symbol | jezyk |
---|---|
3/2317 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Umiejetnosc komunikowania sie w języku angielskim; -wyrobienie umiejetnosci:a) rozumienia komunikatow ustnych i pisemnych b)formuowania komunikatow ustnych i pisemnych Sposob realizacji:-cwiczenia:sluchanie,czytanie,konwersacje i pisanie. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Ukończone dwa semestry języka angielskiego | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
-Czytanie prasy; -ogladanie TV w j.angielskim; - ogladanie filmow w wersji oryginalnej;- internet;- lektury; - uczestniczenie w wydarzeniach kulturalnych angielsko-jezycznych; | |
bibliografia podstawowa | |
slowniki dwujezyczne i jednojezyczne (ostatnie wydania) - podreczniki wydawnictw:Oxford, Cambridge, MacMillan. - kserokopie materialow wlasnych - prywatne zbiory i materialy | |
bibliografia uzupełniająca | |
- prasa - wydruki z internetu - teksty piosenek - literatura | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 0.0 | wykład | kolokwium | Ewa Helman, as. mgr, | 3/2317/6643 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Założenia i cele przedmiotu:
Utrwalenie poznanych struktur gramatycznych. Opanowanie kolejnych zagadnień z gramatyki. Praca z tekstem czytanym-rozwijanie świadomości interpretowania tekstu. Rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmów. Rozumienie tekstu czytanego i słuchanego.
Treści programowe:
Fonetyka. Verbs of senses : look, etc; Past Perfect vs Past Simple; had better, would rather; deduction in the past – modal verbs in the past; Present Perfect vs Past Simple; Relacjonowanie wydarzeń – ćwiczenia ustne i wypowiedzi pisemne. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady z gramatyki. Prezentacje ustne. Pisemne relacjonowanie wydarzeń (np. list nieformalny) Czytanie i słuchanie oraz rozumienie tekstów. Oglądanie materiałów filmowych dla analizy języka. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obecność na zajęciach. Aktywny udział w zajęciach. Prace pisemne. Testy. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 0.0 | wykład | kolokwium | Ewa Helman, as. mgr, | 3/2317/6648 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Założenia i cele przedmiotu:
Dalsze kształcenie świadomego interpretowanie tekstu czytanego i śpiewanego. Utrwalenie poznanych zagadnień z gramatyki Poznanie dalszych struktur gramatycznych. Umiejętność prowadzenie rozmów na dowolny temat, negocjowanie. Opanowanie zasad pisania listów formalnych (np. pisemna skarga, podanie o pracę)
Treści programowe:
Fonetyka. Passive Voice ( I and II) Dyskusje na określony temat, e.g. men vs women, house estate agency, sense of humour. Pisanie ogłoszenia, podania o pracę. Rozmowy na podstawie materiału stymulującego. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady na temat gramatyki. Dialogi. Rozmowy i agrumentacje. Reading comprehension. Listening comprehension. Przedstawianie scenek z życia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obecność na zajęciach. Aktywny udział w zajęciach. Testy. Zaliczenie tekstu fachowego. |