symbol | jezyk |
---|---|
3/2138 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem fakultetu języka obcego jest rozwijanie dotychczas zdobytych umiejętności i sprawności językowych. Dotyczy to przede wszystkim sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu, ale tez pisania i czytania fachowych tekstów muzycznych. Student , w dalszym ciągu ćwiczy swoje umiejętności fonetyczne i uczy się podstaw samodzielnego tłumaczenia tekstów spiewanych w języku obcym. Główny akcent pada na rozbudowanie słownictwa fachowego: czytanie warunków ogłoszonych konkursów muzycznych / wokalnych , formułowanie pytań i odpowiedzi w korespondencji z organizatorami konkursów ; językowe opracowywanie śpiewanych utworów klasycznych ; symulacje lekcji śpiewu z obcojęzycznym profesorem. Powtarzana i rozbudowywana jest również gramatyka jezyka obcego jako celowe ćwiczenie w komunikacji. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Przyjmuje się, ze student decydujący się na wybor fakultetu językowego ma za soba przynajmniej 2 lata nauki wybranego języka ; | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Filmy w wersji oryginalnej, nagrania wywiadów z interesującymi ludźmi z kręgu kultury docelowego kraju; witryny internetowe, służące poznawaniu szeroko rozumianej kultury wybranego kraju ( np. DW – World ); | |
bibliografia podstawowa | |
Do wyboru przez lektora w zależności od poziomu zaawansowania grupy; | |
bibliografia uzupełniająca | |
Artykuły prasowe i internetowe; teksty utworów muzycznych, dydaktyczne audio-booki; słowniki dwujęzyczne , słowniki frazeologiczne | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 0.0 | wykład | kolokwium | 3/2138/6664 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
I. TREŚCI PROGRAMOWE 1. Do wyboru przez lektora prowadzącego, w zależności od poziomu grupy i jej konkretnych potrzeb; 2. Program nastawiony na komunikację w języku obcym; 3. Gramatyka jako element poprawnej konstrukcji tekstu; gramatyka nie jest na tym etapie celem samym w sobie ; 4. Efekt kształcenia : student powinien poradzić sobie w sytuacjach zawodowych ; umie stawiać pytania i reagować na nie, uczestniczyć w rozmowie, wyrażać swoje zdanie ; potrafi zrozumieć polecenia obcojęzycznych profesorów i dyrygenta; potrafi zrozumieć i opracować samodzielnie prosty tekst fachowy ; | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
1. Konwersacja ; 2. Praca z tekstem ; 3. Słuchanie nagranych wywiadów, oglądanie filmów w wersji oryginalnej; 4. Czytanie i tłumaczenie tekstów ; stała kontrola wymowy ; | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach; 2. Obecność na zajęciach; 3. Wykonanie prezentacji : np. zaśpiewanie utworu (lub jego fragmentu) w języku obcym i omówienie go ( informacje o autorze , interpretacja itp. ) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 0.0 | wykład | kolokwium | 3/2138/6665 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Do wyboru przez lektora prowadzącego, w zależności od poziomu grupy i jej konkretnych potrzeb; 2. Program nastawiony na komunikację w języku obcym; 3. Gramatyka jako element poprawnej konstrukcji tekstu; gramatyka nie jest na tym etapie celem samym w sobie ; 4. Efekt kształcenia : student powinien poradzić sobie w sytuacjach zawodowych ; umie stawiać pytania i reagować na nie, uczestniczyć w rozmowie, wyrażać swoje zdanie ; potrafi zrozumieć polecenia obcojęzycznych profesorów i dyrygenta; potrafi zrozumieć i opracować samodzielnie prosty tekst fachowy ; | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
1. Konwersacja ; 2. Praca z tekstem ; 3. Słuchanie nagranych wywiadów, oglądanie filmów w wersji oryginalnej; 4. Czytanie i tłumaczenie tekstów ; stała kontrola wymowy ; | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach; 2. Obecność na zajęciach; 3. Wykonanie prezentacji : np. zaśpiewanie utworu (lub jego fragmentu) w języku obcym i omówienie go ( informacje o autorze , interpretacja itp. ) |