symbol | jezyk |
---|---|
3/2312 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Umiejetnosc komunikowania sie w języku angielskim; -wyrobienie umiejetnosci:a) rozumienia komunikatow ustnych i pisemnych b)formuowania komunikatow ustnych i pisemnych Sposob realizacji:-cwiczenia:sluchanie,czytanie,konwersacje i pisanie. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
-Klasyfikacja na podstawie testu -Dodatkowe: rozmowa kwalifikacyjna | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
-Czytanie prasy; -ogladanie TV w j.angielskim; - ogladanie filmow w wersji oryginalnej;- internet;- lektury; - uczestniczenie w wydarzeniach kulturalnych angielsko-jezycznych; | |
bibliografia podstawowa | |
slowniki dwujezyczne i jednojezyczne (ostatnie wydania) - podreczniki wydawnictw:Oxford, Cambridge, MacMillan. - kserokopie materialow wlasnych - prywatne zbiory i materialy | |
bibliografia uzupełniająca | |
- prasa - wydruki z internetu - teksty piosenek - literatura | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 0.0 | wykład | kolokwium | Ewa Helman, as. mgr, | 3/2312/6633 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Założenia i cele przedmiotu:
Przypomnienie i rozwinięcie głównych zagadnień gramatycznych. Poznanie oraz biegłe stosowanie systemu transkrypcji fonetycznej języka angielskiego. Biegłość w odczytywaniu tekstów na głos, z zastosowaniem odpowiedniej intonacji.
Treści programowe:
Fonetyka. Present Simple, Present Continuous, Future Tenses; Czasownik 'must' in present tense, have to; Saxon Genitive; want; liczba poj.i mnoga(+wyjątki); much / many; everybody, etc Przykładowe tematy: Guy Fawkes Night, Halloween, Christmas, everyday activities. Etc | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Metody dydaktyczne:
Wykłady na temat gramatyki. Reading comprehension. Prowadzenie prostych dialogów. Wypowiedzi ustne – autoprezentacja, relacjonowanie wydarzeń.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obecność na zajęciach. Aktywny udział w zajęciach. Opanowanie słownictwa z materiałów od lektora (handouts) Testy |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 0.0 | wykład | kolokwium | Ewa Helman, as. mgr, | 3/2312/6638 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Założenia i cele przedmiotu:
Poznanie kolejnych zagadnień gramatycznych. Czytanie i rozumienie tekstu. Słuchanie i rozumienie tekstu. Prowadzenie dialogów: relacjonowanie, uzyskiwanie i udzielanie informacji, argumentowanie. Formułowanie prostych tekstów pisanych (notatki, list do przyjaciół).
Treści programowe
Fonetyka. Past Simple, Past Continuous, czasownik 'must' in past tense, przymiotniki zakończone -ing / -ed, przysłówki, good vs well. Przykładowe tematy: food and diet, The Snow Queen by H.C. Andersen (extracts), memory, ZOO – advantages and disadvantages. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady z gramatyki Reading comprehension Listening comprehension Writing ,e.g. a letter of advice, lost note, a letter to a friend) Wypowiedzi ustne na ustalone tematy, prowadzenie dialogów. Rozmowy na podstawie materiału stymulującego (np. fotografia).
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obecność oraz aktywny udział w zajęciach. Opanowanie zagadnień gramatyki oraz słownictwa. Zaliczenie testu końcowego.
|