symbol | jezyk |
---|---|
4/2460 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
rozwijanie inwencji twórczej rozwijanie indywidualnego stylu improwizatorskiego
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Środki realizacji oparte są na programie dydaktycznym realizowanym w obrębie siatki godzin, pracy własnej studentów w jej różnych formach: ćwiczenia praktyczne, analiza teoretyczna i gromadzenie dyskografii. Od studenta wymaga sie odpowiedniej jakości warsztatu instrumentalnego , pracy własnej , przyswojenia wiedzy teoretycznej, praktycznego opanowania metody pracy nad skalami i akordami i umiejętności zastosowania zgromadzonej wiedzy w improwizacji.
wiedzy teoretycznej, praktycznego opanowania metody pracy nad skalami i akordami i umiejętności zastosowania zgromadzonej wiedzy w improwizacji.
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
-Zasady Muzyki -Kształcenie słuchu - Harmonia jazzowa | |
bibliografia podstawowa | |
-Jerry Bergonzi-Inside Improvisation Series vol 1 -6 -Ramon Rcker- Pentatonics scales for Jazz Improvisations -David Liebman –A chromatic approach to jazz harmony and melody
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Barry Green-Jazz Improvisation -B.Nettles,R.Graf- The Chord Scale Theory & Jazz Harmony -Mark.Levine- The Jazz Theory Book | |
efekty kształcenia - wiedza | |
znajomość kilku standardów jazzowych na pamięć, | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
student powinien: | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Cezary Paciorek, | 4/2460/6955 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
I semestr - analiza pojęcia swingowania (time, pulsacja i ich rodzaje), - kształtowanie brzmienia i artykulacja, - skala pentatoniczna, bluesowa i ich zastosowanie, - skala dorycka (ćwiczenia skalowe, interwałowe, akordy, passing notes), - pozostałe skale modalne, - ćwiczenie kadencji i progresji w różnorodnych transpozycjach, - analiza formy bluesa, - stosowanie techniki riffowej oraz „call and respose” w różnych formach, - analiza problematyki gry zespołowej, - skala zmniejszona. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia w formie ćwiczeń, pracy własnej studentów : ćwiczenia praktyczne, analiza teoretyczna i gromadzenie dyskografii. Słuchanie nagrań mistrzów omawianej w semestrze problematyki | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu dokonywane jest przez pedagoga prowadzącego, na podstawie frekwencji na zajęciach, oraz znajomości przedmiotu w zakresie: wiedzy teoretycznej, praktycznego opanowania metody pracy nad skalami i akordami i umiejętności zastosowania zgromadzonej wiedzy w improwizacji.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Cezary Paciorek, | 4/2460/6984 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- skala całotonowa, - skala alterowana, - skala zwiększona,
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Środki realizacji oparte są na programie dydaktycznym realizowanym w obrębie siatki godzin, pracy własnej studentów w jej różnych formach: ćwiczenia praktyczne, analiza teoretyczna i gromadzenie dyskografii. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu dokonywane jest przez pedagoga prowadzącego, na podstawie frekwencji na zajęciach, oraz znajomości przedmiotu w zakresie: wiedzy teoretycznej, praktycznego opanowania metody pracy nad skalami i akordami i umiejętności zastosowania zgromadzonej wiedzy w improwizacji.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Cezary Paciorek, | 4/2460/7015 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- cykl mediantowy, - stosowanie passing notes w skalach dominantowych, - analiza akordów substytutowych, - alteracje i „extensions”, - łączenie skal, - improwizacja oparta na centrum tonalnym, - środki interpretacyjne i wyrazowe w jazzie. -outside playing -free improvisation -Medianty i submedianty | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Środki realizacji oparte są na programie dydaktycznym realizowanym w obrębie siatki godzin, pracy własnej studentów w jej różnych formach: ćwiczenia praktyczne, analiza teoretyczna i gromadzenie dyskografii. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie przedmiotu dokonywane jest przez pedagoga prowadzącego, na podstawie frekwencji na zajęciach, oraz znajomości przedmiotu w zakresie: wiedzy teoretycznej, praktycznego opanowania metody pracy nad skalami i akordami i umiejętności zastosowania zgromadzonej wiedzy w improwizacji. |