Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praca z sekcją akompaniującą

symboljezyk
4/2706
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

-przygotowanie repetuaru  do zajęć z sekcją akompaniującą 

-efektywna i stylistycznie optymalna współpraca  z wokalistą 

-tworzeni zarusu aranzacyjnego opracowywanych z wokalistą utworów 

-właściwy dobór tonacji

-pomoc w opanowaniu materiału muzycznego

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

-określenie optymalnegp tempa 

-ustalenie właściwej harmonii

-kontrola poprawności

-troska o intonację, dykcję oraz problemy języka obcego 

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

- fortepian jazzowy

-zaspoły instrumentalne

-harmonia jazzowa 

-harmonia pop-music

bibliografia podstawowa

-The New Real Book - vol I-III

-The Latin Book

-The Real  Book of Blues

- The Standards Real Book

 

bibliografia uzupełniająca

-The Colorado Cookbook

efekty kształcenia - wiedza

posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nim tradycji wykonawczych,szczególnie w obrębie repertuaru jazzowego i pop-music
posiada znajomość podstawowych wzorców leżących u podstaw improwizacji i aranżacji

efekty kształcenia - umiejętności

jest świadomy wykorzystania zasobów swej intuicji,emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej,szczególnie w zakresie improwiazcji
posiada znajomość i umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru związanego ze specjalnością ĺinstrumentalistyka" , w tym standardów oraz współczesnych kompozycji muzyki jazzowej oraz stylistyk pokrewnych
posiada umiejętność dotyczącą wykorzystania wiedzy dotyczącej podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów. Potrafi dostosować technikę improwizatorską do stylistyki podstawowych
jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami w różnego typu zespołach, oraz w ramach wspólnych praz i projektów , także o charakterze interdyscyplinarnym
posiada biegłą znajomość w zakresie słuchowego zapamiętania materiału muzycznego ,zapamiętania go i operowania nim w oparciu o zakres repertuarowy wynikający ze specjalności instrumentalistka

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zespołowych zadań projektowych oraz prazach organizacyjnych i artystycznych związanych z różnymi przedsięwzięciami artstycznymi
posiada umiejętność efektywnego adoptowania się do nowych, zmiennych okoliczności,które mogą występować podczas wykonywania prazcy zawodowej lub twórczej

Semestry

Jazz i muzyka estradowa
Kompozycja i aranżacja (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
530.001.0ćwiczeniazaliczeniedr Ireneusz Wojtczak, 4/2706/7691
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

4 standardy jazzowe

1 utwór / blues 

1 utwór /fusion

rytmy nieparzyste 

1 utwór z polskim tesktem

metody dydaktyczne

-prezentacja porównywanie wykonań różnych artystów

- internet  

-dyskusja inratpretacyjna

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

zal. przez pedagoga i wykonanie repertuaru

wykonanie: www.ansta.pl