Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Podstawy gry aktorskiej

symboljezyk
4/2676
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami

aktorskimi, związanymi z realizowaniem zadań scenicznych. Nauka podstaw

techniki aktorskiej. Skupienie na wykonywanym zadaniu i kształcenie wyobrażni

scenicznej. Praca nad etiudami bez testu. Precyzja, emocje /płacz, śmiech/.

W drugim semestrze praca nad scenami ze sztuk.

 

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Obecność na zajęciach.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Uczestniczenie w życiu teatralnym.

bibliografia podstawowa

K. Stanisławski: "Praca aktora nad sobą".

                       "Praca aktora nad rolą".

bibliografia uzupełniająca

J. Kreczmar - "Notatnik aktora"

efekty kształcenia - wiedza

posiada podstawową wiedzę dotyczącą ruchu scenicznego i wpółdziałania z partnerem
Potrafi przeprowadzić prawidłową analizę tekstu
Zna zasady wpółdziałania z partnerem lub partnerami

efekty kształcenia - umiejętności

dzięki częstym występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie z różnymi stresowymi sytuacjami z nich wynikającymi
Potrafi dostosować formę do treści przedstawianego dzieła
Uruchamia potrzebną emocję i panuje nad nią

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

umiejętność publicznego prezentowania utworów o rozmaitym ładunku emocjonalnym
Realizuje własne koncepcje wykonawcze i działania artystyczne
Pracując w zespole realizuje zadania polecone przez reżysera
Posiada umiejętność twórczej współpracy z partnerami

Semestry

Jazz i muzyka estradowa
Wokalistyka (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.002.0wykładzaliczeniemgr Elżbieta Goetel-Dąbkowska, 4/2676/7602
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Zapoznanie studentów z podstawowymi problemami aktorskimi, związanymi z realizowaniem zadań scenicznych. Nauka podstaw techniki aktorskiej. Skupienie na wykonywanym zadaniu i kształcenie wyobraźni scenicznej.

metody dydaktyczne

Praca nad etiudami aktorskimi, gra z wyimaginowanym przedmiotem. Są to małe scenki bez tekstu, wyrabiające poczucie ciała i gestu, osiągnięcie prawdy scenicznej.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wykonanie dwóch etiud. Zaliczenie z oceną.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.002.0wykładkolokwiummgr Elżbieta Goetel-Dąbkowska, 4/2676/7623
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Rozwinięcie zadań z pierwszego semestru. Skupienie na przekazywaniu emocji ( śmiech i płacz). Przedstawianie etiud scenicznych z tekstem. Ewentualność pracy nad scenami ze sztuk.

metody dydaktyczne

Praca nad etiudami przekazującymi emocje, wprowadzenie dialogu i łączenie gry aktorskiej z tekstem.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wykonanie sceny ze sztuki. Kollokwium z oceną.

wykonanie: www.ansta.pl