symbol | jezyk |
---|---|
3/2299 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Opanowanie podstaw technik tańca
współczesnego, klasycznego, jazzu, partnerowania. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Podstawowe umiejętności taneczne, koordynacja ruchowa, wysoka sprawność fizyczna. Ogólne utanecznienie. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Wszelkiego rodzaju kursy tańca, zajęcia poprawiające kondycję, koordynację ruchów, sprawność fizyczną. | |
bibliografia podstawowa | |
- brak danych - | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 0.0 | wykład | zaliczenie | mgr Sławomir Gidel, | 3/2299/6606 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Ciało jako środek wyrazu, jako warsztat twórczy. Technika Marty Graham- centrum ruchu i grawitacja ciał, przenoszenie ciężaru ciała, praca korpusu. Podstawy techniki tańca klasycznego. Tworzenie przestrzeni choreograficznej. Impuls i reakcja tancerza na przestrzeń. Ruch i sposoby jego wyrażania. Powiązanie formy ruchu ze stylem i muzyką.
Efekt kształcenia: Zwiększenie sprawności ruchowej, siły i wytrzymałości aparatu ruchowego. Wykorzystanie możliwości ruchowych ciała przy pełnej świadomości i kontroli pracy mięśni i stawów. Opanowanie prawidłowego oddechu w tańcu. Opanowanie podstaw technik tańca współczesnego, klasycznego, jazzu, partnerowania. Umiejętność operowania świadomym, dynamicznym i celowym ruchem. Umiejętność izolowania ruchów, utrzymania równowagi przy zmianie środka ciężkości ciała oraz rozwijanie koordynacji ruchowej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia praktyczne na sali baletowej; ćwiczenia na podłodze i środku Sali, ćwiczenia przestrzenne, izolacyjne. Improwizacja. Stopniowanie tempa, ekspresji, dynamiki i charakteru kompozycji choreograficznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą oceny studenta jest ocena jego praktycznych umiejętności , precyzja i jakość wykonywanych ćwiczeń |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 0.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Sławomir Gidel, | 3/2299/6607 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Ciało jako środek wyrazu, jako warsztat twórczy. Technika Marty Graham- centrum ruchu i grawitacja ciał, przenoszenie ciężaru ciała, praca korpusu. Podstawy techniki tańca klasycznego. Tworzenie przestrzeni choreograficznej. Impuls i reakcja tancerza na przestrzeń. Ruch i sposoby jego wyrażania. Powiązanie formy ruchu ze stylem i muzyką.
Efekt kształcenia: Uzyskanie świadomości ciała poprzez umiejętne
wykorzystywanie pracy korpusu. Wykorzystanie przestrzeni w ruchu. Rozwinięcie
koordynacji i muzykalności. Podstawowa umiejętność improwizacji tanecznej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia praktyczne na sali baletowej; ćwiczenia na podłodze i środku Sali, ćwiczenia przestrzenne, izolacyjne. Improwizacja. Stopniowanie tempa, ekspresji, dynamiki i charakteru kompozycji choreograficznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą oceny studenta jest ocena jego praktycznych umiejętności , precyzja i jakość wykonywanych ćwiczeń |