Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Pedagogika muzyki w Europie

symboljezyk
4/2998polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Celem zajęć jest przedstawienie sytuacji pegagogiki muzyki w krajach europejskich w perspektywie porównawczej.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Pedagogika, Historia pedagogiki muzyki

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Wiedza o społeczeństwie

bibliografia podstawowa

Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 1993.

Kwieciński Z., Śliwerski B.(red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003; Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, „Impuls”, Kraków 1998;

Průcha J., Pedagogika porównawcza. Podstawy międzynarodowych badań oświatowych. Podręcznik akademicki, tłum. M. Politowicz, PWN, Warszawa 2004.

Weiner A., Kompetencje muzyczne dzieci w młodszym wieku szkolnym. Determinanty, zależności, perspektywy rozwoju, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010.

bibliografia uzupełniająca

Pachociński R., Kierunki reform szkolnictwa wyższego na świecie, Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych, Warszawa 2004.

Pachociński R., Współczesne systemy edukacyjne, Warszawa 2000.

efekty kształcenia - wiedza

W wyniku przeprowadzonych zajęć student: posiada znajomość i zrozumienie podstawowych linii rozwojowych w historii muzyki współczesnej w obrębie mass-mediów i w jej kontekście subkulturowym oraz oddziaływania wychowawczego na dzieci i młodzież
posiada podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki porównawczej
posiada podstawową wiedzą na temat systemów edukacyjnych wybranych krajów
charakteryzuje szkolnictwo ogólnokształcące i muzyczne w Polsce i na świecie
opisuje miejsce pedagogiki muzyki w wybranych krajach europejskich
samodzielnie i świadomie poszerza wiedzę związaną z poznawaną problematyką
klasyfikuje i porządkuje nabytą wiedzę

efekty kształcenia - umiejętności

W wyniku przeprowadzonych zajęć student: spełnia wytyczne wynikające z Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela / pkt 3 "szczegółowe efekty kształcenia" (rozporządzenie z dnia 17 stycznia 2012)
analizuje rolę kształcenia muzycznego w systemach edukacyjnych
dokonuje analizy literatury przedmiotu
posiada umiejętność analizowania, dokonywania syntez i oceniania
wykazuje umiejętność prowadzenia konstruktywnej dyskusji

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

W wyniku przeprowadzonych zajęć student: spełnia wytyczne wynikające z Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela / pkt 3 "szczegółowe efekty kształcenia" (rozporządzenie z dnia 17 stycznia 2012)
zachowuje krytycyzm w wyrażaniu opinii
wykazuje otwartość na poglądy innych
przestrzega ustalonych zasad pracy na zajęciach
dąży do jak wykształcenia postaw właściwych w zawodzie nauczyciela
jest kreatywny w realizacji indywidualnych zadań przedmiotowych
wykazuje poczucie odpowiedzialności w realizacji zadań przedmiotowych

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Edukacja muzyczna zintegrowana z językiem angielskim (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
615.001.0wykładzaliczeniedr Gabriela Konkol, 4/2998/8422
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1. Systemy edukacyjne w Europie- studium porównawcze

2. Szkolnictwo ogólnokształcące i muzyczne w Polsce i na świecie

3. Pedagogika muzyki w wybranych krajach europejskich

metody dydaktyczne

Wykład

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Uczestnictwo w zajęciach oraz kolokwium ustne

wykonanie: www.ansta.pl