Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Prowadzenie zespołów

symboljezyk
4/2665
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Przedmiot obejmuje swym zakresem metody pracy kompozytorów i aranżerów kierujących zespołami instrumentalnymi ( trio, kwartet, kwintet, i.t.p., big.band, zespoły wokalno-instrumentalne), oraz grupami wokalnymi (jednorodnymi , mieszanymi).Przedmiot ma na celu przygotowanie  teoretyczne i praktyczne leaderów - kompozytorów i aranżerów do pracy z zespołami -  jak koncerty, nagrania i.t.p.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Student musi mieć opanowany elementarny lub podstawowy warsztat dyrygencki, jak i praktyczną wiedzę z zakresu instrumentacji, a w szczególności możliwości technicznych i sonorystycznych poszczególnych instrumentów.Student powinien reprezentować wysoką kulturę osobistą i kompetencje w.w

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-Dyrygowanie 

- Instrumentacja

-Instrumentoznawstwo

bibliografia podstawowa

-David N. Baker- Jazz Pedagogy, a comprehensive method of Jazz Education for Teachers and Student, Mahler Publications, 1979, Chicago, USA

-G.J. Sebesky-Tha Elementary Stage Band Book , Lebanon, Indiana, USA

-Hal Sherman-Techniques  and Materials for Stage Band, Los Angeles, Creative World, USA

bibliografia uzupełniająca

-Jack Wheaton-How to organize  and Develop the Stage Band, Maggio Publications, USA

efekty kształcenia - wiedza

posiada gruntowną znajomość literatury wykonywanej przez zespoły typowe dla swjej specjalności posiada znajomość elementów dzieła muzycznego, zwłaszcza form muzyki jazzowej,pop-music, stylistyk pokrewnych posiada głebokie zrozumienie funkcji i relacji zachodzących miedzy poszczególnymi sekcjami instrumentów w prowadzonych zespołach posiada gruntowną znajomość kononu muzyki jazzowej i Third Stream Music

efekty kształcenia - umiejętności

podczas realizacji własnych koncepcji artystycznych wykazuje się umiejętnością świadomego zastosowania wiedzy dotyczącej elelmenów dzieła muzycznego i obowiązujących wzorców formalnych, a także możliwości wykonawczych zespołów z którymi pracuje posiada umiejętność kreowania i realizowania projektów artystycznych( często w powiązaniu z innymi dyscyplinami) oraz podjęcia wiodącej roli w zespołach różnego typu posiada umiejętność szybkiego odczytania i opanowania pamięciowego utworów, ze świadomym zastosowaniem różnego typu pamięci muzycznej posiada umiejętność transponowania przebiegów melodyczno-harmonicznych, zna różnorodne metody i środki improwizacyjne i potrafi jej zastosować w muzyce jazzowej i pop-music posiada gruntowną wiedzę dotyczącą emisji głosu w jej wymiarze funkcjonalnym i artystycznym szczególnie do pracy w zespole

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

odznacza się odpowiedzialnością za własne decyzje i prowadzone działanie oraz ich skutki,czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra wyraża taką postawe w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród nich zachowując poczucie wypełnianej misji animatora kulturyposiada gruntowną wiedzę ma śwaidomość odpowiedzialności za zachowanie dzidzictwa kulturowego kraju, Europy i świata jako jego współtwórca świadomie planuje ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytej na studiach umiejętności i wiedzy, wykorzystując również ją w procesie ustawicznego kształcenia

Semestry

Jazz i muzyka estradowa
Kompozycja i aranżacja (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.003.0wykładzaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 4/2665/7580
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

-prowadzenie  zespołu typu "combo"-kwartet, kwintet

-praca z zespołem typu -oktet

-prowadzenie big-bandu

Efektem kształcenia powinna być umiejętność swobodnego dyrygowania w.w. zespołami, posiadać umiejętność kreowania muzyki i realizowania własnej koncepcji  wykonawczej i brzmieniowej.

metody dydaktyczne

Podstawową formą zajęć jest prowadzenie pod kier. pedagoga  zespołów instrumentalnych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Warunkiem zaliczenie zająć jest przygotowanie i opanowanie programu narzuconego przez pedagoga, obecność na zajęciach , kultura muzyczne i osobista, muzykalność.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.003.0wykładzaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 4/2665/7589
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

-prowadzenie zespołów wokalnych-żeńskich i mieszanych

-prowadzenie zespołu wokalno-instrumentalnego

-przygotowanie zespołów do koncertów i koncertów dyplomowych studentów

Student swobodnie dyryguje w.w. zespołami kreując i realizując własna wizję artystyczną.Student musi być zdolny do współpracowania z różnymi zespołami -studenckimi, amatorskimi i zawodowymi .

metody dydaktyczne

Podstawową formą pracy jest dyrygowanie zespołami wokalnymi i wokalno-instrumentalnymi pod kierunkiem pedagoga z  realizowaniem własnych, zdefiniowanych koncepcji artystycznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie programu zaproponowanego przez pedagoga, poprowadzenie koncertów studenckich i dyplomowych.

wykonanie: www.ansta.pl