Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Edukacyjne Studio MIDI
symbol | jezyk |
4/2688 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
- umiejętność nagrywania z wykorzystaniem podstawowych i zaawansowanych kart dźwiękowych
- umiejętność obsługi sekwencerów MIDI
- umiejętność wykorzystania instrumentów VSTi
- umiejętność wyszukiwania oraz obróbki plików MIDI
- tworzenie podkładów do ćwiczeń
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
technologie informacyjne |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
instrument główny, śpiew jazzowy |
bibliografia podstawowa |
Chlipański P., Dzwonowski M. (2003)
Cubase SX. Ćwiczenia, Wydawnictwo
Helion, Gliwice
Dunn D. (2000) A History of
Electronic Music Pioneers
Stępień M. (2002) MIDI. Cyfrowy interfejs instrumentów
muzycznych, Wydawnictwo Helion, Gliwice |
bibliografia uzupełniająca |
Dunn D. (2000) A History of
Electronic Music Pioneers |
efekty kształcenia - wiedza |
charakteryzuje podstawowe zasady działania standardu MIDI zna główne kierunki rozwoju technologicznego urządzeń w standardzie VST(i) rozróżnia nagrywanie komunikatów MIDI od rejestracji AUDIO opisuje wady i zalety nagrywania w oparciu o technologię VST(i) identyfikuje standard MIDI, AUDIO oraz różnorodne pliki projektów nazywa podstawowe rodzaje mikrofonów oraz urządzeń MIDI |
efekty kształcenia - umiejętności |
rozwiązuje problemy związane z instalacją i wykorzystaniem różnorodnych kart dźwiękowych projektuje własne środowisko tworzenia muzyki w oparciu o MIDI planuje właściwy proces obróbki plików MIDI proponuje najkorzystniejsze rozwiązania brzmieniowe dla opracowywanych aranżacji wybiera odpowiedni program do realizacji zadania poddaje krytyce możliwości wykorzystania MIDI w zakresie nagrywania w warunkach domowych, jak i w czasie występów na żywo |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
zachowuje otwartość na nowe technologie jest zorientowany na ciągły rozwój swoich kompetencji technologicznych pracuje samodzielnie, a w razie potrzeby - kieruje pracą grupy chętnie podejmuje się tworzenia projektów MIDI z czynnym udziałem innych studentów jest zorientowany na poznanie najnowszych kierunków rozwoju technologicznego, a w szczególności pracy ze standardem MIDI angażuje się i troszczy o własny rozwój w zakresie radzenia sobie z najnowszymi technologiami |
Semestry
Jazz i muzyka estradowa
Wokalistyka (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
3 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Michał Kierzkowski, | 4/2688/7635 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- nagrywanie przy użyciu mikrofonu dynamicznego oraz podstawowej lub zaawansowanej karty dźwiękowej
Obsługa sekwencera CUBASE:
- podstawowa obróbka AUDIO (cięcie, efekty, equalizacja)
- obróbka gotowych plików MIDI
- zaawansowana obsługa instrumentów VSTi
- zaawansowana obsługa automatu perkusyjnego
|
metody dydaktyczne |
metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Nagranie 2 utworów z wykorzystaniem gotowego pliku MIDI. Opcjonalnie: publikacja w dowolnym serwisie społecznościowym. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
4 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Michał Kierzkowski, | 4/2688/7651 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Obsługa sekwencera CUBASE:
- nagrywanie sekwencyjne z użyciem zarówno MIDI jak i AUDIO
- tworzenie autorskich aranżacji z użyciem instrumentu MIDI
- dodatkowe funkcje edycji audio (zmiana tempa, tonacji itd.)
- ekstrakcja dźwięku ze strumienia video/flash
|
metody dydaktyczne |
metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Nagranie 2 utworów z wykorzystaniem gotowego pliku MIDI oraz innym
wokalistą lub instrumentalistą. Opcjonalnie: publikacja w dowolnym
serwisie społecznościowym. |