symbol | jezyk |
---|---|
4/2528 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot stanowi teoretyczne wprowadzenie do profesjonalnej pracy w studio nagrań. Tematyka dotyczy przede wszystkim aparatury studyjnej i jej sprawnego użycia, bez istotnego wnikania w kwestie związane z elektroakustycznymi podstawami działania. Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z infrastrukturą studia nagrań. Student nabywa wiedzę na temat budowy studia nagrań, aparatury studyjnej i powszechnie wykorzystywanego oprogramowania oraz potrafi ją wykorzystać w realizacji prostej sesji nagraniowej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
przydatne: Fizyka (dźwięk jako fala) | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
brak | |
bibliografia podstawowa | |
materiały ćwiczeniowe | |
bibliografia uzupełniająca | |
Everest A., Podręcznik akustyki, Sonia Draga, Katowice 2009 Misner T., Practical Studio Techniques – Recording, Production and Mixdown, SAE, 2001 Owsinski B., The Mixing Engineer's Handbook: Second Edition, Thomson Course Technology, 2006 Owsinski B., The Recording Engineer's Handbook, Thomson Course Technology, 2005 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student wymienia i charakteryzuje sławne studia nagrań | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student potrafi wybrać odpowiednie urządzenie mając na względzie określone przetwarzanie sygnału | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student zachowuje ostrożność w bezkrytycznym ufaniu w umiejętności i dobre intencje realizatora nagrań |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Paul Rutschka, | 4/2528/7166 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Studio nagrań - studio i reżysernia; sławne studia nagrań (zdjęcia, rzuty pomieszczeń, akustyka pomieszczeń); ogólnie o aparaturze w studio 2., 3. i 4. Sprzęt studyjny - tor foniczny (muzyk, mikrofon, przewody, krosownica, stół mikserski, monitory studyjne bliskiego i dalekiego pola, rejestratory, procesory dynamiki, procesory efektowe); różnice między analogowym stołem mikserskim a konsoletą cyfrową; automatyka; parametry i własności monitorów studyjnych; 5. Interfejsy dźwiękowe - interfejsy PCI, PCI Express, FireWire, USB; format AES/EBU, ADAT; parametry interfejsów dźwiękowych; pojęcie latencji; przykłady interfejsów 6. Oprogramowanie w studio - przegląd systemów produkcji dźwięku (Digidesign Protools, Steinberg Cubase /Nuendo, Ableton Live, Apple Logic, Magix Samplitude, Adobe Audition); systemy DAW; wtyczki VST, AU, RTAS; 7. Technika analogowa a technika cyfrowa - wady i zalety poszczególnych technik 8. Realizacja sesji nagraniowej w studio 9. Standard MIDI – kod MIDI; plik SMF; klawiatury sterujące; współpraca z oprogramowaniem w studio 10. Synchronizacja urządzeń – kody czasowe 11. i 12. Projekt nisko-budżetowego studia nagrań
Efektami kształcenia jest zdobycie teoretycznej wiedzy na powyższe tematy. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
prezentacje multimedialne, tablica, interakcja ze studentami, Neumann AES test 2003, gry dydaktyczne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
obecność na zajęciach; liczba nieobecności nieusprawiedliwionych zgodna z regulaminem studiów; dodatkowe punkty za aktywność w trakcie ćwiczeń; zaliczenie ustne na koniec semestru; do punktów zdobytych w trakcie zaliczenia dodawane punkty za aktywność; skala ocen zgodna z regulaminem studiów; określona liczba punktów za aktywność zwalnia z zaliczenia ustnego z oceną bdb |