symbol | jezyk |
---|---|
4/2469 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
-rozwój umiejętności improwizacji w oparciu o środki stylistyczne właściwe dla muzyki jazzowej -rozwój umiejętności technicznych gry na instrumencie -rozwój wrażliwości muzycznej -znajomość skal jazzowych oraz umiejętność ich wykorzystania -znajomość środków rytmicznych właściwych dla muzyki jazzowej -wzbogacenie repertuaru o standardy jazzowe -znajomość i analiza gatunków muzyki jazzowej -znajomość technicznych zagadnień dotyczących instrumentu oraz dodatkowego sprzętu | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
znajomość nut oraz zdolność czytania a'vista, opanowanie techniczne instrumentu pozwalające na pracę na poziomie szkolnictwa wyższego, podstawowa umiejętność improwizacji, słuch muzyczny | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
-praca nad repertuarem klasycznym -poszerzanie wiedzy na temat voicingów jazzowych | |
bibliografia podstawowa | |
Les Wise, „Bebop bible” Jerry Bergonzi series, David Baker, „How to play bebop” Mark Levine, „Jazz theory book” Bob Mintzer, „14 etiudes” Jamey Aebersold series, Bill Dobbins jazz wokrshop series | |
bibliografia uzupełniająca | |
Dave Liebman, „A chromatic approach to jazz melody and harmony” | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student zna i definiuje podstawowe zasady improwizacji na skrzypcach z uwzględnieniem struktury harmonicznej, rytmicznej i formalnej utworu. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student potrafi zrealizować własny program autorski jako skrzypek, stylistycznie związany z muzyką klasyczną, jazzową oraz pop. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Wykazuje kreatywność w realizacji własnych koncepcji i działań artystycznych opartych na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji, dążąc do wypracowania indywidualnego stylu jako skrzypek jazzowy. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Maciej Afanasjew, | 4/2469/6964 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-Skale pentatoniczne oraz skala bluesowa -Now's the time, Doxy, Afternoon in Paris, All blues, Blue bossa -Formy bluesa -Analiza partii solowych Lestera Younga, Colmana Hawkinsa oraz Bena Webstera
Efektem kształcenia jest zapoznanie się z w/w materiałem oraz umiejętność wykorzystania go w grze. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca nad poszerzeniem znajomości skal Poznawanie standardów Analiza solówek Poznawanie form bluesa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Znajomość i umiejętność wykorzystania skal/standardów/form bluesa Znajomość 3 solówek jazzowych oraz znajomość środków tam użytych
Kryterium oceny na podstawie przygotowania i znajomości materiału podczas egzaminu oraz w ocena pracy w ciągu semenstru |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Maciej Afanasjew, | 4/2469/6993 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-skale modalne -So what/Impressions, Autumn Leaves, Recorda-Me, Tune up, Maiden Voyage -kadencja 251, 3621 -analiza partii solowych z płyty "Kind of blue" | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca nad poszerzeniem znajomości skal modalnych Poznawanie standardów Analiza solówek Poznawanie kadencji i umiejętność ich wykorzystania | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Znajomość i umiejętność wykorzystania skal/standardów/kadencji Znajomość 3 solówek jazzowych oraz znajomość środków weń użytych
Kryterium oceny na podstawie przygotowania i znajomości materiału podczas egzaminu oraz w ocena pracy w ciągu semestru |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Maciej Afanasjew, | 4/2469/7023 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-skala ½-1 -Oleo, All the things you are, My favorite thing, Just friends, Alone together -forma Rhythm Changes -analiza solówek Charlie Parkera | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca nad poszerzeniem znajomości skal 1/2-1 poznawanie standardów analiza solówek poznawanie i analiza formy Rhythm changes | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Znajomość i umiejętność wykorzystania skal/standardów/Rhythm changes znajomość 3 solówek jazzowych oraz znajomość środków tam użytych
Kryterium oceny na podstawie przygotowania i znajomości materiału podczas egzaminu oraz w ocena pracy w ciągu semestru
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Maciej Afanasjew, | 4/2469/7052 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-skala alterowana i skala moll melodyczna -My funny valentine, Summertime, Footprints, What is thing called love, Donna Lee -formy dominanty -analiza solówek muzyków okresu hardbopu | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca nad poszerzeniem znajomości skal alterowanej i moll melodycznej Poznawanie standardów Analiza solówek Poznawanie i analiza form dominanty | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Znajomość i umiejętność wykorzystania skal/standardów/ form dominanty znajomość 3 solówek jazzowych oraz znajomość środków tam użytych
Kryterium oceny na podstawie przygotowania i znajomości materiału podczas egzaminu oraz w ocena pracy w ciągu semestru
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 10.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Maciej Afanasjew, | 4/2469/7076 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-skala całotonowa -Lady bird, Anthropology, Blue in Green, There will be never, Softly as in the morning sunrise -substytuty trytonowe i mediantowe, -analiza stylistyki fusion | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca nad poszerzeniem znajomości skali całotonowej Poznawanie standardów Analiza solówek z gatunku muzyki fusion poznawanie i analiza substytutów | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Znajomość i umiejętność wykorzystania skal/standardów/ substytutów Znajomość 3 solówek jazzowych oraz znajomość środków tam użytych
Kryterium oceny na podstawie przygotowania i znajomości materiału podczas egzaminu oraz w ocena pracy w ciągu semestru |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 10.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Maciej Afanasjew, | 4/2469/7094 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-Skale dur harmoniczna i moll harmoniczna -Confirmation, Night in Tunisia, Song for my father, Green Dolphin Street, Days of wine and roses -Akordy slashowe -Analiza stylistyki gatunku Latin jazz | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca nad poszerzeniem znajomości skal dur harmoniczna i moll harmoniczna Poznawanie standardów Analiza solówek w utworach z gatunku Latin jazz Poznawanie i analiza akordów slashowych | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Znajomość i umiejętność wykorzystania skal/standardów/ akordów slashowych znajomość 3 solówek jazzowych oraz znajomość środków tam użytych
Kryterium oceny na podstawie przygotowania i znajomości materiału podczas egzaminu oraz w ocena pracy w ciągu semestru |