symbol | jezyk |
---|---|
3/2174 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przygotowanie studentów do realizacji pisemnej pracy licencjackiej, która jest częścią końcowego egzaminu licencjackiego.W ramach zajęć studenci mają możliwość konsultacji z promotorem pracy magisterskiej i otrzymania odpowiedzi oraz wskazówek dotyczących problematyki/tematyki pracy, metodologii, etapów tworzenia pracy, poszukiwania i poprawnego wykorzystania literatury, konstrukcji pracy, itp. Charakter przedmiotu z jednej strony dotyka formalnej strony pracy a z drugiej – jej walorów merytorycznych. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- brak danych - | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Bibliografia podstawowa dotyczy tematyki będącej przedmiotem badań studenta, a więc ustalana jest indywidualnie. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Bibliografia uzupełniająca dotyczy problematyki związanej z metodologią pracy magisterskiej -Antczak Mariola, Nowacka Anna, Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa. Jak tworzyć i stosować, wyd. drugie poprawione, Warszawa, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2009, ISBN 978-83-61464-13-6 [+ CD]. -Gambarelli Gianfranco, Łucki Zbigniew, Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, wyd. pierwsze, Kraków, Wydawnictwo Universitas, 1995, ISBN 83-7052-291-2. -Lindsay David, Dobre rady dla piszących teksty naukowe, przełożył Karol Pesz, Wrocław, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, 1995, ISBN 83-7085-145-2. -Maćkiewicz Jolanta, Jak pisać teksty naukowe?, wyd. pierwsze, Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 1995, ISBN 83-7017-590-2. -Pieter Józef, Ogólna metodologia pracy naukowej, Wrocław, Wydawnictwo Ossolineum, 1967, Rozdziały: Problemy naukowe, s.46-97, Metody naukowe, s. 97-158, Badania naukowe, s. 159-223. -Oliver Paul, Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, przekład i posłowie Jadwiga -Piątkowska, Kraków, Wydawnictwo Literackie, 1999, ISBN 83-08-02889-6. -Szkutnik Zdzisław, Metodyka pisania pracy dyplomowej. Skrypt dla studentów, Poznań, Wydawnictwo Poznańskie, 2005, ISBN 83-7177-371-4. -Węglińska Maria, Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, wyd. piąte, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005, ISBN 83-7308-549-1. -Wojcik Krystyna, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa, Szkoła Główna Handlowa, 1995, ISBN 83-86689-13-7. -Woźniak Krzysztof, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1998, ISBN 83-01-12506-3. -Polska Norma, PN – ISO 690: Dokumentacja. Przypisy bibliograficzne. Zawartość, forma, struktura, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa. 2002. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 7.50 | 5.0 | ćwiczenia | zaliczenie | 3/2174/6206 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe uzależnione od tematyki pracy obranej przez studenta.Efektem kształcenia jest postęp w pisaniu pracy. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Seminarium: Wykład, instruktaż, analiza błędów, prezentacja wzorów prac naukowych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie bez stopnia. Warunki zaliczenia ustala każdy promotor indywidualnie, zwykle na podstawie oceny stopnia zaawansowania pracy dyplomowej. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
8 | 7.50 | 5.0 | ćwiczenia | zaliczenie | 3/2174/6213 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe uzależnione od tematyki pracy obranej przez magistranta. Efektem kształcenia jest postęp w pisaniu pracy. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Seminarium: Wykład, instruktaż, analiza błędów, prezentacja wzorów prac naukowych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie bez stopnia. Warunkiem zaliczenia jest powstanie ostatecznej, zaakceptowanej przez promotora pracy dyplomowej. |