Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Studia orkiestrowe

symboljezyk
4/2478
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Głównym celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do gry w dużej orkiestrze jazzowej

Big Band, zapoznanie studenta z problematyką związaną z graniem w różnych sekcjach

instrumentalnych w Big Bandzie. Bardzo istotne jest też poruszenie najważniejszych zagadnień

z dziedziny interpretacji i wykonania partii orkiestrowych takich jak : artykulacja, brzmienie,

rytmika. Istotnym problemem poruszanym na zajęciach jest też czytanie nut a’vista utworów z

różnych styli muzycznych, oraz ich analiza i charakterystyka        

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

znajomość problematyki następujących przedmiotów: zasady muzyki, harmonia, formy muzyczne, instrumentacja i literatura jazzu

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

kompozycja i aranżacja

bibliografia podstawowa

- Thad Jones – Big Dipper,

- Thad Jones – Groove Marchant,

- Tim Walters – Melancholy Dance,

- Delamont Gordon – Modern Arranging, Kendor Music 1965 New York

bibliografia uzupełniająca

- Dobbins Bill _ Jazz arranging and composing,a linear approach, Advance Music

- Garcia Russell –Das moderne Arrangement,Ed. Modern, Munchen 1961.

- Sebesky Don –The Contemporary Arranger, Alfred Publishing Co.,Sherman Oaks 1979

efekty kształcenia - wiedza

Student posiada ogólna znajomość literatury muzycznej z odpowiednim odniesieniem do epok i okresów stylistycznych historii muzyki, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki jazzowej i pop.student posiada posiada znajomość podstawowego repertuaru związanego z własną specjalnością - Instrumentalistyka. Student zna style muzyczne i związane z nimi tradycje wykonawcze, szczególnie w obrębie repertuaru jazzowego i pop.

efekty kształcenia - umiejętności

Student rozumie wzajemne relacje zachodzące pomiedzy rodzajem stosowanej w danym dziale ekspresji artystycznej a niesionym przez niego komunikatem.Student posiada znajomość i umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru związanego ze specjalnością Instrumentalistyka , w tym standardów oraz współczesnych kompozycji nuzyki jazzowej oraz stylistyk pokrewnych.Student jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami w różnego typu zespołach oraz w ramach innych wspólnych prac i projektów.Student umie akompaniować soliście(solistom)w różnych formach zespołowych, a także potrafi sam opracować od podstaw do prezentacjii publicznej utwór na zespół jazzowy.
Student umie biegle czytac nuty.posiada umiejetność biegłego i pełnego przekazania materiału muzycznego, zawartych w utworze idei i jego formy.
Student ma opanowany warsztat techniczny potrzebny do profesjonalnej prezentacji muzycznej i jest świadomy problemów specyficznych dla danego instrumentu(intonacja, tempo,artykulacja)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Student realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróznicowanej stylistyce, wynikajacej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji, dążąc do wypracowania indywidualnego stylu.
Student posiada umiejetność organizacji pracy własnej i zaspołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów, szczególnie w perspektywie realizacji zadań wymikających z warsztatu instrumentalisty.
W sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować działalność artystyczną realizowana z prowadzonymi zespołami oraz indywidualnie.

Semestry

Jazz i muzyka estradowa
Instrumentalistyka (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Jan Konop, ad. dr Piotr Kułakowski, 4/2478/6973
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- najważniejsze zagadnienia dotyczące rytmu

- podstawowe założenia  gry „sekcyjnej”

- analiza ogólnej problematyki jazzowego frazowania

metody dydaktyczne

praca z nutami, czytanie nut, omawianie problematyki danego utworu,

charakterystyka stylu z którego pochodzi utwór, analiza problematyki frazowania w

danym utworze

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

warunkiem zaliczenia przedmiotu jest praca na zajęciach przez cały semestr, frekwencja oraz zagranie partii z wybranego utworu przerabianego wcześniej

 na zajęciach, określenie stylu i problematyki utworu.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Jan Konop, ad. dr Piotr Kułakowski, 4/2478/7002
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- główne zagadnienia dotyczące artykulacji (sposoby jej notacji i realizacji)

- praca nad dynamiką w poszczególnych sekcjach

- akompaniamenty sekcji w czasie sola instrumentu (backgroundy),

metody dydaktyczne

praca z nutami, czytanie nut, omawianie problematyki danego utworu,

charakterystyka stylu z którego pochodzi utwór, analiza problematyki frazowania w

danym utworze


warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

warunkiem zaliczenia przedmiotu jest praca na zajęciach przez cały semestr, frekwencja oraz zagranie partii z wybranego utworu przerabianego wcześniej

 na zajęciach, określenie stylu i problematyki utworu.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Jan Konop, ad. dr Piotr Kułakowski, 4/2478/7036
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- najważniejsze zagadnienia dotyczące rytmu

- podstawowe założenia  gry „sekcyjnej”

- analiza ogólnej problematyki jazzowego frazowania

metody dydaktyczne

praca z nutami, czytanie nut, omawianie problematyki danego utworu,

charakterystyka stylu z którego pochodzi utwór, analiza problematyki frazowania w

danym utworze

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

warunkiem zaliczenia przedmiotu jest praca na zajęciach przez cały semestr, frekwencja oraz zagranie partii z wybranego utworu przerabianego wcześniej

 na zajęciach, określenie stylu i problematyki utworu.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Jan Konop, ad. dr Piotr Kułakowski, 4/2478/7064
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- główne zagadnienia dotyczące artykulacji (sposoby jej notacji i realizacji)

- praca nad dynamiką w poszczególnych sekcjach

- akompaniamenty sekcji w czasie sola instrumentu (backgroundy),

metody dydaktyczne

praca z nutami, czytanie nut, omawianie problematyki danego utworu, charakterystyka stylu z którego pochodzi utwór, analiza problematyki frazowania w danym utworze.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

warunkiem zaliczenia przedmiotu jest praca na zajęciach przez cały semestr, frekwencja oraz zagranie partii z wybranego utworu przerabianego wcześniej na zajęciach, określenie stylu i problematyki utworu.

wykonanie: www.ansta.pl