symbol | jezyk |
---|---|
4/2478 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Głównym celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do gry w dużej orkiestrze jazzowej Big Band, zapoznanie studenta z problematyką związaną z graniem w różnych sekcjach instrumentalnych w Big Bandzie. Bardzo istotne jest też poruszenie najważniejszych zagadnień z dziedziny interpretacji i wykonania partii orkiestrowych takich jak : artykulacja, brzmienie, rytmika. Istotnym problemem poruszanym na zajęciach jest też czytanie nut a’vista utworów z różnych styli muzycznych, oraz ich analiza i charakterystyka | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
znajomość problematyki następujących przedmiotów: zasady muzyki, harmonia, formy muzyczne, instrumentacja i literatura jazzu | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
kompozycja i aranżacja | |
bibliografia podstawowa | |
- Thad Jones – Big Dipper, - Thad Jones – Groove Marchant, - Tim Walters – Melancholy Dance, - Delamont Gordon – Modern Arranging, Kendor Music 1965 New York | |
bibliografia uzupełniająca | |
- Dobbins Bill _ Jazz arranging and composing,a linear approach, Advance Music - Garcia Russell –Das moderne Arrangement,Ed. Modern, Munchen 1961. - Sebesky Don –The Contemporary Arranger, Alfred Publishing Co.,Sherman Oaks 1979 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student posiada ogólna znajomość literatury muzycznej z odpowiednim odniesieniem do epok i okresów stylistycznych historii muzyki, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki jazzowej i pop.student posiada posiada znajomość podstawowego repertuaru związanego z własną specjalnością - Instrumentalistyka. Student zna style muzyczne i związane z nimi tradycje wykonawcze, szczególnie w obrębie repertuaru jazzowego i pop. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student rozumie wzajemne relacje zachodzące pomiedzy rodzajem stosowanej w danym dziale ekspresji artystycznej a niesionym przez niego komunikatem.Student posiada znajomość i umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru związanego ze specjalnością Instrumentalistyka , w tym standardów oraz współczesnych kompozycji nuzyki jazzowej oraz stylistyk pokrewnych.Student jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami w różnego typu zespołach oraz w ramach innych wspólnych prac i projektów.Student umie akompaniować soliście(solistom)w różnych formach zespołowych, a także potrafi sam opracować od podstaw do prezentacjii publicznej utwór na zespół jazzowy. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróznicowanej stylistyce, wynikajacej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji, dążąc do wypracowania indywidualnego stylu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Jan Konop, ad. dr Piotr Kułakowski, | 4/2478/6973 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- najważniejsze zagadnienia dotyczące rytmu - podstawowe założenia gry „sekcyjnej” - analiza ogólnej problematyki jazzowego frazowania | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
praca z nutami, czytanie nut, omawianie problematyki danego utworu, charakterystyka stylu z którego pochodzi utwór, analiza problematyki frazowania w danym utworze | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
warunkiem zaliczenia przedmiotu jest praca na zajęciach przez cały semestr, frekwencja oraz zagranie partii z wybranego utworu przerabianego wcześniej na zajęciach, określenie stylu i problematyki utworu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Jan Konop, ad. dr Piotr Kułakowski, | 4/2478/7002 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- główne zagadnienia dotyczące artykulacji (sposoby jej notacji i realizacji) - praca nad dynamiką w poszczególnych sekcjach - akompaniamenty sekcji w czasie sola instrumentu (backgroundy), | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
praca z nutami, czytanie nut, omawianie problematyki danego utworu, charakterystyka stylu z którego pochodzi utwór, analiza problematyki frazowania w danym utworze | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
warunkiem zaliczenia przedmiotu jest praca na zajęciach przez cały semestr, frekwencja oraz zagranie partii z wybranego utworu przerabianego wcześniej na zajęciach, określenie stylu i problematyki utworu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Jan Konop, ad. dr Piotr Kułakowski, | 4/2478/7036 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- najważniejsze zagadnienia dotyczące rytmu - podstawowe założenia gry „sekcyjnej” - analiza ogólnej problematyki jazzowego frazowania | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
praca z nutami, czytanie nut, omawianie problematyki danego utworu, charakterystyka stylu z którego pochodzi utwór, analiza problematyki frazowania w danym utworze | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
warunkiem zaliczenia przedmiotu jest praca na zajęciach przez cały semestr, frekwencja oraz zagranie partii z wybranego utworu przerabianego wcześniej na zajęciach, określenie stylu i problematyki utworu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Jan Konop, ad. dr Piotr Kułakowski, | 4/2478/7064 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- główne zagadnienia dotyczące artykulacji (sposoby jej notacji i realizacji) - praca nad dynamiką w poszczególnych sekcjach - akompaniamenty sekcji w czasie sola instrumentu (backgroundy), | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
praca z nutami, czytanie nut, omawianie problematyki danego utworu, charakterystyka stylu z którego pochodzi utwór, analiza problematyki frazowania w danym utworze. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
warunkiem zaliczenia przedmiotu jest praca na zajęciach przez cały semestr, frekwencja oraz zagranie partii z wybranego utworu przerabianego wcześniej na zajęciach, określenie stylu i problematyki utworu. |