symbol | jezyk |
---|---|
3/2147 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
- praktyczne wykorzystanie umiejętności zdobytych na zajęciach ze śpiewu solowego, tańca i aktorstwa - praca nad fragmentami i scenami z wybranych musicali - tworzenie interpretacji poprzez korelację śpiewu, tańca i aktorstwa - umiejętność śpiewu wielogłosowego - współpraca z partnerami - współpraca z korepetytorem i dyrygentem, reżyserem i choreografem - wykonywanie repertuaru z podkładami muzycznymi i instrumentalistami - współpraca z dyrygentem i orkiestrą | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
-uzdolnienia muzyczne, interesujący materiał głosowy, poprawna dykcja -wymogi dotyczące egzaminu ze śpiewu w trakcie postępowania rekrutacyjnego na studia:
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
The Cambridge Companion to the Musical, pod red. Everett W. A, Laird P. R., Cambridge 2008.
Kenrick J, Musical Theatre. A History, New York 2008.
McMillin Scott, The Musical as Drama, Oxford 2006.
Ostwald D. F., Acting for Singers, Oxford 2005.
Miller Scott, Strike up the band. A New History of Musical Theatre, Portsmouth 2007.
Hishak T., The Oxford Companion to the Musical, Oxford 2008.
Melton J., Singing in Musical Theatre, New York 2007.
DeVenney D. P., The Broadway Song Companion, Plymouth 1998.
Wolański A, Słownik terminów muzyki rozrywkowej, Warszawa 2000.
Marianowicz A., Przetańczyć całą noc, Warszawa 1979.
Materiały nutowe – The Singer's Musical Theatre Anthology, Milwaukee (Hal Leonard Corp) | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | ad. dr Andrzej Nanowski, | 3/2147/6097 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
zwięzły opis umiejętności: – pobudzenie świadomości interpretacyjnej – wykorzystanie predyspozycji aktorskich i tanecznych w tworzeniu interpretacji; korelacja wymienionych elementów Treści programowe obejmują rozwój techniki wokalnej, przy wykorzystaniu predyspozycji naturalnych lub już posiadanych umiejętności:Praca nad repertuarem z egzaminu wstępnego, wykorzystanym w koncercie prezentującym predyspozycje artystyczne studentów | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: - ćwiczenia praktyczne - komentarze i wyjaśnienia pedagoga - praca z nośnikami elektronicznymi jako elementami samokontroli studenta - seminaria, warsztaty i kursy wokalne
- praktyka estradowa (udział studentów w koncertach organizowanych przez Zakład Musicalu) | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr kończy się egzaminem komisyjnym.
Semestr I: Koncert Prezentacje – pokaz predyspozycji artystycznych studentów |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | ad. dr Andrzej Nanowski, | 3/2147/6117 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
zwięzły opis umiejętności: Kontynuacja założeń poprzedniego semestru oraz praca nad przygotowaniem kolejnego spektaklu / koncertu wymagani: Przygotowanie spektaklu złożonego z piosenek, którego celem jest pierwsza próba syntezy śpiewu, tańca i aktorstwa. Przeniesie umiejętności aktorskich na grunt interpretacji muzycznej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: - ćwiczenia praktyczne - komentarze i wyjaśnienia pedagoga - praca z nośnikami elektronicznymi jako elementami samokontroli studenta - seminaria, warsztaty i kursy wokalne
- praktyka estradowa (udział studentów w koncertach organizowanych przez Zakład Musicalu) | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr kończy się egzaminem komisyjnym. Semestr II Koncert tematyczny złożony z piosenek |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 45.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, ad. dr Andrzej Nanowski, | 3/2147/6136 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
zwięzły opis umiejętności Kontynuacja założeń poprzedniego semestru oraz nauka śpiewu zespołowego Ponadto: – rozwój umiejętności technicznych, pozwalających na wykonanie repertuaru musicalowego zróżnicowanego pod względem stylistycznym – wypracowywanie umiejętności słyszenia zewnętrznego i pracy z mikroportem wymagania – songi solowe, duety oraz sceny musicalowe o zwiększonym stopniu trudności i różnorodnej stylistyce wykonawczej i charakterze. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: - ćwiczenia praktyczne - komentarze i wyjaśnienia pedagoga - praca z nośnikami elektronicznymi jako elementami samokontroli studenta - seminaria, warsztaty i kursy wokalne
- praktyka estradowa (udział studentów w koncertach organizowanych przez Zakład Musicalu) | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr kończy się egzaminem komisyjnym.
Semestr III: Wykonanie songów i duetów musicalowych/przygotowanie do występu w semestrze IV |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 45.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, ad. dr Andrzej Nanowski, | 3/2147/6155 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
zwięzły opis umiejętności Kontynuacja założeń poprzedniego semestru wymagania jak w semestrze poprzednim | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: - ćwiczenia praktyczne - komentarze i wyjaśnienia pedagoga - praca z nośnikami elektronicznymi jako elementami samokontroli studenta - seminaria, warsztaty i kursy wokalne
- praktyka estradowa (udział studentów w koncertach organizowanych przez Zakład Musicalu) | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr kończy się egzaminem komisyjnym. Semestr IV: Koncert songów i duetów musicalowych |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 45.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Zbigniew Kosmalski, dr hab. Małgorzata Kuchtyk, ad. dr Andrzej Nanowski, | 3/2147/6175 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
zwięzły opis umiejętności Kontynuacja założeń poprzedniego semestru wymagania jak w semestrze poprzednim | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: - ćwiczenia praktyczne - komentarze i wyjaśnienia pedagoga - praca z nośnikami elektronicznymi jako elementami samokontroli studenta - seminaria, warsztaty i kursy wokalne
- praktyka estradowa (udział studentów w koncertach organizowanych przez Zakład Musicalu) | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr kończy się egzaminem komisyjnym. Semestr V: Wykonanie wybranych fragmentów scen musicalowych /przygotowanie do występu semestrze VI |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 45.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Zbigniew Kosmalski, dr hab. Małgorzata Kuchtyk, ad. dr Andrzej Nanowski, | 3/2147/6190 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
zwięzły opis umiejętności Kontynuacja założeń poprzedniego semestru Ponadto: - praca z reżyserem nad przygotowaniem spektaklu - praca z choreografem nad przygotowaniem spektaklu Wymagania Wykonanie koncertu z rozbudowaną choreografią i zadaniami aktorskimi, szukanie syntezy środków wyrazu. Praca nad właściwym doborem kostiumu i charakteryzacji. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: - ćwiczenia praktyczne - komentarze i wyjaśnienia pedagoga - praca z nośnikami elektronicznymi jako elementami samokontroli studenta - seminaria, warsztaty i kursy wokalne
- praktyka estradowa (udział studentów w koncertach organizowanych przez Zakład Musicalu) | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr kończy się egzaminem komisyjnym. Semestr VI: Koncert złożony z wybranych fragmentów scen musicalowych |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 90.00 | 10.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Zbigniew Kosmalski, dr hab. Małgorzata Kuchtyk, ad. dr Andrzej Nanowski, | 3/2147/6203 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
zwięzły opis umiejętności Kontynuacja założeń poprzedniego semestru Ponadto: - wybór i przygotowanie partii musicalowej - samodzielne przygotowanie do castingu wymagania - nauka pracy nad rolą musicalową - praca z korepetytorem | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: - ćwiczenia praktyczne - komentarze i wyjaśnienia pedagoga - praca z nośnikami elektronicznymi jako elementami samokontroli studenta - seminaria, warsztaty i kursy wokalne
- praktyka estradowa (udział studentów w koncertach organizowanych przez Zakład Musicalu) | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Semestr VII: Wykonanie partii musicalowej zakwalifikowanej drogą castingu / przygotowanie do występu w semestrze VIII/ |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
8 | 90.00 | 10.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Zbigniew Kosmalski, dr hab. Małgorzata Kuchtyk, ad. dr Andrzej Nanowski, | 3/2147/6210 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
semestr 8 zwięzły opis umiejętności Kontynuacja założeń poprzedniego semestru ponadto: – przygotowanie koncertowej wersji musicalu
wymagania - praca z korepetytorem - praca z dyrygentem - praca z reżyserem - praca z choreografem - wykonanie koncertowej wersji musicalu | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: - ćwiczenia praktyczne - komentarze i wyjaśnienia pedagoga - praca z nośnikami elektronicznymi jako elementami samokontroli studenta - seminaria, warsztaty i kursy wokalne
- praktyka estradowa (udział studentów w koncertach organizowanych przez Zakład Musicalu) | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Semestr VIII Koncertowa wersja musicalu z towarzyszeniem orkiestry Każdy semestr kończy się egzaminem komisyjnym. |