symbol | jezyk |
---|---|
4/2510 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Umiejętność komunikowania się w zależności od poziomu zaawansowania grupy. Wyrobienie umiejętności: a)rozumienia komunikatów ustnych, pisemnych; b)formułowanie komunikatów ustnych, pisemnych. Sposób realizacji: ćwiczenia a)słuchanie, b)czytanie, c)pisanie, d)konwersacja. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Klasyfikacja odbywa się na podstawie a)testu, b) rozmowy kwalifikacyjnej. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Czytanie prasy + internet, oglądanie TV oraz filmów w wersji oryginalnej, lektury, branie udziału w wydarzeniach kulturalnych dotyczących języka angielskiego. | |
bibliografia podstawowa | |
Podręczniki oryginalnych brytyjskich wydawnictw: OUP,CUP,etc-ostatnie wydanie, słowniki jedno i dwujęzyczne, kserokopie, materiały własne. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Prasa, materiały z internetu; literatura; teksty piosenek. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student: 1. posiada ogólną znajomość języka angielskiego i znajomość zasad gramatyki, 2.zna zasady wymowy języka angielskiego, 3.zna terminologię związaną z własną specjalnością zawodową, 4.posiada ogólną wiedzę z zakresu kulturoznawstwa i obyczajowości krajów angielskojęzycznych,5.posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji i korzystanie z nich (słowniki, gramatyki podręczne, strony internetowe), 6. ma świadomość praktycznego znaczenia nauki języka obcego, 7.posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych, szczególnie w obrębie repertuaru muzyki jazzowej, współczesnej Pop Music, 8.posiada znajomość zasad transkrypcji i wymowy fonetycznej języka angielskiego. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student : 1.potrafi porozumiewać się w języku angielskim w zakresie podstawowych umiejętności językowych: rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, mówienie i pisanie, 2.posiada umiejętność prostej wypowiedzi pisemnej i ustnej na temat związany z przyszłym zawodem, 3.potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje a wykorzystaniem różnych źródeł, 4.wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskinaleniem sprawności językowych, 5.dyspobuje umiejętnościami do tworzenia i realizowania własnych koncepcji artystycznych w zakresie działań wokalnych w języku angielskim, 6.posiada umiejętność rozumienia i kontrolowania aspektów artykulacjo oraz sposobu ekspresji w języku angielskim, 7.posiada umiejętność odczytania zapisu fonetycznego, umiejętność zastosowania w praktyce zasad wymowy i podstawowych zasad gramatycznych języka angielskiego, 8.umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje w języku angielskim. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student: 1.potrafi zorganizować pracę indywidualną, 2.posiada umiejętność współpracy przy realizacji zadań w grupie, 3.kontroluje emocje i zachowania oraz posiada umiejętność samooceny, 4.umiejętnie komunikuje się w języku angielskim w obrębie własnego środowiska i społeczności, w placówkach kulturalno-oświatowych, instytucjach kultury, 5.angażuje się w pracę i wykazuje własną inicjatywę w zakresie nauki języka obcego, 6.jest zdolny do budowania własnych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe i etyczne, 7.umie posługiwać się fachową terminologią a języku angielskim z zakresu wokalistyki i muzyki, 8.posiada umiejętność adaptowania się do nowych, zmiennych okoliczności, które mogą występować w pracy zawodowej lub twórczej. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Agata Bobras, Ewa Helman, as. mgr, st. wykł. Anna Laube, mgr Małgorzata Wojciechowska, | 4/2510/7112 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wybór treści programowych zależy od poziomu grupy. Integracja językowa grupy pod względem gramatycznym i leksykalnym. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych; słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; pisanie tekstów odpowiadających poziomowi grupy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Uczestnictwo w zajęciach; aktywność; zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów. Kryteria oceniania według przyjętej skali (10-25 ptk) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Agata Bobras, Ewa Helman, as. mgr, st. wykł. Anna Laube, mgr Małgorzata Wojciechowska, | 4/2510/7134 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Ugruntowanie i rozwijanie sprawności nabytych w semestrze poprzednim. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych; słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; pisanie tekstów odpowiadających poziomowi grupy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Uczestnictwo w zajęciach, aktywność, zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Agata Bobras, Ewa Helman, as. mgr, st. wykł. Anna Laube, mgr Małgorzata Wojciechowska, | 4/2510/7157 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznawanie nowych struktur językowych i wdrażanie ich w użycie; komunikowanie się w języku angielskim. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Aktywizowanie studentów do samodzielności językowej - dialogi,opowiadania, streszczenia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Uczestnictwo w zajęciach; aktywność; zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Agata Bobras, Ewa Helman, as. mgr, st. wykł. Anna Laube, mgr Małgorzata Wojciechowska, | 4/2510/7177 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z tekstem fachowym. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zwrócenie uwagi na wydajną pracę własną studentów. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Uczestnictwo w zajęciach, aktywność, zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego po 4semestrze; zaliczenie tekstu fachowego. |