symbol | jezyk |
---|---|
4/2665 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot obejmuje swym zakresem metody pracy kompozytorów i aranżerów kierujących zespołami instrumentalnymi ( trio, kwartet, kwintet, i.t.p., big.band, zespoły wokalno-instrumentalne), oraz grupami wokalnymi (jednorodnymi , mieszanymi).Przedmiot ma na celu przygotowanie teoretyczne i praktyczne leaderów - kompozytorów i aranżerów do pracy z zespołami - jak koncerty, nagrania i.t.p. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Student musi mieć opanowany elementarny lub podstawowy warsztat dyrygencki, jak i praktyczną wiedzę z zakresu instrumentacji, a w szczególności możliwości technicznych i sonorystycznych poszczególnych instrumentów.Student powinien reprezentować wysoką kulturę osobistą i kompetencje w.w | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
-Dyrygowanie - Instrumentacja -Instrumentoznawstwo | |
bibliografia podstawowa | |
-David N. Baker- Jazz Pedagogy, a comprehensive method of Jazz Education for Teachers and Student, Mahler Publications, 1979, Chicago, USA -G.J. Sebesky-Tha Elementary Stage Band Book , Lebanon, Indiana, USA -Hal Sherman-Techniques and Materials for Stage Band, Los Angeles, Creative World, USA | |
bibliografia uzupełniająca | |
-Jack Wheaton-How to organize and Develop the Stage Band, Maggio Publications, USA | |
efekty kształcenia - wiedza | |
posiada gruntowną znajomość literatury wykonywanej przez zespoły typowe dla swjej specjalności posiada znajomość elementów dzieła muzycznego, zwłaszcza form muzyki jazzowej,pop-music, stylistyk pokrewnych posiada głebokie zrozumienie funkcji i relacji zachodzących miedzy poszczególnymi sekcjami instrumentów w prowadzonych zespołach posiada gruntowną znajomość kononu muzyki jazzowej i Third Stream Music | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
podczas realizacji własnych koncepcji artystycznych wykazuje się umiejętnością świadomego zastosowania wiedzy dotyczącej elelmenów dzieła muzycznego i obowiązujących wzorców formalnych, a także możliwości wykonawczych zespołów z którymi pracuje posiada umiejętność kreowania i realizowania projektów artystycznych( często w powiązaniu z innymi dyscyplinami) oraz podjęcia wiodącej roli w zespołach różnego typu posiada umiejętność szybkiego odczytania i opanowania pamięciowego utworów, ze świadomym zastosowaniem różnego typu pamięci muzycznej posiada umiejętność transponowania przebiegów melodyczno-harmonicznych, zna różnorodne metody i środki improwizacyjne i potrafi jej zastosować w muzyce jazzowej i pop-music posiada gruntowną wiedzę dotyczącą emisji głosu w jej wymiarze funkcjonalnym i artystycznym szczególnie do pracy w zespole | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
odznacza się odpowiedzialnością za własne decyzje i prowadzone działanie oraz ich skutki,czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra wyraża taką postawe w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród nich zachowując poczucie wypełnianej misji animatora kulturyposiada gruntowną wiedzę ma śwaidomość odpowiedzialności za zachowanie dzidzictwa kulturowego kraju, Europy i świata jako jego współtwórca świadomie planuje ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytej na studiach umiejętności i wiedzy, wykorzystując również ją w procesie ustawicznego kształcenia |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 3.0 | wykład | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 4/2665/7580 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-prowadzenie zespołu typu "combo"-kwartet, kwintet -praca z zespołem typu -oktet -prowadzenie big-bandu Efektem kształcenia powinna być umiejętność swobodnego dyrygowania w.w. zespołami, posiadać umiejętność kreowania muzyki i realizowania własnej koncepcji wykonawczej i brzmieniowej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą zajęć jest prowadzenie pod kier. pedagoga zespołów instrumentalnych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenie zająć jest przygotowanie i opanowanie programu narzuconego przez pedagoga, obecność na zajęciach , kultura muzyczne i osobista, muzykalność. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 3.0 | wykład | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 4/2665/7589 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-prowadzenie zespołów wokalnych-żeńskich i mieszanych -prowadzenie zespołu wokalno-instrumentalnego -przygotowanie zespołów do koncertów i koncertów dyplomowych studentów Student swobodnie dyryguje w.w. zespołami kreując i realizując własna wizję artystyczną.Student musi być zdolny do współpracowania z różnymi zespołami -studenckimi, amatorskimi i zawodowymi . | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą pracy jest dyrygowanie zespołami wokalnymi i wokalno-instrumentalnymi pod kierunkiem pedagoga z realizowaniem własnych, zdefiniowanych koncepcji artystycznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie programu zaproponowanego przez pedagoga, poprowadzenie koncertów studenckich i dyplomowych. |