symbol | jezyk |
---|---|
4/2701 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założeniem prowadzenia zajęć z sekcją akompaniującą jest zapoznanie studentów z podstawowymi koncepcjami muzyki jazzowej (rozrywkowej) i przygotowanie ich do praktyki koncertowej. Celem przedmiotu jest rozwój umiejętności, koordynacji i współgrania z akompaniującym tj. instrumentalista, grupa muzyczna. Efektem kształcenia powinna być umiejętność - rozpoznania stylów w obrębie muzyki rozrywkowej – opanowanie wstępnych umiejętności improwizacji – porównywanie stylistyczne utworów muzycznych i ich konfrontacja z akompaniamentem.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- uświadomienie celu nauczania który ma motywować do samodzielnego działania - odpowiedni przebieg zajęć (dyscyplina) w celu zapewnienia koncentracji studenta - sprawdzanie wiadomości na temat utworu wykonywanego dynamika,rytmika,tempo,metrum,melodyka - wrażliwość na dźwięk i tekst (poprawa intonacji i dykcji) - ćwiczenie pamięci (śpiewanie fragmentaryczne,frazologiczne) - osobista wypowiedź muzyczna jako forma ekspresji(poczucie pewności siebie jako wykonawcy) - ćwiczenia rytmiczne jako rozwijanie słuchu muzycznego - improwizacja jako eksperyment,obserwacja i poznanie pośrednie utworu - wykonywanie tego samego utworu w różnych tempach i stylach
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- Kształcenie słuchu - Historia Jazzu - Improwizacja - Instrumentacja - przeprowadzanie prób w różnych konfiguracjach instrumentalnych - uczestnictwo w koncertach i jam session - założenie własnej grupy muzycznej - próby z różnymi muzykami akompaniującymi - współpraca z dodatkowymi głosami typu (chórek)
| |
bibliografia podstawowa | |
Obok repertuaru wybieranego przez wykładowcę spośród wymienionych poniżej przykładów, You’re the voice – Aretha Franklin , Anthology – A.Carlos Jobim, The Real Books - standardy muzyki jazzowej, Word of hits – standardy muzyki popowej I rockowej, student zobowiązany jest do zasugerowania swoich własnych wyborów muzycznych.
| |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
student posiada ogólną znajomość literatury muzycznej ze szczególną znajomością literatury jazzowej | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
student konstruuje własny sposób interpretacji wykonywanego utworu. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
student umiejętnie współdziała z innymi członkami zespołu muzycznego. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 5.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Ireneusz Wojtczak, | 4/2701/7673 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- bobowiązkowe 4 standardy -1 utwór solo -1 utwór polski -1 utwór dowolny
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- uwagi i kreatywność wyważona w stosunku do wokalisty - pomoc emisyjna - inrernet - nagrania mistrzów gatunku - rozmowa o optymalnej interpretacji
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie wymaganego przez pedagoga repertuaru
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 5.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Ireneusz Wojtczak, | 4/2701/7683 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
4 standardy -utwor solowy -1 utwór z polskim tekstem - -utwór Fusion - -utwór z chórkiem | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- rozmowa i przyklady nagrań optymalnych wykonań - portale internetowe jako pomoc źródłowa w odnajdywaniu dyskografii
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie wymaganych przez pedagoga utworów |