Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praktyka w zakresie dydaktyki muzyki I i II etapu edukacyjnego

symboljezyk
4/2997
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Założeniem oraz celem przedmiotu jest opanowanie praktycznej umiejętności prowadzenia lekcji muzyki w klasach I-III,IV-VI szkoły podstawowej zgodnie z obowiązującym programem nauczania.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Metodyka  edukacji muzycznej zintegrowanej z językiem angielskim         Psychologia I i II etapu edukacyjnego                                                           Dydaktyka ogólna I i II etapu edukacyjnego

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
- brak danych -
bibliografia podstawowa

Burowska Z. (1976) Współczesne systemy wychowania muzycznego, Warszawa, WSiP

Gordon E. E. (1999a) Sekwencje ucznia się w muzyce. Umiejętności, zawartość
i motywy, Bydgoszcz, Wydawnictwo Uczelniane WSP

Gordon E. E. (1999b) Zanurz się w program nauczania muzyki, Bydgoszcz, Wydawnictwo Uczelniane WSP

Jankowska M. (2002) Zoltan Kodaly. O edukacji muzycznej – pisma wybrane, Warszawa, Akademia Muzyczna im. F. Chopina

Lipska E., Przychodzińska M. (1999) Drogi do muzyki. Metodyka i materiały repertuarowe, Warszawa, WSiP

bibliografia uzupełniająca

Kamińska B. (1997) Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży – ich poziom, rozwój, uwarunkowania, Warszawa, Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina

Lewandowska K. (1978) Rozwój zdolności muzycznych u dzieci w wieku szkolnym, Warszawa, WSiP

efekty kształcenia - wiedza

zna strukturę organizacyjną szkoły
zna sposoby dokumentacji pracy szkoły
potrafi prowadzić obserwację zajęć
umie analizować efekty pracy nauczyciela
wie jak analizować efekty własnej pracy dydaktycznej
potrafi przekazać treści językiem zrozumiałym dla uczniów I i II etapu edukacyjnego
potrafi samodzielnie pisać scenariusze zajęć

efekty kształcenia - umiejętności

potrafi praktycznie zastosować wiedzę w procesie dydaktyczno- wychowawczym
umie wykorzystać wiedzę w realizacji opiekuńczych zadań szkoły
umie współpracować z innymi w realizacji projektów , spektakli i inscenizacji
umie w sposób profesjonalny prezentować muzykę w integracji z językiem angielskim
potrafi dobrać repertuar stosownie do wieku uczniów
umie dokonać korelacji planu, programu i podstawy programowej
potrafi opanować napięcie własne i uczniów podczas występów publicznych
potrafi wypowiadać się poprawnie merytorycznie
umie dobierać metody do określonych celów i zadań

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

pracuje samodzielnie współtworząc proces dydaktyczno-wychowawczy
akceptuje zasady procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego szkoły
komunikuje się w środowisku i społeczności szkolnej
chętnie współpracuje z innymi nauczycielami podczas realizacji zadań projektowych
potrafi profesjonalnie zaprezentować efekty działalności artystycznej
potrafi dzielić się wiedza ze współtwórcami projektu
wykazuje zainteresowanie wszystkimi sferami życia szkoły
dba o warsztat pracy
wykazuje krytycyzm wobec własnych działań

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Edukacja muzyczna zintegrowana z językiem angielskim (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
515.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Ewa Gajberger-Burtowy, 4/2997/8522
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

-wie,jak nauczać piosenek szkolnych z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego

-potrafi grać na instrumentach szkolnych

potrafi tworzyć akompaniament do piosenek

-potrafi przekazywać wiedzę z zakresu historii muzyki oraz form muzycznych

-umie realizować aktywne słuchanie muzyki

-potrafi stworzyć prosty układ choreograficzny do muzyki

-wie, jak tworzyć dokumentację lekcji obejmującą e-dziennik oraz scenariusze zajęć

 

metody dydaktyczne

problemowo-analityczna, problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, ekspozycji, aktywizujące

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Hospitacje12 zajęć dydaktycznych-1-12pkt

Przeprowadzenie 2 zajęć dydaktycznych -2x1-5pkt

Udział w koncercie edukacyjnym-1-3pkt

Koncert edukacyjny w wykonaniu studentów kierunku:Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej

 

25pkt-cel

24-21pktbdb

20-16pkt-db

15-11pkt-dst

10pkt-ndst

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
615.001.0ćwiczeniaegzaminmgr Ewa Gajberger-Burtowy, 4/2997/8421
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • wie ,jak nauczać piosenek szkolnych z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego
  • umie przekazywać wiedzę z zakresu historii muzyki oraz form muzycznych
  • potafi grać na instrumentach szkolnych
  • potrafi planować proces edukacyjny
  • potrafi realizować aktywne  słuchanie muzyki
  • potrafi tworzyć prosty układ choreograficzny do muzyki
  • umie wykonywać dokumentację lekcji obejmującą e-dziennik lekcyjny oraz scenariusze zajęć
metody dydaktyczne

problemowo-analityczna, problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, ekspozycji, aktywizujące

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Hospitacje 12 zajęć dydaktycznych-1-12pkt

Przeprowadzenie 2 zajęć dydaktycznych-2x1-5pkt

Udział w koncercie edukacyjnym-1-3pkt

Koncert edukacyjny w wykonaniu studentów kierunku: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej

 

25pkt-cel

24-21pkt-bdb

20-16pkt-db

15-11pkt-dst

10-ndst

wykonanie: www.ansta.pl