symbol | jezyk |
---|---|
4/2931 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot realizowany jest indywidualnie na trzecim roku studiów licencjackich specjalności "dyrygentura chóralna" w wymiarze 30 godzin.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Wymagania wstępne:
Wymagania dodatkowe:
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Przedmiot poprzedzony jest w programach studiów zajęciami emisji głosu indywidualnej w wymiarze 4 semestrów po 15 godzin - łącznie 60 godzin. Po semestrach 2,3 i 4 zakończony kolokwium przed komisją. | |
bibliografia podstawowa | |
WYKAZ REPERTUARU PODSTAWOWEGO
BIBLIOGRAFIA PODSTAWOWA:
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
student posiada wiedzę związaną z funkcjonowaniem aparatu głosowego i oddechowego | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
student potrafi określić rodzaj głosu u siebie i innych (określenie zakresu skali, progów głosowych, rejestrów) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
student zna wagę właściwego posługiwania sie głosem w mowie i śpiewie jako główej dyspocyzji społecznej w komunikowaniu się z otoczenim |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska, dr hab. Liliana Górska, dr Teresa Pabjańczyk, | 4/2931/8288 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Akustyczne podstawy głosu; teorie powstawania głosu; budowa i działanie narządu głosu; oddychanie - ćwiczenia oddechowe; fonacja - ćwiczenia fonacyjne; artykulacja - ćwiczenia artykulacyjne; rezonans - ćwiczenia w celu uzyskania i wyrównania rejestrów głosu; metody pracy nad techniką wokalną; higiena głosu; problematyka patologii głosu; | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Ćwiczenia, prezentacja, konwersatorium, koncert | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie na ocenę przez pedagoga prowadzącego na podstawie frekwencji oraz stopnia realizacji treści programowych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | kolokwium w czasie sesji | prof. dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska, dr hab. Liliana Górska, dr Teresa Pabjańczyk, | 4/2931/8308 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Akustyczne podstawy głosu; teorie powstawania głosu; budowa i działanie narządu głosu; oddychanie - ćwiczenia oddechowe; fonacja - ćwiczenia fonacyjne; artykulacja - ćwiczenia artykulacyjne; rezonans - ćwiczenia w celu uzyskania i wyrównania rejestrów głosu; metody pracy nad techniką wokalną; higiena głosu; problematyka patologii głosu; | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Ćwiczenia, prezentacja, konwersatorium, koncert | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przedstawienie przed komisją w kolokwium w czasie sesji fragmentu chóralnego dzieła wokalno-instrumetnalnego. Śpiewanie głosów chóralnych S, A, T, B. |