Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Lektorat języka obcego (angielski), fakultet

symboljezyk
3/2312
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Umiejetnosc komunikowania sie w języku angielskim;

-wyrobienie umiejetnosci:a) rozumienia komunikatow ustnych i pisemnych

b)formuowania komunikatow ustnych i pisemnych

Sposob realizacji:-cwiczenia:sluchanie,czytanie,konwersacje i pisanie.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

-Klasyfikacja na podstawie testu

-Dodatkowe: rozmowa kwalifikacyjna

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-Czytanie prasy; -ogladanie TV w j.angielskim; - ogladanie filmow w wersji oryginalnej;- internet;- lektury; - uczestniczenie w wydarzeniach kulturalnych angielsko-jezycznych;

bibliografia podstawowa

slowniki dwujezyczne i jednojezyczne (ostatnie wydania)

- podreczniki wydawnictw:Oxford, Cambridge, MacMillan.

- kserokopie materialow wlasnych

- prywatne zbiory i materialy

bibliografia uzupełniająca

- prasa

- wydruki z internetu

- teksty piosenek

- literatura

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Wokalistyka
musical (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 11/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.000.0wykładkolokwium Ewa Helman, as. mgr, 3/2312/6633
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Założenia i cele przedmiotu:

 

Przypomnienie i rozwinięcie głównych zagadnień gramatycznych.

Poznanie oraz biegłe stosowanie systemu transkrypcji fonetycznej języka angielskiego.

Biegłość w odczytywaniu tekstów na głos, z zastosowaniem odpowiedniej intonacji.

 

Treści programowe:

 

Fonetyka.

Present Simple, Present Continuous, Future Tenses;

Czasownik 'must' in present tense, have to; Saxon Genitive; want; liczba poj.i mnoga(+wyjątki); much / many; everybody, etc

Przykładowe tematy: Guy Fawkes Night, Halloween, Christmas, everyday activities. Etc

metody dydaktyczne

Metody dydaktyczne:

 

Wykłady na temat gramatyki.

Reading comprehension.

Prowadzenie prostych dialogów.

Wypowiedzi ustne – autoprezentacja, relacjonowanie wydarzeń.

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Obecność na zajęciach.

Aktywny udział w zajęciach.

Opanowanie słownictwa z materiałów od lektora (handouts)

Testy

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.000.0wykładkolokwium Ewa Helman, as. mgr, 3/2312/6638
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Założenia i cele przedmiotu:

 

Poznanie kolejnych zagadnień gramatycznych.

Czytanie i rozumienie tekstu.

Słuchanie i rozumienie tekstu.

Prowadzenie dialogów: relacjonowanie, uzyskiwanie i udzielanie informacji, argumentowanie.

Formułowanie prostych tekstów pisanych (notatki, list do przyjaciół).

 

Treści programowe

 

Fonetyka.

Past Simple, Past Continuous, czasownik 'must' in past tense, przymiotniki zakończone -ing / -ed,

przysłówki, good vs well.

Przykładowe tematy: food and diet, The Snow Queen by H.C. Andersen (extracts), memory, ZOO – advantages and disadvantages.

metody dydaktyczne

Wykłady z gramatyki

Reading comprehension

Listening comprehension

Writing ,e.g. a letter of advice, lost note, a letter to a friend)

Wypowiedzi ustne na ustalone tematy, prowadzenie dialogów.

Rozmowy na podstawie materiału stymulującego (np. fotografia).

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Obecność oraz aktywny udział w zajęciach.

Opanowanie zagadnień gramatyki oraz słownictwa.

Zaliczenie testu końcowego.

 

wykonanie: www.ansta.pl