symbol | jezyk |
---|---|
3/2251 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założenia, cele i charakterystyka przedmiotu: Przedstawienie dzieł ze światowego i polskiego repertuaru musicalowego ze szczególnym uwzględnieniem musicali tworzonych współcześnie | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Elementarna znajomość historii teatru i muzyki. znajomość j. angielskiego. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Śledzenie bieżącego życia musicalowego w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i w Polsce | |
bibliografia podstawowa | |
1. Green Stanley, Broadway Musicals. Show by Show. Sixth Edition, Aplause 2008
2. Kantor Michael, Maslon Laurence, Broadway. The American Musical, Bulfinch Press, New York – Boston 2004 Kydryński Lucjan, Przewodnik operetkowy, PWM
3. Kydryński Lucjan, Kino muzyczne, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, 1993
4. Kydryński Lucjan, Przewodnik operetkowy, Kraków 1994
| |
bibliografia uzupełniająca | |
1. Miller Scott, Stike Up the Band. A New History of Musical Theatre, Hainemannn, Portsmouth 2008
2. Hischak Thomas, American Musical. Theatre, Film and Television, Oxford University Press 2008 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | mgr Jerzy Snakowski, | 3/2251/6475 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Analiza wybranych musicali autotematycznych ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki gatunku i branży („Producenci”, „Fame”, „Metro”, „Chorus Line”) – lektura indywidualna, wspólne oglądanie nagrań, dyskusja Analiza wybranych musicali inspirowanych innymi dziedzinami sztuki oraz opartych na faktach – filmem, literaturą, operą, dramatem („Sunset Boulevard”, „Les Miserables”, „Człowiek z La Manchy”, „Lalka”„Józef i jego płaszcz w technikolorze”, „Titanic”, „Martin Guerre”, „Jaklly and Hyde”, „Miss Sajgon”, „Cats”) Śledzenie bieżących premier. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Prezentacja wybranego zagadnienia przez wykładowcę, wspólne oglądanie wybranych musicali, dyskusja, wspólne omawianie prezentacji przygotowywanych przez studentów | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Prezentacje dotyczące bieżących wydarzeń życia musicalowego. Ocenie podlegają: wartość merytoryczna, forma, umiejętność pracy w zespole i dyskusji z grupą |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | mgr Jerzy Snakowski, | 3/2251/6476 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Analiza wybranych musicali o tematyce społecznej („Hair”, „Rent”, „La cage aux Folles”). Anatoma przeboju – „Skrzypek na dachu”, „My Fair Lady”, „Upiór w operze”, „Wicked”, „Jesus Christ Superstar”, „Mamma mia!” Śledzenie bieżących premier. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Prezentacja wybranego zagadnienia przez wykładowcę, wspólne oglądanie wybranych musicali, dyskusja, wspólne omawianie prezentacji przygotowywanych przez studentów | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Prezentacje dotyczące bieżących wydarzeń życia musicalowego. Ocenie podlegają: wartość merytoryczna, forma, umiejętność pracy w zespole i dyskusji z grupą |