symbol | jezyk |
---|---|
4/2453 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem nauczania jest zdobycie umiejętności praktycznych niezbędnych w pracy z zespołami wokalnymi, instrumentalnymi i wokalno-instrumentalnymi w dziedzinie muzyki jazzowej i rozrywkowej. Zakres tych umiejętności obejmuje: 1. Odczytywanie i granie na fortepianie partytur na zespoły wokalne, instrumentalne i wokalno-instrumentalne. 2. Zdolność śpiewania poszczególnych głosów z partytury na zespoły wokalne, przy jednoczesnym uzupełnianiu pozostałych głosów na fortepianie. 3. Umiejętność bezgłośnego "słyszenia wewnętrznego" partytur. 4. Transponowanie partytur. 5. Sporządzanie wyciągów fortepianowych z partytur na zespoły muzyki jazzowej i rozrywkowej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Przedmiot "czytanie partytur" po każdym semestrze zaliczany jest z oceną i punktacją przez prowadzącego pedagoga. Materiał ćwiczeniowy oparty w większości na utworach muzyki jazzowej i rozrywkowej może również uwzględniać kompozycje na szkolne zespoły wokalne. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
dyrygowanie, fortepian | |
bibliografia podstawowa | |
1. Hanna Piliczowa "Nauka czytania partytur". 2. Egon Boelsche "Schule des Partiturspiels". 3. J. S. Bach "Chorały 4-głosowe" - ćwiczenia w starych kluczach w opr. St. Wiechowicza. | |
bibliografia uzupełniająca | |
nie dotyczy | |
efekty kształcenia - wiedza | |
zna literaturę muzyczną na różne zespoły chóralne i wokalno-instrumentalne | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
potrafi odczytać i zagrać na fortepianie partytury na zespoły wokalne, instrumentalne i wokalno-instrumentalne | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
potrafi analizować dostępne na rynku wydawnictwa muzyczne pod kątem przydatności dla określonego rodzaju zespołu |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7.50 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Sławomir Bronk, prof. dr hab. Anna Fiebig, prof. dr hab. Waldemar Górski, prof. dr hab. Aleksandra Grucza-Rogalska, dr Monika Kaźmierczak, dr hab. Karol Kisiel, dr hab. Michał Kozorys, dr hab. Małgorzata Kuchtyk, dr Błażej Połom, prof. dr hab. Marek Rocławski, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, dr hab. Anna Wilczewska, dr hab. Beata Wróblewska, | 4/2453/6948 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Czytanie partytur realizowanych w programie przedmiotu "dyrygowanie". 2. Czytanie (również a vista) łatwiejszych partytur na zespoły wokalne 3. Śpiewanie poszczególnych głosów z partytur na zespoły wokalne z jednoczesnym graniem pozostałych głosów na fortepianie. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie z oceną i punktacją przez prowadzącego pedagoga. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 7.50 | 1.0 | ćwiczenia | kolokwium | dr hab. Sławomir Bronk, prof. dr hab. Anna Fiebig, prof. dr hab. Waldemar Górski, prof. dr hab. Aleksandra Grucza-Rogalska, dr Monika Kaźmierczak, dr hab. Karol Kisiel, dr hab. Michał Kozorys, dr hab. Małgorzata Kuchtyk, dr Błażej Połom, prof. dr hab. Marek Rocławski, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, dr hab. Anna Wilczewska, dr hab. Beata Wróblewska, | 4/2453/6979 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Czytanie partytur realizowanych w programie przedmiotu "dyrygowanie". 2. Czytanie (również a vista) łatwiejszych partytur na zespoły wokalne 3. Śpiewanie poszczególnych głosów z partytur na zespoły wokalne z jednoczesnym graniem pozostałych głosów na fortepianie. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie z oceną i punktacją przez prowadzącego pedagoga. |