symbol | jezyk |
---|---|
3/2226 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Plastyka ruchu – język ciała. Człowiek wyraża swoją osobowość: uczucia, myśli, wszelkie treści życia za pomocą rytmu i ruchy. Rytm i ruch zrodził taniec – język uniwersalnej wypowiedzi.
ZAŁÓŻENIA I CHARAKTERYSTYKA PRZEDMIOTU: Zajęcia skierowane są do wszystkich osób w tym i tych którzy wcześniej nie mieli doświadczenia tanecznego. Studenci mają okazje odkryć i rozwinąć talent taneczny, kreatywność jak i osobiste postrzeganie siebie. Zajęcia z plastyki ruchu mają na celu wyuczenie nawyków odpowiedniej postawy, świadomej pracy ciałem, swobody poruszania się w przestrzeni i współpracy z partnerem. Na bazie prostych kroków i elementów tanecznych studenci eksponują różne zachowania, dostosowane jednocześnie do muzyki. ZAŁOŻENIA I CELE PRZEDMIOTU:
FORMA PRACY: Praca w grupie, parach lub indywidualna praca ucznia nad sobą w zależności od potrzeb realizowanego materiału.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
podstawowa koordynacja ruchowa | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
taniec klasyczny, współczesny, elementy rytmiki | |
bibliografia podstawowa | |
O. Kuźmińska: Gimnastyka jazzzowa - ćwiczenia z muzyką dla wszystkich, Sport i turystyka, Warszawa 1985 D. Austin: Pilates dla każdego, Zysk i S-ka Wydawnictwo s.j., Poznań 2003 L. Górecki: Teoria i metodyka ćwiczeń ruchowych aktora, t. 1, 2, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1985
| |
bibliografia uzupełniająca | |
L. Robinson, G. Convy: Ćwiczenia pilates Bauer-Weltbild Sp z o.o. Warszawa 2001 S. Martin: Ciało i umysł, Medium, Warszawa 1993 S. Soelveborn: Stretching, Sport i turystyka, Warszawa 1990 I. Dowd: Taking Root to Fly - ten articles on functional anatomy W. Tomaszewski: Człowiek tańczący, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1991 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Tatiana Różankiewicz, | 3/2226/6348 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
TREŚCI NAUCZANIA: Dział: Polskie tańce narodowe, tańce ludowe, regionalne i okolicznościowe Nauka poloneza:
Nauka walca
Nauka samby
Nauka rumby Improwizacja kroków i ruchów do muzyki Nauka tanga Kroki podstawowe Interpretacja muzyki Praca rąk Praca z rekwizytem Nauka tańca rewiowego Świadome operowanie własnym ciałem Praca z rekwizytem Nauka charakterystycznych kroków i zachowań Podejście do partnera w zależności od odgrywanej sytuacji Ukłonu scenicznego Podstawowych ćwiczeń taneczno ruchowych Zachowań na scenie w zależności od sytuacji Świadomości scenicznej i odbioru pewnych gestów i zachowań przez publiczność Podstawowych zachowań podczas pracy na scenie Podstawowych ćwiczeń i elementów z tańca klasycznego Nauka kroku marszowego i różnych podejść | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
METODY DYDAKTYCZNE:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest obecność i aktywny udział w zajęciach. Prawidłowe i świadome wykonywanie elementów ruchowych poznanych w danym semestrze. Znajomość terminologii przedmiotu, umiejętne posługiwanie się rekwizytem.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Andrzej Morawiec, | 3/2226/6366 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
TREŚCI NAUCZANIA: Dział: Polskie tańce narodowe, tańce ludowe, regionalne i okolicznościowe Nauka poloneza:
Nauka walca
Nauka samby
Nauka rumby Improwizacja kroków i ruchów do muzyki Nauka tanga Kroki podstawowe Interpretacja muzyki Praca rąk Praca z rekwizytem Nauka tańca rewiowego Świadome operowanie własnym ciałem Praca z rekwizytem Nauka charakterystycznych kroków i zachowań Nauka Podejście do partnera w zależności od odgrywanej sytuacji Ukłonu scenicznego Podstawowych ćwiczeń taneczno ruchowych Zachowań na scenie w zależności od sytuacji Świadomości scenicznej i odbioru pewnych gestów i zachowań przez publiczność Podstawowych zachowań podczas pracy na scenie Podstawowych ćwiczeń i elementów z tańca klasycznego Nauka kroku marszowego i różnych podejść | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
METODY DYDAKTYCZNE:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Znajomość materiału ruchowego poznanego w ciągu całego roku, znajomość terminologii, umiejętne odtwarzanie etiud tanecznych z zastosowaniem rekwizytu, przygotowanych w danym semestrze. |