symbol | jezyk |
---|---|
3/2315 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem nauczania języka włoskiego na trzyletnim kursie od podstaw na Wydziale Wokalno-Aktorskim jest opanowanie przez studentów umiejętności:
Trzyletni kurs języka włoskiego obejmuje 180 godzin lekcyjnych, z czego 60 godzin przypada na I rok studiów, 60 godzin na II rok i 60 godzin na III rok. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, obejmują każdorazowo 2 jednostki lekcyjne i prowadzone sa w formie ćwiczeń. Każdy semestr kończy się zaliczeniem na stopień, a po zaliczeniu szóstego semestru następuje egzamin. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Nie wymagana jest znajomość języka włoskiego. Wymagana jest za to znajomość podstaw gramatyki języka polskiego (znajomość części mowy, części zdania, czasów, trybów, itp) | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Czytanie artykułów z włoskiej prasy zarówno codziennej jak i fachowej (Amadeus, Lirica, Corriere della sera) Zapoznanie z włoskimi stronami internetowymi zarówno codziennego użytku (np trenitalia) jaki i fachowymi (np Forum Musica-Classica.it) | |
bibliografia podstawowa | |
Podręcznik podstawowy: T. Martin, S.Magnelli, Progetto italiano nuovo 1, Edilingua, Rzym, lipiec 2006 | |
bibliografia uzupełniająca | |
Podręczniki i materiały uzupełniające: S. Nocchi, Grammatica pratica della lingua italiana, Alma Edizioni, Florencja, październik 2007; M. Mezzadri, P. E. Balboni, Rete 1, Guerra Edizioni, Perugia 2000; D. Alessandroni, Cara Italia eserciziario, Guerra Edizioni, listopad 2000; P.N. Piczugina, M.B. Dworkina, Musica, teatro, arte, Moskwa 1987; Artykuły z czasopism „Amadeus” i „Lirica”; Nagrania arii operowych; Materiały internetowe. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 0.0 | wykład | kolokwium | Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, | 3/2315/6636 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zagadnienia gramatyczne
Zagadnienia leksykalne:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawa do zaliczenia semestru jest: - obecność na zajęciach - zaliczenie obowiązujących testów - otrzymanie pozytywnych ocen z zadanych prac pisemnych - pozytywny wynik kolokwium semestralnego |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 0.0 | wykład | kolokwium | Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, | 3/2315/6641 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zagadnienia gramatyczne:
Zagadnienia leksykalne:
5. Wrażenia z podróży
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawa do zaliczenia semestru jest: - obecność na zajęciach - zaliczenie obowiązujących testów - otrzymanie pozytywnych ocen z zadanych prac pisemnych - pozytywny wynik kolokwium semestralnego |