symbol | jezyk |
---|---|
4/2655 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założeniem przedmiotu Harmonia pop-music jest analiza harmoniczna wybranych utworów wybitnych kompozytorów muzyki jazzowej,popowej,pop-filmowej oraz musicalowej.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Wymaganie jest skomponowanie 3 miniatur fortepianowych /3 utworów w semestrze.
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Harmonia jazzowa Harmonia modalna i o rozszerzonej tonalności Instrumentacja Formy muzyczne | |
bibliografia podstawowa | |
"TONAL HARMONY-An Introduction To Twentieth Century Music"-Stefan Kostka(University of Texas at Austin) Dorothy Payne(University of South Carolina, Columbia). "Popular and Jazz Harmony for: Composers, Arrangers, Performers"-Daniel A. Ricigliano
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Mark Levine-Jazz Theory Book Berklee Course Of Arranging-"Alex Ulanowsky Clinton Roemer- Notation | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych,szczególnie w obrębie repertuaru muzyki popowej,jazzowej, muzyki współczesnej oraz filmowej. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
-samodzielnie organizuje materiał muzyczny niezbędny do realizacji | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
-realizując wlasne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróznicowanej stylistyce, |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Aleksandra Tomaszewska, | 4/2655/7555 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
(Semestr 1)
Treści programowe:
-Notacja akordowa -Podział akordów -opóżnienie i alteracje -charakterystyczne zwroty kadencje - Pokrewieństwo mediantowe -substytuty(akordy zastępcze,przejściowe) -analiza harmoniczna wybranych utworów
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia polegają na analizowaniu wybranych utworów utrzymane w stylistyce "popowej",filmowej oraz musicalowej na podstawie wyciągów fortepianowych i partytur. Analizie poddawana jest głownie forma utworu oraz harmonia. Ważnym elementem wpływającym na wyobraźnię kompozytora jest słuchanie nagrań oraz rozczytywanie transkrypcji i czytanie partytur. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest skomponowanie 3 utworów / miniatur fortepianowych przez studenta w semestrze. Student powinien wykazać się znajomością zagadnień związanych z przedmiotem Harmonia Pop-Music i zawrzeć je w swoich kompozycjach.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | kolokwium | dr Aleksandra Tomaszewska, | 4/2655/7565 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
(Semestr 2)
-rola nuty pedałowej w "muzyce popowej" -muzyka popowo-filmowa-analiza harmoniczna i formalna -przemieszanie trybów akorowych -muzyka popowo- filmowa -analiza wybranych "utworów musicalowych" -analiza harmoniczna wybranych utworów | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia polegają na analizowaniu wybranych utworów utrzymane w stylistyce popowo-filmowej oraz musicalowej na podstawie wyciągów fortepianowych i partytur. Analizie poddawana jest głownie forma utworu oraz harmonia,prowadzenie melodii,ornamentyka, instrumentacja. Ważnym elementem wpływającym na wyobraźnię kompozytora jest słuchanie nagrań, rozczytywanie transkrypcji oraz czytanie partytur. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest skomponowanie 2 utworów na orkiestrę małą symfoniczną lub kwintet smyczkowy przez studenta w semestrze. Student powinien wykazać się znajomością zagadnień związanych z przedmiotem Harmonia Pop-Music i zawrzeć je w swoich kompozycjach. |