryteria oceniania:w/g przyjetej skali(10-25p).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
515.001.0ćwiczeniazaliczenie Ewa Helman, as. mgr, 4/3008/8455
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- ugruntowanie i rozwijanie sprawności językowych nabytych w poprzednich semestrach; - poznawanie nowych struktur językowych i wdrażanie ich w komunikowanie się w j.ang.

metody dydaktyczne

aktywizowanie studentów do samodzielności językowej poprzez dialogi,opowiadania,streszczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

-obecność studentów na ćwiczeniach obowiązkowa; - aktywność studentów: - zaliczenia ćwiczeń, testów i kolokwiów,  które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego. Kryteria oceniania w/g skali (1 do 25 p).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
615.001.0ćwiczeniaegzamin Ewa Helman, as. mgr, 4/3008/8451
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- ugruntowanie i rozwijanie sprawności językowych; - poznawanie nowych struktur językowych i wdrażanie ich w komunikowanie się w j.ang. - praca z tekstami fachowymi

metody dydaktyczne

aktywizowanie studentów do samodzielności językowej poprzez dialogi, opowiadania, streszczenia, szczególne zwrócenie uwagi na wydajną pracę własna studentów.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

-obecność studentów na ćwiczeniach obowiązkowa; - aktywność studentów: - zaliczenia ćwiczeń, testów i kolokwiów,  które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego. Kryteria oceniania w/g skali (1 - 25 p) - egz.końcowy: -ocena sprawności mówienia; - ocena zasobu leksykalnego; - ocena poprawności gramatycznej;- praca końcowa wykazująca umiejętności czytania, pisania oraz ustnej prezentacji wybranych tekstów muzycznych. Kryteria oceniania: w/g przyjętej skali (1-25p).

wykonanie: www.ansta.pl