symbol | jezyk |
---|---|
4/2652 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
analiza partytur THITD STREAM MUSIC pod kątem techniki kompozytorskiej, stylistyki, instrumentacji , harmonii, sonorystyki -analiza pod kątem zgodności partytury z daną stylistką - analiza teoretyczna z zakresu budowy, stroju, zapisu, skali możliwości technicznych instrumentów muzycznych, ich zastosowania w grze solowej i zespołowej, ze szczególnym uwzględnieniem instrumentów wchodzących w skład orkiestry symfonicznej i big-bandu, - analiza technik technik instrumentacyjnych i różnorodnych środków warsztatu aranżacyjnego, niezbędnych do samodzielnego orkiestrowania na różne zespoły instrumentalne i wokalno – instrumentalne, ze szczególnym uwzględnieniem orkiestry symfonicznej i big- bandu -analiza London Orchestration
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
-wypracowanie umiejętności biegłego czytania i analizowania partytur THIRD STREAM MUSIC ,współczesnej muzyki symfonicznej, World Music -umiejętność oceny stylistyki i jakości instrumentacji
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
-Instrumentacja -Współczesne techniki kompozytorskie | |
bibliografia podstawowa | |
- Bill Dobbins – Jazz arranging and composing, a lineał approach, Advance Music - Rayborn Wright – Inside the score, Kendor Music - William Russo – Jazz composition and orchestration, The University of Chicago Press, Chicago and London 1968. - Clinton Roemer – The art of music copying, The preparation of music for Performance, 2nd edition, Clinton H. Roemer 1985. - Russell Garcia – Das moderne Arrangement, Ed. Modern, Munchen 1961. - Russell Garcia – The professional arranger composer, Criterion Music Corporation 1970. - Henry Mancini – Sounds and scores, N. Music Inc., Northridge 1967. - Don Sebesky – he Contemporary Arranger, Alfred Publishing Co., Sherman Oaks 1979.
| |
bibliografia uzupełniająca | |
- H. Mamcini, “Sounds and Scores: A Practical Guide to Professional Orchestration:, Nglia, Warner Bros Pubns & CD edition, 1999;A - partytury kompozytorów muzyki współczesnej
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
posiada uporządkowana wiedzę z zakresu praktycznego zastosowania technik kompozytorskich, formy,harmonii, instrumentoznawstwa i zdolność analizowania pod kątem analizowanych partytur posiada wysoko rozwiniętą osobowość artystyczna i wiedzę umożliwiającą wyrażanie sądów i koncepcji w stosunku do analizowanych partytur posiada znajomość podstawowego kanonu partytur muzyki jazzowej i Third Stream Music posiada wiedzę o kompozycji jazzowej i Third Stream Music. XX w. i rozumie jej kontekst kulturowy posiada gruntowną wiedzę w zakresie praktycznego zastosowania technik kompozytorskich, formy,harmonii, instrumentacji i zdolność analizy pod kątem analizowanych partytur ma wiedzę o rozwoju ,istocie , genezie powstania muzyki syntetyzującej muzyką artystyczną z jazzem -Third Stream music | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
potrafi odczytać i zdefiniować zapis muzyki instrumentalnej, wokalno-instrumentalnej , Third Stream Music w analizowanej partyturze posiada umiejętność swobodnej ustnej wypowiedzi na temat analizowanych partytur wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji zachodzacych pomiedzy rodzajem stosowanej faktury w partyturze, a niesionym przez niego komunikatem posiada umiejętność sprawnego czytania, analizowania partytur jazzowych, Third Stream Music, World Music podczas analizy własnych koncepcji artystycznych -kompozytorskich wykazuje się umiejętnością zastosowania wiedzy dotyczącej elementów dzieła muzycznego w skli mikro i makro posiada umiejętność dogłebnego rozumienia i kontrolowania struktur rytmicznych,metrorytmicznych,artykulacji, frazowania,brzmienia, faktury analizowanych partytur klasyfikuje, porządkuje ,analizuje partytury big-bandowe, muzyki wspólczesnej, Third Stream Music, posiada umiejętność analizowania i syntetyzowania informacji zawartych w przeglądanych partyturach | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania ,oraz ich skutki jest zdolny do definiowania własnych sądów i przemyśleń na temety związane ze studiowaną specjalnością ,oraz umie je umiejscowić w obrębie własnych analiz i dokonań twórczych w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować działalność artystyczną jest zdolny do definiowania wlasnych sadów i przymyśleń do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań artystycznych posiada umiejętność krytycznej , twórczej oceny wykazuje odpowiedzialność za swoją artystyczną działalność i rozwój, niustanne samokształcenie posiada głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów oraz zdolność integrowania nabytej wiedzy |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Aleksandra Tomaszewska, | 4/2652/7552 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-Przygotowanie studenta do samodzielnej pracy z partyturą - czytanie partutyry pod kątem problemów wykonawczych -zastosowanie umiejętności nabytych podczas nauki dyrygowania w sytuacji praktycznej – próba zespołu estradowego . Student powinien nabyć umiejętność krytycznego ''czytania partytur ''
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Student realizuje uwagi pedagoga podczas zajęć z partyturami instrumentalnymi i wokalno-instrumentalnymi,THIRD STREAM MUSIC,muzyki współczesnej
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Pedagog określa zakres i ilość partytur do przegotowania podczas zaliczenia - minimum to 3 utwory THIRD STREAM MUSIC zreferowane przez studenta o zróżnicowanej stylistyce i stopniu trudności |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | kolokwium | dr Aleksandra Tomaszewska, | 4/2652/7562 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Student pracuje nad analizą i czytaniem partytur : -THIRD STREAM MUSIC - współczesnych środków wykonawczych i interpretacyjnych w kontekście współczesnych technik kompozytorskich i aranżacyjnych - praca nad różnymi aspektami operowania dynamiką w muzyce THIRD STREAM MUSIC - analiza partytur o rozszerzonej tonalności, - polirytmia w muzyce THIRD STREAM MUSIC - umiejętność biegłego czytania partytur w kontekście różnorodnej stylistyki i interpretacji w THIRD STREAM MUSIC Student powinien posiadać umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w procesie kompozytorskim, oraz dogłębnego rozumienia i ''kontrolowania" przestudiowanych partytur.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Student realizuje uwagi pedagoga podczas zajęć z partyturami instrumentalnymi i wokalno-instrumentalnymi,THIRD STREAM MUSIC,muzyki współczesnej
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Pedagog określa zakres i ilość partytur do przegotowania podczas zaliczenia - minimum to 3 utwory THIRD STREAM MUSIC zreferowane przez studenta o zróżnicowanej stylistyce i stopniu trudności |