Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Literatura musicalowa

symboljezyk
3/2251
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Założenia, cele i charakterystyka przedmiotu: Przedstawienie dzieł ze światowego i polskiego repertuaru musicalowego ze szczególnym uwzględnieniem musicali tworzonych współcześnie

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Elementarna znajomość historii teatru i muzyki. znajomość j. angielskiego.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Śledzenie bieżącego życia musicalowego w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i w Polsce

bibliografia podstawowa

1.      Green Stanley, Broadway Musicals. Show by Show. Sixth Edition, Aplause 2008

 

2.      Kantor Michael,  Maslon Laurence, Broadway. The American Musical, Bulfinch Press, New York – Boston 2004  Kydryński Lucjan, Przewodnik operetkowy,  PWM

 

3.      Kydryński Lucjan, Kino muzyczne, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, 1993

 

4.      Kydryński Lucjan, Przewodnik operetkowy, Kraków 1994

 

bibliografia uzupełniająca

1.      Miller Scott, Stike Up the Band. A New History of Musical Theatre, Hainemannn, Portsmouth 2008

 

2.      Hischak Thomas, American Musical. Theatre, Film and Television, Oxford University Press 2008

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Wokalistyka
musical (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 09/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
530.002.0wykładkolokwiummgr Jerzy Snakowski, 3/2251/6475
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Analiza wybranych musicali autotematycznych ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki gatunku i branży („Producenci”, „Fame”, „Metro”, „Chorus Line”) – lektura indywidualna, wspólne oglądanie nagrań, dyskusja

Analiza wybranych musicali inspirowanych innymi dziedzinami sztuki oraz opartych na faktach – filmem, literaturą, operą, dramatem („Sunset Boulevard”, „Les Miserables”, „Człowiek z La Manchy”, „Lalka”„Józef i jego płaszcz w technikolorze”, „Titanic”, „Martin Guerre”, „Jaklly and Hyde”, „Miss Sajgon”, „Cats”)

Śledzenie bieżących premier.

metody dydaktyczne

Prezentacja wybranego zagadnienia przez wykładowcę, wspólne oglądanie wybranych musicali, dyskusja, wspólne omawianie prezentacji przygotowywanych przez studentów

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Prezentacje dotyczące bieżących wydarzeń życia musicalowego.

Ocenie podlegają: wartość merytoryczna, forma, umiejętność pracy w zespole i dyskusji z grupą

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
630.002.0wykładkolokwiummgr Jerzy Snakowski, 3/2251/6476
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Analiza wybranych musicali o tematyce społecznej („Hair”, „Rent”, „La cage aux Folles”).

Anatoma przeboju – „Skrzypek na dachu”, „My Fair Lady”, „Upiór w operze”, „Wicked”, „Jesus Christ Superstar”, „Mamma mia!”

Śledzenie bieżących premier.

metody dydaktyczne

Prezentacja wybranego zagadnienia przez wykładowcę, wspólne oglądanie wybranych musicali, dyskusja, wspólne omawianie prezentacji przygotowywanych przez studentów

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Prezentacje dotyczące bieżących wydarzeń życia musicalowego.

Ocenie podlegają: wartość merytoryczna, forma, umiejętność pracy w zespole i dyskusji z grupą

wykonanie: www.ansta.pl