Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Edukacyjne Studio MIDI

symboljezyk
4/2524
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu
  • umiejętność nagrywania z wykorzystaniem podstawowych i zaawansowanych kart dźwiękowych
  • umiejętność obsługi sekwencerów MIDI
  • umiejętność wykorzystania instrumentów VSTi
  • umiejętność wyszukiwania oraz obróbki plików MIDI
  • tworzenie podkładów do ćwiczeń
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

technologie informacyjne

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

instrument główny, śpiew jazzowy

bibliografia podstawowa

Chlipański P., Dzwonowski M. (2003) Cubase SX. Ćwiczenia, Wydawnictwo Helion, Gliwice

Dunn D. (2000) A History of Electronic Music Pioneers

Stępień M. (2002) MIDI. Cyfrowy interfejs instrumentów muzycznych, Wydawnictwo Helion, Gliwice

bibliografia uzupełniająca

Dunn D. (2000) A History of Electronic Music Pioneers

efekty kształcenia - wiedza

charakteryzuje podstawowe zasady działania standardu MIDI
zna główne kierunki rozwoju technologicznego urządzeń w standardzie VST(i)
rozróżnia nagrywanie komunikatów MIDI od rejestracji AUDIO
opisuje wady i zalety nagrywania w oparciu o technologię VST(i)
identyfikuje standard MIDI, AUDIO oraz różnorodne pliki projektów
nazywa podstawowe rodzaje mikrofonów oraz urządzeń MIDI

efekty kształcenia - umiejętności

rozwiązuje problemy związane z instalacją i wykorzystaniem różnorodnych kart dźwiękowych
projektuje własne środowisko tworzenia muzyki w oparciu o MIDI
planuje właściwy proces obróbki plików MIDI
proponuje najkorzystniejsze rozwiązania brzmieniowe dla opracowywanych aranżacji
wybiera odpowiedni program do realizacji zadania
poddaje krytyce możliwości wykorzystania MIDI w zakresie nagrywania w warunkach domowych, jak i w czasie występów na żywo

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

zachowuje otwartość na nowe technologie
jest zorientowany na ciągły rozwój swoich kompetencji technologicznych
pracuje samodzielnie, a w razie potrzeby - kieruje pracą grupy
chętnie podejmuje się tworzenia projektów MIDI z czynnym udziałem innych studentów
jest zorientowany na poznanie najnowszych kierunków rozwoju technologicznego, a w szczególności pracy ze standardem MIDI
angażuje się i troszczy o własny rozwój w zakresie radzenia sobie z najnowszymi technologiami

Semestry

Jazz i muzyka estradowa
Kompozycja i aranżacja (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
415.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Piotr Jędrzejczyk, 4/2524/7174
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Obsługa sekwencera CUBASE:

  • nagrywanie sekwencyjne z użyciem zarówno MIDI jak i AUDIO
  • tworzenie autorskich aranżacji z użyciem instrumentu MIDI
  • dodatkowe funkcje edycji audio (zmiana tempa, tonacji itd.)
  • ekstrakcja dźwięku ze strumienia video/flash
metody dydaktyczne

metody praktyczne: realizacji zadań oraz ćwiczeń

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Nagranie 2 utworów z wykorzystaniem gotowego pliku MIDI oraz innym wokalistą lub instrumentalistą. Opcjonalnie: publikacja w dowolnym serwisie społecznościowym.

wykonanie: www.ansta.pl