symbol | jezyk |
---|---|
4/2676 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami aktorskimi, związanymi z realizowaniem zadań scenicznych. Nauka podstaw techniki aktorskiej. Skupienie na wykonywanym zadaniu i kształcenie wyobrażni scenicznej. Praca nad etiudami bez testu. Precyzja, emocje /płacz, śmiech/. W drugim semestrze praca nad scenami ze sztuk.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Obecność na zajęciach. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Uczestniczenie w życiu teatralnym. | |
bibliografia podstawowa | |
K. Stanisławski: "Praca aktora nad sobą". "Praca aktora nad rolą". | |
bibliografia uzupełniająca | |
J. Kreczmar - "Notatnik aktora" | |
efekty kształcenia - wiedza | |
posiada podstawową wiedzę dotyczącą ruchu scenicznego i wpółdziałania z partnerem | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
dzięki częstym występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie z różnymi stresowymi sytuacjami z nich wynikającymi | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
umiejętność publicznego prezentowania utworów o rozmaitym ładunku emocjonalnym |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | mgr Elżbieta Goetel-Dąbkowska, | 4/2676/7602 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zapoznanie studentów z podstawowymi problemami aktorskimi, związanymi z realizowaniem zadań scenicznych. Nauka podstaw techniki aktorskiej. Skupienie na wykonywanym zadaniu i kształcenie wyobraźni scenicznej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca nad etiudami aktorskimi, gra z wyimaginowanym przedmiotem. Są to małe scenki bez tekstu, wyrabiające poczucie ciała i gestu, osiągnięcie prawdy scenicznej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Wykonanie dwóch etiud. Zaliczenie z oceną. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | mgr Elżbieta Goetel-Dąbkowska, | 4/2676/7623 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Rozwinięcie zadań z pierwszego semestru. Skupienie na przekazywaniu emocji ( śmiech i płacz). Przedstawianie etiud scenicznych z tekstem. Ewentualność pracy nad scenami ze sztuk. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca nad etiudami przekazującymi emocje, wprowadzenie dialogu i łączenie gry aktorskiej z tekstem. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Wykonanie sceny ze sztuki. Kollokwium z oceną. |