Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Seminarium licencjackie

symboljezyk
4/2989polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej; nabycie wiedzy metodologicznej, jak również umiejętności korzystania z literatury z zakresu tematyki pracy.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Uczestnictwo w zajęciach wynika z programu studiów

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Metody badań pedagogicznych

bibliografia podstawowa

Góralski A., Metody badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa 1989. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999. - Nalaskowski S., Z metodologii badań pedagogicznych, Olecko 1994. - Niemierko B., Pomiar sprawdzający w dydaktyce, Warszawa 1990. - Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2003. - Zaczyński W., Statystyka w pracy badawczej nauczyciela, Warszawa 1997.

bibliografia uzupełniająca

Apanowicz J., Metodologia nauk, Wydawnictwo „Dom Organizatora”, Toruń 2003.

Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2005.

efekty kształcenia - wiedza

W wyniku przeprowadzonych zajęć student: posiada wiedzę dotyczącą pedagogiki i psychologii w zakresie problematyki pracy z dziećmi na poziomie podstawowym edukacji muzycznej, a także kształcenia przedszkolnego i wieku młodszego szkolnego (przedszkole i szkoła podstawowa, także muzyczna) i rozumie procesy rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia się
orientuje się w piśmiennictwie dotyczącym kierunku studiów, zarówno w aspekcie historii muzyki klasycznej i jej kontekstu pedagogicznego, jak również jej obecnej kondycji (dotyczy to także internetu i e-learningu
posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji (książki, nagrania, materiały nutowe, Internet), ich analizowanie i interpretowanie we właściwy sposób

efekty kształcenia - umiejętności

W wyniku przeprowadzonych zajęć student: posiada umiejętność swobodnej ustnej i pisemnej wypowiedzi na temat interpretowania, tworzenia i odtwarzania muzyki oraz na temat kwestii dotyczących szeroko pojmowanych tematów ogólnohumanistycznych

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

W wyniku przeprowadzonych zajęć student: jest zdolny do definiowania własnych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe i etyczne oraz umie je umiejscowić w obrębie własnej pracy pedagogiczno-artystycznej, ale także w procesie wychowawczym podległej grupy uczniowskiej
w sposób zorganizowany podchodzi do rozwiązywania problemów dotyczących szeroko pojętych prac projektowych, jak również własnych działań artystycznych

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Edukacja muzyczna zintegrowana z językiem angielskim (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
315.002.0seminariumzaliczeniedr Gabriela Konkol, 4/2989/8395
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Metodologia badań pedagogicznych; struktura i treści pracy licencjackiej: układ pracy; opracowanie bibliografii i przypisów; dobór odpowiedniej literatury wraz z jej analizą; tworzenie wstępnego konspektu pracy; korzystanie z technologii informatycznej dla potrzeb pracy licencjackiej.

 

metody dydaktyczne

Seminarium

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie po przedstawieniu wstępnego planu merytorycznego pracy licencjackiej, krótkiej pisemnej prezentacji podjętej tematyki wraz z podstawową literaturą.

wykonanie: www.ansta.pl