symbol | jezyk |
---|---|
3/2131 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
wykształcenie artysty śpiewaka przygotowanego do pracy w zawodzie; umiejętność śpiewania zespołowego | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Zajęcia zespołów wokalnych rozpoczynają się od pierwszego roku studiów magisterskich, zatem każdy student jest przygotowywany w cyklu kształcenia śpiewu solowego (indywidualnie) jak i aktorstwa (grupowo). | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
partytury i wyciągi fortepianowe dzieł wykonywanych w danym roku, semestrze zakres programowy obejmuje czas od początków wielogłosowości, powstania opery do współczesności: H. Purcell, C. Monteverdi, J. S. Bach, J. A. Hasse, G. F. Handel, A. Vivaldi, G. Pergolesi, J. Haydn, W. A. Mozart, D. Cimarosa, G. Paisiello, Ch. W.Gluck. G. Rossini, G. Donizetti, J. Stefani, F. Schubert, F. Mendelssohn Bartholdy, J. Brahms,V. Bellini, A. Dvorak, S. Moniuszko, P. Czajkowski, E. Humperdinck, G. Puccini, M. Ravel, G. Gershwin, K. Weil, B. Britten, G. C. Menotti, F. Poulenc, G. Bacewicz, T. Z. Kassern, H. Czyż, J. Łuciuk, B. Matuszczak, J. Bruzdowicz, K. Szwajgier i in.. | |
bibliografia uzupełniająca | |
The New Grove Dictionary of Music and Musicians – London 1980 Die Musik in Geschichte und Gegenwart – Kassel 1994-2005 Brockhaus-Riemann-Musiklexikon – Mainz 1978-79 Biblia Liber Usualis Mszał Rzymski The Rise of Opera“ – London 1981 Józef Kański “Przewodnik operowy” – Kraków 1997 Józej Kański „Mistrzowie sceny operowej” – Kraków 1998 Ewa Łętowska, Janusz Łętowski „Vademecum operowe” – Warszawa 1995 Stephen Pettitt „Opera” – Warszawa 1999 Carl Dahlhaus “Vom Musikdrama zur Literaturoper” – Muenchen 1989 Małgorzata Komorowska „Teatry muzyczne Drugiej Rzeczypospolitej” Horst Seeger „Opern Lexikon” – Berlin 1978 Karol Stromenger „Przewodnik operowy“ – Warszawa 1976 Helmut Christian Wolff „Geschichte der Komischen Oper” – Wilhelmshaven 1991 Volker Klotz „Operette“ – Zuerich 1991 Lucjan Kydryński „Przewodnik operetkowy“ – Warszawa Z dziejów polskiej kultury muzycznej T.I „Kultura staropolska” , T.II „Od Oświecenia do Młodej Polski” - Kraków M. Bukofzer „muzyka w epoce baroku” - Kraków A. Einstein „Muzyka w epoce romantyzmu” - Kraków H. Feicht „Studia nad muzyką polskiego średniowiecza” – Kraków H. Feicht „Polifonia renesansu” - Kraków H. Feicht „Studia nad muzyką polskiego renesansu i baroku” - Kraków N. Harnoncourt „Muzyka mową dźwięków” – Warszawa 1995 N. Harnoncourt „Dialog muzyczny” – Warszawa 1999 K. Mrowiec Pasje wielogłosowe w muzyce polskiej XVIII w.” A. Schering „Geschichte der Musik in Beispielen” – Leipzig 1954 Z. M. Szweykowski „Musica moderna w ujęciu Marca Schacchiego” A. Szweykowska „Dramma per musica w teatrze Wazów” - Kraków | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 60.00 | 6.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Przemysław Stanisławski, | 3/2131/6070 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
treści programowe - dzieła operowe, operetkowe, musical, wodewil, lirykal, oratoria, kantaty, koncerty wokalne, motety, msze, madrygały i in. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
zajęcia grupowe; metody praktyczne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
minimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 partii wokalnych; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim) maksimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 i więcej partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 60.00 | 6.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Przemysław Stanisławski, | 3/2131/6071 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
treści programowe - dzieła operowe, operetkowe, musical, wodewil, lirykal, oratoria, kantaty, koncerty wokalne, motety, msze, madrygały i in. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
zajęcia grupowe; metody praktyczne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
minimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 partii wokalnych; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim) maksimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 i więcej partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 60.00 | 6.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Przemysław Stanisławski, | 3/2131/6072 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
treści programowe - dzieła operowe, operetkowe, musical, wodewil, lirykal, oratoria, kantaty, koncerty wokalne, motety, msze, madrygały i in. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
zajęcia grupowe; metody praktyczne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
minimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 partii wokalnych; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim) maksimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 i więcej partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 60.00 | 6.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Przemysław Stanisławski, | 3/2131/6073 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
treści programowe - dzieła operowe, operetkowe, musical, wodewil, lirykal, oratoria, kantaty, koncerty wokalne, motety, msze, madrygały i in. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
zajęcia grupowe; metody praktyczne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
minimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 partii wokalnych; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim) maksimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 i więcej partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim) |