symbol | jezyk |
---|---|
4/2668 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem kształcenia w zakresie dykcji i recytacji jest zapoznanie studentów z problematyką poprawnej wymowy, słownictwa i akcentowania. Zwrócenie uwagi na błędy i braki wymowy. Celem jest też umiejętność pracy nad tekstem. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Obecność na zajęciach. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Samodzielny wybór tekstów. | |
bibliografia podstawowa | |
B. Toczyska; "Sarabanda w chaszczach" " Łamańce z dedykacją" | |
bibliografia uzupełniająca | |
A. Wieczorkiewicz - "Prawidła dobrej wymowy" | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad prawidłowej wymowy i interpretacji teksu prozy i wiersza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Opanował warsztat techniczny potrzebny do profesjonalnej prezentacji tekstów literackich i poetyckich | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Posiada kompetencje do prezentowania publicznie tekstów i własnych opinii w poprawnej polszczyźnie |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 1.0 | wykład | zaliczenie | mgr Elżbieta Goetel-Dąbkowska, | 4/2668/7594 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Uświadomienie studentom ich błędów i nieprawidłowości wymowy. Zaznajomienie z plastyką wypowiedzi. Dykcyjne ćwiczenia poprawiające wymowę spółgłosek i samogłosek, oraz akcentowanie w języku polskim. Efektem winna być poprawa jakości wypowiadania się. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Ćwiczenia dykcyjne poprawiające wymowę samogłosek i spółgłosek. Ćwiczenie akcentowania w języku polskim. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie z oceną. Kryteria oceny: frekwencja na zajęciach, postępy w zakresie dykcji. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 1.0 | wykład | kolokwium | mgr Elżbieta Goetel-Dąbkowska, | 4/2668/7614 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca nad tekstem - analiza, zawartość myślowa i emocjonalna. Interpretacja tekstu. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Ćwiczenia dykcyjne poprawiające wymowę samogłosek i spółgłosek. Ćwiczenie akcentowania w języku polskim. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczeniem jest kollokwium z oceną. Warunkiem zaliczenia jest osiągnięcie pozytywnego wyniku kollokwium. Kryteria oceny: frekwencja na zajęciach, postępy w zakresie dykcji. |