symbol | jezyk |
---|---|
4/2615 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Wzbogacenie świadomości własnego warsztatu artystycznego, o problematykę związaną z przekazywaniem nabytej wiedzy i umiejętności, w zakresie gry na instrumencie, podczas prowadzonej dzałalności pedagogicznej.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
Absolwent posiada szeroką wiedzę na temat repertuaru oraz technik improwizatorskich, niezbędną dla gitarzysty jazzowego, umożliwiającą mu wykonywanie utworów i improwizację w różnych kontekstach pracy artystycznej. Wie jak rozpoznawać i definiować problemy warsztatowo - stylistyczne. Zna sposoby przekazywania nabytych doświadczeń służące doskonaleniu umiejętności samodzielnej wypowiedzi artystycznej. Zna metody etapowego wdrażania poszczególnych treści kształcenia, wie jak skonstruować całościowo harmonogram indywidualnej pracy dydaktycznej. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Absolwent dzięki wysoko rozwiniętej osobowości artystycznej, potrafi tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne, jako gitarzysta jazzowy. Potrafi samodzielnie, lub wspólnie z zespołem interpretować utwory muzyczne, w oparciu o własne twórcze motywacje i inspiracje na wysokim poziomie profesjonalizmu, zgodnie z wymaganiami stylistycznymi związanymi z grą na gitarze jazzowej. Wykazuje się umiejętnością świadomego zastosowania wiedzy dotyczącej elementów dzieła muzycznego i obowiązujących wzorców formalnych, a także możliwości wykonawczych zespołów artystycznych, z którymi pracuje. Umie wykorzystać różnorodne możliwości gitary jazzowej w zespołach muzycznych. Potrafi konstruować i wykonywać spójne i właściwe z punktu widzenia sztuki wykonawczej programy artystyczne. Absolwent jest zdolny do pracy, jako gitarzysta jazzowy i band leader oraz do twórczego funkcjonowania w różnych formach zespołowych, posiada umiejętność współdziałania z innymi artystami w różnego typu zespołach oraz w ramach innych wspólnych prac i projektów, także o charakterze multidyscyplinarnym. Potrafi podjąć rolę wiodącą w zespołach jazzowych i popowych. Umie tworzyć, realizować i wyrażać własne koncepcje artystyczne, jako gitarzysta jazzowy. Posiada umiejętność szybkiego odczytania i opanowania pamięciowego utworów, ze świadomym zastosowaniem różnych typów pamięci muzycznej. Posiada umiejętność dogłębnego rozumienia i kontrolowania struktur rytmicznych, metrorytmicznych oraz aspektów artykulacji, frazowania, grania ‘in Time", struktury harmonicznej itp. opracowywanych utworów. Absolwent posiada umiejętność swobodnego kształtowania muzyki w sposób umożliwiający odejście od zapisanego tekstu nutowego. Jako gitarzysta jazzowy potrafi sprawnie stosować zaawansowane techniki improwizatorskie typowe dla muzyki jazzowej oraz muzyki popowej. Potrafi transponować przebiegi melodyczno harmoniczne. Świadomie stosuje techniki pozwalające panować nad objawami stresu oraz zna sposoby i techniki motywacyjne pracy w zespole artystycznym. Potrafi w sposób teoretyczny i praktyczny przekazać nabyte podczas studiów doświadczenia z zakresu wzbogacania umiejętności wykonawczych. Potrafi uzasadnić przekazywane treści kształcenia i metody pracy, w oparciu o kompetencje zdobyte podczas zajęć, oraz obserwacje z zakresu praktyk pedagogicznych. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy gitarzysty jazzowego, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać. Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata, jako jego współtwórca. Absolwent Potrafi zaplanować i przeprowadzić własny projekt muzyczny obejmujący skomponowanie utworów, stworzenie zespołu, przeprowadzenie prób, nagrania i realizację zamierzeń koncertowych. Jest gitarzystą jazzowym w pełni przygotowanym do wykonywania zawodu. Świadomie planuje ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytych na studiach umiejętności i wiedzy. Jako wykwalifikowany muzyk instrumentalista, wdraża i promuje wartości które są cenne w zakresie muzycznego wykonawstwa artystycznego. W swojej działalności pedagogicznej kształtuje wrażliwość muzyczną i poczucie estetyki. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Maciej Grzywacz, prof. AM, | 4/2615/7434 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Kontynuacja budowania warsztatu improwizatorskiego. Wykształcenie zalążków indywidualnego brzemienia instrumentalisty. Umiejętność odnalezienia się gitarzysty w roli solisty i kameralisty. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca indywidualna ze studentem nad elementami warsztatu improwizatorskiego i nad zastosowaniem technik improwizatorskich w programie złożonym ze standardów jazzowych i utworów na gitarę klasyczną. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Wykonanie utworów z uwzględnieniem elementów zawartych w treściach programowych. Kryteria oceny: ekspresja, indywidualne brzmienie, sprawność techniczna. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 6.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Maciej Grzywacz, prof. AM, | 4/2615/7448 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Kontynuacja budowania warsztatu improwizatorskiego. Wykształcenie zalążków indywidualnego brzemienia instrumentalisty. Umiejętność odnalezienia się gitarzysty w roli solisty i kameralisty. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca indywidualna ze studentem nad elementami warsztatu improwizatorskiego i nad zastosowaniem technik improwizatorskich w programie złożonym ze standardów jazzowych i utworów na gitarę klasyczną. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Wykonanie utworów z uwzględnieniem elementów zawartych w treściach programowych. Kryteria oceny: ekspresja, indywidualne brzmienie, sprawność techniczna. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 6.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Maciej Grzywacz, prof. AM, | 4/2615/7462 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Kontynuacja budowania warsztatu improwizatorskiego. Wykształcenie zalążków indywidualnego brzemienia instrumentalisty. Umiejętność odnalezienia się gitarzysty w roli solisty i kameralisty. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca indywidualna ze studentem nad elementami warsztatu improwizatorskiego i nad zastosowaniem technik improwizatorskich w programie złożonym ze standardów jazzowych i utworów na gitarę klasyczną. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Wykonanie utworów z uwzględnieniem elementów zawartych w treściach programowych. Kryteria oceny: ekspresja, indywidualne brzmienie, sprawność techniczna. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 18.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Maciej Grzywacz, prof. AM, | 4/2615/7475 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Kontynuacja budowania warsztatu improwizatorskiego. Wykształcenie zalążków indywidualnego brzemienia instrumentalisty. Umiejętność odnalezienia się gitarzysty w roli solisty i kameralisty. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca indywidualna ze studentem nad elementami warsztatu improwizatorskiego i nad zastosowaniem technik improwizatorskich w programie złożonym ze standardów jazzowych i utworów na gitarę klasyczną. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Wykonanie utworów z uwzględnieniem elementów zawartych w treściach programowych. Kryteria oceny: ekspresja, indywidualne brzmienie, sprawność techniczna. |