symbol | jezyk |
---|---|
3/2313 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Wyrobienie umiejętności komunikowania się w mowie i piśmie w tematyce życia codziennego, w zależności od stopnia zaawansowania.Ćwiczenia polegają na słuchaniu i rozumieniu, czytaniu, konwersacji oraz pisaniu. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Klasyfikacja studentów do poszczególnej grupy odbywa się na podstawie świadectwa oraz rozmowy kwalifikacyjnej. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Poza obowiązkowymi ćwiczeniami z języka zaleca się : oglądanie TV, filmów w wersji oryginalnej, lekturę prasy i książek, uczestniczenie w działalności kulturalnej Stowarzyszenia Alliance Francaise. | |
bibliografia podstawowa | |
Podręcznik Alter Ego cz.1, 2 Słownik dwujęzyczny wg K.Kupisza i B.Kielskiego Dictionnaire de la langue francaise "Le Petit Robert" /ostatnie wydanie/ | |
bibliografia uzupełniająca | |
Materiały własnego autorstwa, Przedruki z internetu, Literatura, Teksty piosenek | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 0.0 | wykład | kolokwium | Maria Kubala, as. mgr, | 3/2313/6634 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Nabycie sprawności komunikowania się w mowie i piśmie w tematyce życia codziennego, w zależności od stopnia zaawansowania. Grupa podstawowa:nauka podstawowych pojęć i konstrukcji językowej specyficznych dla języka francuskiego. Grupa średniozaawansowana:integracja językowa grupy pod względem gramatycznym i leksykalnym.Rozwijanie słownictwa. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych, 2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa 2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami. 3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego. Kryterium oceny semestralnej odbywa się wg przyjętej skali 10-25pkt |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 0.0 | wykład | kolokwium | Maria Kubala, as. mgr, | 3/2313/6639 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Grupa podstawowa:nabywanie umiejętności opisywania rzeczywistości. Grupa średniozaawansowana:ugruntowanie i rozwijanie sprawności nabytych w I semestrze. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych, 2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa 2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami. 3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego. Kryterium oceny semestralnej odbywa się wg przyjętej skali 10-25pkt |