symbol | jezyk |
---|---|
4/2989 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej; nabycie wiedzy metodologicznej, jak również umiejętności korzystania z literatury z zakresu tematyki pracy. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Uczestnictwo w zajęciach wynika z programu studiów | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Metody badań pedagogicznych | |
bibliografia podstawowa | |
Góralski A., Metody badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa 1989. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999. - Nalaskowski S., Z metodologii badań pedagogicznych, Olecko 1994. - Niemierko B., Pomiar sprawdzający w dydaktyce, Warszawa 1990. - Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2003. - Zaczyński W., Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Warszawa 1997. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Apanowicz J., Metodologia nauk, Wydawnictwo „Dom Organizatora”, Toruń 2003. Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2005. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: posiada wiedzę dotyczącą pedagogiki i psychologii w zakresie problematyki pracy z dziećmi na poziomie podstawowym edukacji muzycznej, a także kształcenia przedszkolnego i wieku młodszego szkolnego (przedszkole i szkoła podstawowa, także muzyczna) i rozumie procesy rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia się | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: posiada umiejętność swobodnej ustnej i pisemnej wypowiedzi na temat interpretowania, tworzenia i odtwarzania muzyki oraz na temat kwestii dotyczących szeroko pojmowanych tematów ogólnohumanistycznych | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: jest zdolny do definiowania własnych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe i etyczne oraz umie je umiejscowić w obrębie własnej pracy pedagogiczno-artystycznej, ale także w procesie wychowawczym podległej grupy uczniowskiej |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 2.0 | seminarium | zaliczenie | dr Gabriela Konkol, | 4/2989/8395 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Metodologia badań pedagogicznych; struktura i treści pracy licencjackiej: układ pracy; opracowanie bibliografii i przypisów; dobór odpowiedniej literatury wraz z jej analizą; tworzenie wstępnego konspektu pracy; korzystanie z technologii informatycznej dla potrzeb pracy licencjackiej.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Seminarium | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie po przedstawieniu wstępnego planu merytorycznego pracy licencjackiej, krótkiej pisemnej prezentacji podjętej tematyki wraz z podstawową literaturą. |