Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Lektorat języka obcego

symboljezyk
3/2138
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Celem  fakultetu języka obcego jest rozwijanie dotychczas zdobytych umiejętności i sprawności językowych. Dotyczy to przede wszystkim sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu, ale tez pisania i czytania fachowych tekstów muzycznych. Student , w dalszym ciągu ćwiczy swoje umiejętności fonetyczne i uczy się podstaw samodzielnego tłumaczenia tekstów spiewanych w języku obcym.

Główny akcent pada na rozbudowanie słownictwa fachowego: czytanie warunków ogłoszonych konkursów muzycznych / wokalnych , formułowanie pytań i odpowiedzi w korespondencji z organizatorami konkursów ; językowe opracowywanie śpiewanych utworów klasycznych ; symulacje lekcji śpiewu z obcojęzycznym profesorem. Powtarzana i rozbudowywana jest również gramatyka jezyka obcego jako celowe ćwiczenie w komunikacji.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Przyjmuje się, ze student decydujący się na wybor fakultetu językowego ma za soba przynajmniej 2 lata nauki wybranego języka ;

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Filmy w wersji oryginalnej, nagrania wywiadów z interesującymi ludźmi z kręgu kultury docelowego kraju; witryny internetowe, służące poznawaniu szeroko rozumianej kultury wybranego kraju  ( np. DW – World );

bibliografia podstawowa

Do wyboru przez lektora w zależności od poziomu zaawansowania grupy;

bibliografia uzupełniająca

Artykuły prasowe i internetowe; teksty utworów muzycznych, dydaktyczne audio-booki; słowniki dwujęzyczne , słowniki frazeologiczne

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Wokalistyka
śpiew solowy (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 11/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.000.0wykładkolokwium3/2138/6664
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

I.       TREŚCI PROGRAMOWE

1.      Do wyboru przez lektora prowadzącego, w zależności od poziomu grupy i jej konkretnych potrzeb;

2.      Program nastawiony na komunikację w języku obcym;

3.      Gramatyka jako element poprawnej konstrukcji tekstu; gramatyka nie jest na tym etapie celem samym w sobie ;

4.      Efekt kształcenia : student powinien poradzić sobie w sytuacjach zawodowych ;  umie stawiać pytania i reagować na nie, uczestniczyć w rozmowie, wyrażać swoje zdanie ; potrafi zrozumieć polecenia obcojęzycznych profesorów i dyrygenta; potrafi zrozumieć i opracować samodzielnie prosty tekst fachowy ;

metody dydaktyczne

1.      Konwersacja ;

2.      Praca z tekstem ;

3.      Słuchanie nagranych wywiadów, oglądanie filmów  w wersji oryginalnej;

4.      Czytanie i tłumaczenie tekstów ; stała kontrola wymowy ;

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1.      Aktywne uczestnictwo w zajęciach;

2.      Obecność na zajęciach;

3.      Wykonanie prezentacji : np. zaśpiewanie utworu (lub jego fragmentu) w języku obcym i omówienie go  ( informacje o autorze , interpretacja itp. ) 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.000.0wykładkolokwium3/2138/6665
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1.      Do wyboru przez lektora prowadzącego, w zależności od poziomu grupy i jej konkretnych potrzeb;

2.      Program nastawiony na komunikację w języku obcym;

3.      Gramatyka jako element poprawnej konstrukcji tekstu; gramatyka nie jest na tym etapie celem samym w sobie ;

4.      Efekt kształcenia : student powinien poradzić sobie w sytuacjach zawodowych ;  umie stawiać pytania i reagować na nie, uczestniczyć w rozmowie, wyrażać swoje zdanie ; potrafi zrozumieć polecenia obcojęzycznych profesorów i dyrygenta; potrafi zrozumieć i opracować samodzielnie prosty tekst fachowy ;

metody dydaktyczne

1.      Konwersacja ;

2.      Praca z tekstem ;

3.      Słuchanie nagranych wywiadów, oglądanie filmów  w wersji oryginalnej;

4.      Czytanie i tłumaczenie tekstów ; stała kontrola wymowy ;

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1.      Aktywne uczestnictwo w zajęciach;

2.      Obecność na zajęciach;

3.      Wykonanie prezentacji : np. zaśpiewanie utworu (lub jego fragmentu) w języku obcym i omówienie go  ( informacje o autorze , interpretacja itp. ) 

wykonanie: www.ansta.pl