symbol | jezyk |
4/2953 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
- kształcenie praktycznych umiejętności do prowadzenia przedmiotu audycje muzyczne w szkolnictwie muzycznym I stopnia
- poznanie różnych form, rodzajów ćwiczeń oraz metod aktywnego słuchania literatury muzycznej
- rozwijanie umiejętności projektowania ćwiczeń praktycznych dostosowanych programowo dla danej klasy
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
- wiedza i umiejętności z historii i literatury muzycznej
- znajomość podstawowych zagadnień z zakresu psycholigii rozwojowej
- znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dydaktyki ogólnej
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- zaliczone kursy: (historia muzyki, literatura muzyczna)
|
bibliografia podstawowa |
- Dudek.A., Program nauczania audycji muzycznych dla szkół muzycznych I stopnia, Wyd. Triangiel, Warszawa 2009
- Frołowicz E., Aktywny uczeń w świecie muzyki, Propozycje dla nauczyciela, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2008
- Frolowiczi E., Konsonanse i dysonanse wczesnoszkolnej edukacji muzycznej, Akademia Muzyczna, Gdańsk 2011
- Stokowska M., O muzyce i muzykach: ciekawostki, wiersze, wypowiedzi, anegdoty, Warszawa 1989
|
bibliografia uzupełniająca |
- Komorowska M., Zaproszenie do muzyki, WSiP Warszawa 1989
- Kreiner - Bogdańska A., W krainie muzyki, PWM Kraków 2006
- słowniki, encyklopedie, programy multimedialne, materiały z muzycznych stron internetowych
|
efekty kształcenia - wiedza |
* spełnia wytyczne wynikające z Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowujacego do zawodu nauczyciela prowadzącego audycje muzycznyczne w szkole muzycznej Istopnia * posiada wiedzę dotyczącą pedagogiki i psychologii w zakresie problematyki pracy z dziećmi, także kształcenia i nauczania w szkolnictwie artystycznym przedmiotu audycje muzyczne * posiada wiedzę pedagogiczno - dydaktyczną do prowadzenia przedmiotu audycje muzyczne w szkole muzycznej I stopnia * posiada znajomość podstawowych treści oraz literaturę muzyczną związaną z programem nauczania audycji muzycznych w szkole muzycznej I stopnia * posiada wiedzę umożliwiającą wykorzystania na lekcji audycji technologii informacyjnych (nagrania, materiały nutowe, prezentacje multimedialne, internet) |
efekty kształcenia - umiejętności |
* posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły muzycznej I stopnia * jest przygotowany do współpracy z innymi placówkami ( organizacja i prowadzenie audycji muzycznych) * wykazuje umiejętności samodzielnego doskonalenia własnego warsztatu poprzez dobór treści, literatury muzycznej opracowanie przykładów rozwiązań metodycznych |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
* stosuje w praktyce i doskonali w ramach przedmiotu kompetencje wiedzy i umiejętności * umiejętnie komunikuje się w obrębie własnego środowiska i społeczności szkolnej * posiada niezbedną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna |