Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Zespoły wokalne

symboljezyk
4/2685
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Przedmiot realizowany z wokalistami wszystkich lat w wymiarze 4 godz tygodniowo mający na celu wykonywanie opracowań wielogłosowych standardów jazzowych, muzyki rozrywkowej oraz gospel a' cappella, z towarzyszeniem fortepianu, zespołów instrumentalnych i Big Bandu.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Wykonanie koncertowe na pamięć 10 utworów w różnych stylach i składach.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-czytanie nut a vista

-nauka elementów improwizacji wokalnej

-doskonalenie prawidłowej emisji głosu poprzez właściwie dobrane ćwiczenia

-poznanie literatury (opracowań) utworów jazzowych i rozrywkowych

-praca z akompaniatorem

-praca z zespołem instrumentalnym

-możliwość dyrygowania śpiewanymi utworami

 

 

 

bibliografia podstawowa

-JUST IN TIME- sł B. Comden, A. Green muz.J. Styne ar. S.Zegree

-MOTHER NATURE'S SON- sł i muz. J. Lenon i P. Mc Cartney ar. M. Wawruk

-MARIA - z musicalu West Side Story  

-LOVE WALKED IN sł. I. Gershwin, muz. G. Gershwin ar. S. Zegree

-THEME FROM NEW YORK, NER YORK sł.  F. Ebb, muz.J. Kander ar.F. Metis

-ALLELUJA D.Brensley                                                                                    

-ALL OR NOTHING AT ALL  sł. J. Lawrence, muz. A. Altman, ar. K. Shaw

-SOMEWHERE OVER THE RAINBOW  sł. E.Y. Harburg, muz. H. Arlen, ar. S. Bauer

-ET MISERICORDIA  Fragment  Magnificatu - J. Rutter

 

 

 

bibliografia uzupełniająca

-BYE BYE BLACKBIRD sł.M. Dixton, muz. R. Henderson, ar. P. Kraubig

-BATUMI z rep. Filipinek ar. Z. Kosmalski

-NA CAŁEJ POŁACI ŚNIEG sł. J. Przybora, muz. J. Wassowski, ar. M. Wawruk

-MICHELLE s.ł i muz. Lenon/Mc Cartney ar. K.F. Jehrlander

 

 

efekty kształcenia - wiedza

- posiada ogólną znajomość literatury muzycznej ze szczególna znajomością opracowań na zespoły wokalne
- posiada znajomość podstawowego repertuaru związanego z własna specjalnością
- posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych
- posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad emisji głosu
- posiada podstawowe wiadomości w zakresie praktycznego zastosowania wiedzy o harmonii, instrumentoznawstwie i zdolność analizowania pod kątem wykonywanego repertuaru a także umiejętnośc instrumentacji jako wstępu do aranżacji utworów na zróżnicowane obsady wokalno-instrumentalne
- posiada zdolność analizowania utworów wielogłosowych
- posiada znajomość technik leżących u podstaw improwizacji
- dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do tworzenia i realizowania własnych koncepcji artystycznych w zakresie działań zespołu wokalnego
- posiada znajomość i umiejętność wykonywania utworów wielogłosowych w różnych stylach

efekty kształcenia - umiejętności

- posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy dotyczącej podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów
- posiada umiejętność odczytania zapisu wielogłosowej muzyki wokalnej i wokalno-instrumentalnej
- przyswoił sobie dobre nawyki dotyczące techniki i postawy, umożliwiające operowanie ciałem w sposób (z punktu widzenia fizjologii) najbardziej wydajny i bezpieczny
- posiada umiejętność słuchowego rozpoznawania materiału muzycznego, zapamiętywania go i operowania nim
- dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie z różnymi stresowymi sytuacjami z nich wynikającymi, także w odniesieniu do grupy/zespołu, który prowadzi
- wykazuje umiejętność brania pod uwagę specyficznych wymagań publiczności i innych okoliczności towarzyszących wykonaniu
- posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów realizowanych przez zespoły wokalne
- posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zespołowych zadań projektowych oraz przy pracach organizacyjnych i artystycznych związanych z różnymi przedsięwzięciami kulturalnymi

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- jest świadomy sposobów wykorzystywania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej
- jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami- akompaniatorem, sekcja, Big Bandem
- poprzez opanowanie efektywnych technik ćwiczenia wykazuje umiejętność samodzielnego doskonalenia własnego warsztatu wokalnego - dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie z różnymi stresowymi sytuacjami z nich wynikającymi, także w odniesieniu do grupy/zespołu który prowadzi
- dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie z różnymi stresowymi sytuacjami z nich wynikającymi,
-- wykazuje umiejętność brania pod uwagę specyficznych wymagań publiczności i innych okoliczności towarzyszących wykonaniu (jak np..reagowania na rozmaite warunki akustyki sal i klubów muzycznych , zapotrzebowania repertuarowego wynikającego ze zdolności percepcyjnych ale i ze świadomej edukacji słuchaczy .
- w sposób zorganizowany podchodzi do rozwiązywania problemów dotyczących prac projektowych zespołu wokalnego
- w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować działalność artystyczną związaną z praca w zespole wokalnym

Semestry

Jazz i muzyka estradowa
Wokalistyka (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
160.003.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 4/2685/7611
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Nauka śpiewu  w  wielogłosowego w oparciu o opracowania  standardów jazzowych, muzyki rozrywkowej oraz gospel  a' cappella, z towarzyszeniem fortepianu, zespołów instrumentalnych i Big Bandu. Doskonalenie oraz poznawanie nowych technik wokalnych.

 

metody dydaktyczne

metody praktyczne

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wykonanie na koncercie utworów przygotowanych w semestrze

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
260.003.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 4/2685/7633
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Nauka śpiewu  w  wielogłosowego w oparciu o opracowania  standardów jazzowych, muzyki rozrywkowej oraz gospel  a' cappella, z towarzyszeniem fortepianu, zespołów instrumentalnych i Big Bandu. Doskonalenie oraz poznawanie nowych technik wokalnych.

 

metody dydaktyczne

metody praktyczne

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wykonanie na koncercie utworów przygotowanych w semestrze

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
360.003.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 4/2685/7649
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Nauka śpiewu  w  wielogłosowego w oparciu o opracowania  standardów jazzowych, muzyki rozrywkowej oraz gospel  a' cappella, z towarzyszeniem fortepianu, zespołów instrumentalnych i Big Bandu. Doskonalenie oraz poznawanie nowych technik wokalnych.

 

metody dydaktyczne

metody praktyczne

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wykonanie na koncercie utworów przygotowanych w semestrze

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
460.004.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 4/2685/7663
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Nauka śpiewu  w  wielogłosowego w oparciu o opracowania  standardów jazzowych, muzyki rozrywkowej oraz gospel  a' cappella, z towarzyszeniem fortepianu, zespołów instrumentalnych i Big Bandu. Doskonalenie oraz poznawanie nowych technik wokalnych.

 

 

metody dydaktyczne

metody praktyczne

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wykonanie na koncercie utworów przygotowanych w semestrze

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
560.004.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 4/2685/7674
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Nauka śpiewu  w  wielogłosowego w oparciu o opracowania  standardów jazzowych, muzyki rozrywkowej oraz gospel  a' cappella, z towarzyszeniem fortepianu, zespołów instrumentalnych i Big Bandu. Doskonalenie oraz poznawanie nowych technik wokalnych.

 

 

metody dydaktyczne

 

metody praktyczne

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wykonanie na koncercie utworów przygotowanych w semestrze

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
660.005.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 4/2685/7684
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Nauka śpiewu  w  wielogłosowego w oparciu o opracowania  standardów jazzowych, muzyki rozrywkowej oraz gospel  a' cappella, z towarzyszeniem fortepianu, zespołów instrumentalnych i Big Bandu. Doskonalenie oraz poznawanie nowych technik wokalnych.

 

 

metody dydaktyczne

metody praktyczne

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wykonanie na koncercie utworów przygotowanych w semestrze

 

wykonanie: www.ansta.pl