symbol | jezyk |
---|---|
4/2661 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem zajęć jest doskonalenie umiejetności gry w małym zespole typu combo: - rozwijanie umiejetności czytania nut a vista ze szczególnym uwzględnieniem wspólnej artykulacji - praca nad brzmieniem zespołu - sposoby przeprowadzania próby oraz analizy proponowanego utworu muzycznego - opanowanie umiejętności aranżowania w różnych stylach muzycznych (jazz, rhythm&blues, latino, fusion, i inne) - opanowanie umiejetności aranżowania w oparciu o twórczość wybitnych kompozytorów i aranżerów - kształtowanie wyobraźni muzycznej - kreowanie własnego stylu kompozytorskiego i aranżacyjnego
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- umiejętność czytania nut - umiejętność transpozycji - podstawowa znajomość harmonii - znajomość twórczości wybitnych zespołów jazzowych | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
własne zespoły instrumentalne | |
bibliografia podstawowa | |
Jamey Aebersold - "CLEAR SOLUTIONS FOR JAZZ IMPROVISERS" Ron Miller - "MODAL JAZZ COMPOSITION & HARMONY volume 1,2" Bill Dobbins - "JAZZ ARANGING AND COMPOSING" | |
bibliografia uzupełniająca | |
Jerry Bergonzi - "MELODIC STRUCTURES" REAL BOOKS | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Absolwent dysponuje szeroką wiedzą dotyczącą różnorodnych technik improwizatorskich, umożliwiającą mu swobodną improwizację w różnych kontekstach pracy artystycznej instrumentalisty jazzowego. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Absolwent posiada wysoko rozwiniętą osobowość artystyczną, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych w aspekcie sztuki improwizacji jazzowej. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Absolwent odznacza się odpowiedzialnoscią za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | ad. dr Maciej Obara, | 4/2661/7561 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- podstawowe problemy dotyczące gry w poszczególnych sekcjach instrumentalnych - zagadnienia dotyczące wspólnej pulsacji i swingu - interpretacja utworów o mało skomplikowanych strukturach formalnych i melodyczno - harmonicznych - poznawanie różnych stylistyk muzycznych takich jak: swing, rhythm&blues, mainstream, be-bop, bossa nova, jazz-rock, funky - rozwijanie umiejętności szybkiego czytania nut a vista - umiejętność przeprowadzenia prób zespołu - przedstawienie własnych aranżacji podczas prób z zespołem
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową metodą pracy są zajęcia zbiorowe zarówno z całym zespołem jak i z poszczególnymi sekcjami instrumentalnymi. Uzupełnieniem mogą być zajęcia indywidualne z solistami improwizującymi | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest frekfencja na zajęciach oraz aktywność w realizacji poszczególnych elementów programu studiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Adam Wendt, | 4/2661/7572 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- podstawowe problemy dotyczące gry w poszczególnych sekcjach instrumentalnych - zagadnienia dotyczące wspólnej pulsacji i swingu - interpretacja utworów o mało skomplikowanych strukturach formalnych i melodyczno - harmonicznych - poznawanie różnych stylistyk muzycznych takich jak: swing, rhythm&blues, mainstream, be-bop, bossa nova, jazz-rock, funky - rozwijanie umiejętności szybkiego czytania nut a vista - umiejętność przeprowadzenia prób zespołu - przedstawienie własnych aranżacji podczas prób z zespołem | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową metodą pracy są zajecia zbiorowe zarówno z całym zespołem jak i z poszczególnymi sekcjami instrumentalnymi. Uzupełnieniem mogą być zajęcia indywidualne z solistami improwizującymi | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest frekfencja na zajęciach oraz aktywność w realizacji poszczególnych elementów programu studiów. |