symbol | jezyk |
---|---|
4/2998 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem zajęć jest przedstawienie sytuacji pegagogiki muzyki w krajach europejskich w perspektywie porównawczej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Pedagogika, Historia pedagogiki muzyki | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Wiedza o społeczeństwie | |
bibliografia podstawowa | |
Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 1993. Kwieciński Z., Śliwerski B.(red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003; Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, „Impuls”, Kraków 1998; Průcha J., Pedagogika porównawcza. Podstawy międzynarodowych badań oświatowych. Podręcznik akademicki, tłum. M. Politowicz, PWN, Warszawa 2004. Weiner A., Kompetencje muzyczne dzieci w młodszym wieku szkolnym. Determinanty, zależności, perspektywy rozwoju, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Pachociński R., Kierunki reform szkolnictwa wyższego na świecie, Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych, Warszawa 2004. Pachociński R., Współczesne systemy edukacyjne, Warszawa 2000. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: posiada znajomość i zrozumienie podstawowych linii rozwojowych w historii muzyki współczesnej w obrębie mass-mediów i w jej kontekście subkulturowym oraz oddziaływania wychowawczego na dzieci i młodzież | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: spełnia wytyczne wynikające z Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela / pkt 3 "szczegółowe efekty kształcenia" (rozporządzenie z dnia 17 stycznia 2012) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: spełnia wytyczne wynikające z Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela / pkt 3 "szczegółowe efekty kształcenia" (rozporządzenie z dnia 17 stycznia 2012) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 15.00 | 1.0 | wykład | zaliczenie | dr Gabriela Konkol, | 4/2998/8422 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Systemy edukacyjne w Europie- studium porównawcze 2. Szkolnictwo ogólnokształcące i muzyczne w Polsce i na świecie 3. Pedagogika muzyki w wybranych krajach europejskich | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Uczestnictwo w zajęciach oraz kolokwium ustne |