symbol | jezyk |
4/2926 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
- Teoretyczne przygotowanie do napisania na trzecim roku studiów, pracy licencjackiej.
- Praktyczne przygotowanie do analizy utworu chóralnego a cappella w
kontekście wymagań dotyczących parametrów pracy licencjackiej na
specjalności "dyrygentura chóralna".
- Poznanie zasad korzystania z dostępnych informacji w publikacjach, książkach, mediach, internecie itp.).
- Zdobycie wiedzy na temat konstrukcji pracy licencjackiej.
- Zdobycie umiejętności konstruowania bibliografii oraz przypisów w pracy licencjackiej.
- Poznanie zasad konstruowania aneksów.
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
Opanowanie przedmiotów:
Analiza dzieła muzycznego / Formy muzyczne, Historia muzyki, Kontrapunkt, Czytanie partytur, Dyrygowanie, Harmonia |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
Metodyka zbiorowej emisji głosu |
bibliografia podstawowa |
- Chomiński J.,Wilkowska - Chomińska K., Pieśń, PWM 1974
- Bristiger M., Problem związków słowa i muzyki, Muzyka nr 4, 1979
- Wójcik J., ABC form muzycznych, Musica Jagellonica 1999
- Pociej B., Muzyka - tekst - tłumaczenie. Uwagi o metodzie starego
interpretatora, w: Muzyka, słowo, sens, Akademia Muzyczna, Kraków 1994
|
bibliografia uzupełniająca |
- Dalhaus C., Forma, Res Facta nr 4, PWM 1970
- Hartmann N., Warstwy w dziele muzycznym, Res Facta nr 8, PWM 1977
- Pociej B., Opis - analiza - interpretacja, Res Facta nr 4, PWM 1970
- Sabbe H., O związku pomiędzy korelacją tekstu słownego i muzycznego w kompozycji wokalnej, Res Facta nr 7, PWM 1973
- Tomaszewski M., Nad analizą i interpretacją dzieła muzycznego, Res Facta nr 9, PWM 1982
- Zieliński T.A., Problemy harmoniki nowoczesnej, PWM, Kraków 1983
- Rudziński W., Nauyka o rytmie muzycznym, cz. I i II, PWM, Kraków 1987
|
efekty kształcenia - wiedza |
Posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji (książki, nagrania, materiały nutowe, Internet), ich analizowanie i interpretowanie we właściwy sposób Orientuje się w piśmiennictwie dotyczącym kierunku studiów, zarówno w aspekcie historii muzyki klasycznej i jej kontekstu pedagogicznego, jak również jej obecnej kondycji (dotyczy to także internetu i e-learningu) Posiada wiedzę dotyczącą konstruowania pracy licencjackiej Posiada wiedzę dotyczącą zasad konstruowania aneksów w pracy licencjackiej Zna zasady konstruowania rozdziałów i podrozdziałów pracy licencjackiej Zna zasady konstruowania strony tytułowej pracy licencjackiej. Zasady dotyczące treści zawartych we wstępie pracy licencjackiej. |
efekty kształcenia - umiejętności |
Posiada umiejętność swobodnej ustnej i pisemnej wypowiedzi na temat interpretowania, tworzenia i odtwarzania muzyki oraz na temat kwestii dotyczących szeroko pojmowanych tematów ogólnohumanistycznych Posiada praktyczne przygotowanie do analizy utworu chóralnego a cappella w kontekście wymagań dotyczących parametrów pracy licencjackiej na specjalności "dyrygentura chóralna". Posiada umiejętności konstruowania bibliografii oraz przypisów w pracy licencjackiej. |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności Posiada umiejętność samooceny, jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań pedagogicznych, dydaktycznych, muzycznych, artystycznych oraz w obszarze szeroko pojmowanej kultury Jest zdolny do definiowania własnych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe i etyczne oraz umie je umiejscowić w obrębie własnej pracy pedagogiczno-artystycznej, ale także w procecie wychowawczym podległej grupy uczniowskiej W sposób zorganizowany podchodzi do rozwiązywania problemów dotyczących szeroko pojętych prac projektowych, jak również własnych działań artystycznych |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
3 | 15.00 | 1.0 | seminarium | zaliczenie | prof. dr hab. Aleksandra Grucza-Rogalska, | 4/2926/8259 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- Zasady konstruowania rozdziałów i podrozdziałów pracy licencjackiej.
- Zdobycie umiejętności konstruowania bibliografii oraz przypisów w pracy licencjackiej.
- Poznanie zasad konstruowania aneksów.
- Analiza utworów chóralnych a cappella jako praktyczne przygotowanie do wymagań dotyczących parametrów pracy licencjackiej na
specjalności "dyrygentura chóralna".
- Poznanie zasad korzystania z dostępnych informacji w publikacjach, książkach, mediach, internecie itp.).
- Konstruowania strony tytułowej pracy licencjackiej.
- Zasady dotyczące treści zawartych we wstępie pracy licencjackiej.
|
metody dydaktyczne |
Wykład, dyskusja, analiza materiałów źródłowych,
prezentacje multimedialne. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Kolokwium z wiedzy dotyczącej zasad pisania pracy licencjackiej
Analizy utworów wskazanych przez wykładowcę, przygotowane samodzielnie przez studenta |