symbol | jezyk |
---|---|
4/2997 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założeniem oraz celem przedmiotu jest opanowanie praktycznej umiejętności prowadzenia lekcji muzyki w klasach I-III,IV-VI szkoły podstawowej zgodnie z obowiązującym programem nauczania. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Metodyka edukacji muzycznej zintegrowanej z językiem angielskim Psychologia I i II etapu edukacyjnego Dydaktyka ogólna I i II etapu edukacyjnego | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Burowska Z. (1976) Współczesne systemy wychowania muzycznego, Warszawa, WSiP Gordon
E. E. (1999a) Sekwencje ucznia się w
muzyce. Umiejętności, zawartość Gordon E. E. (1999b) Zanurz się w program nauczania muzyki, Bydgoszcz, Wydawnictwo Uczelniane WSP Jankowska M. (2002) Zoltan Kodaly. O edukacji muzycznej – pisma wybrane, Warszawa, Akademia Muzyczna im. F. Chopina Lipska E., Przychodzińska M. (1999) Drogi do muzyki. Metodyka i materiały repertuarowe, Warszawa, WSiP | |
bibliografia uzupełniająca | |
Kamińska B. (1997) Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży – ich poziom, rozwój, uwarunkowania, Warszawa, Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina Lewandowska K. (1978) Rozwój zdolności muzycznych u dzieci w wieku szkolnym, Warszawa, WSiP | |
efekty kształcenia - wiedza | |
zna strukturę organizacyjną szkoły | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
potrafi praktycznie zastosować wiedzę w procesie dydaktyczno- wychowawczym | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
pracuje samodzielnie współtworząc proces dydaktyczno-wychowawczy |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Ewa Gajberger-Burtowy, | 4/2997/8522 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-wie,jak nauczać piosenek szkolnych z wykorzystaniem warsztatu wokalno-dyrygenckiego -potrafi grać na instrumentach szkolnych potrafi tworzyć akompaniament do piosenek -potrafi przekazywać wiedzę z zakresu historii muzyki oraz form muzycznych -umie realizować aktywne słuchanie muzyki -potrafi stworzyć prosty układ choreograficzny do muzyki -wie, jak tworzyć dokumentację lekcji obejmującą e-dziennik oraz scenariusze zajęć
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
problemowo-analityczna, problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, ekspozycji, aktywizujące | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Hospitacje12 zajęć dydaktycznych-1-12pkt Przeprowadzenie 2 zajęć dydaktycznych -2x1-5pkt Udział w koncercie edukacyjnym-1-3pkt Koncert edukacyjny w wykonaniu studentów kierunku:Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
25pkt-cel 24-21pktbdb 20-16pkt-db 15-11pkt-dst 10pkt-ndst |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Ewa Gajberger-Burtowy, | 4/2997/8421 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
problemowo-analityczna, problemowo-odtwórcza, problemowo-twórcza, organizowania i rozwijania działalności muzycznej, ekspozycji, aktywizujące | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Hospitacje 12 zajęć dydaktycznych-1-12pkt Przeprowadzenie 2 zajęć dydaktycznych-2x1-5pkt Udział w koncercie edukacyjnym-1-3pkt Koncert edukacyjny w wykonaniu studentów kierunku: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
25pkt-cel 24-21pkt-bdb 20-16pkt-db 15-11pkt-dst 10-ndst |