Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Zespoły wokalne

symboljezyk
3/2131polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

wykształcenie artysty śpiewaka przygotowanego do pracy w zawodzie;     

umiejętność śpiewania zespołowego

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Zajęcia zespołów wokalnych rozpoczynają się od pierwszego roku studiów magisterskich, zatem każdy student jest przygotowywany w cyklu kształcenia śpiewu solowego (indywidualnie) jak i aktorstwa (grupowo).

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
- brak danych -
bibliografia podstawowa

partytury i wyciągi fortepianowe dzieł wykonywanych w danym roku, semestrze

zakres programowy obejmuje czas od początków wielogłosowości, powstania opery do współczesności:

H. Purcell, C. Monteverdi, J. S. Bach, J. A. Hasse, G. F. Handel,  A. Vivaldi,            G. Pergolesi, J. Haydn, W. A. Mozart, D. Cimarosa, G. Paisiello,  Ch. W.Gluck.        G. Rossini, G. Donizetti, J. Stefani,  F. Schubert, F. Mendelssohn Bartholdy, J. Brahms,V. Bellini, A. Dvorak, S. Moniuszko, P. Czajkowski, E. Humperdinck, G. Puccini, M. Ravel, G. Gershwin, K. Weil, B. Britten, G. C. Menotti, F. Poulenc, G. Bacewicz, T. Z. Kassern, H. Czyż, J. Łuciuk, B. Matuszczak, J. Bruzdowicz, K. Szwajgier i in..

bibliografia uzupełniająca

The New Grove Dictionary of Music and Musicians – London 1980

Die Musik in Geschichte und Gegenwart – Kassel 1994-2005

Brockhaus-Riemann-Musiklexikon – Mainz 1978-79

Biblia

Liber Usualis

Mszał Rzymski

The Rise of Opera“ – London 1981

Józef Kański “Przewodnik operowy” – Kraków 1997

Józej Kański „Mistrzowie sceny operowej” – Kraków 1998

Ewa Łętowska, Janusz Łętowski „Vademecum operowe” – Warszawa 1995

Stephen Pettitt „Opera” – Warszawa 1999

Carl Dahlhaus “Vom Musikdrama zur Literaturoper” – Muenchen 1989

Małgorzata Komorowska „Teatry muzyczne Drugiej Rzeczypospolitej”

Horst Seeger „Opern Lexikon” – Berlin 1978

Karol Stromenger „Przewodnik operowy“ – Warszawa 1976

Helmut Christian Wolff „Geschichte der Komischen Oper” – Wilhelmshaven 1991

Volker Klotz „Operette“ – Zuerich 1991

Lucjan Kydryński „Przewodnik operetkowy“ – Warszawa

Z dziejów polskiej kultury muzycznej  T.I „Kultura staropolska” ,

T.II „Od Oświecenia do Młodej Polski” - Kraków

M. Bukofzer „muzyka w epoce baroku” - Kraków

A. Einstein „Muzyka w epoce romantyzmu” - Kraków

H. Feicht „Studia nad muzyką polskiego średniowiecza” – Kraków

H. Feicht „Polifonia renesansu” - Kraków

H. Feicht „Studia nad muzyką polskiego renesansu i baroku” - Kraków

N. Harnoncourt „Muzyka mową dźwięków” – Warszawa 1995

N. Harnoncourt „Dialog muzyczny” – Warszawa 1999

K. Mrowiec Pasje wielogłosowe w muzyce polskiej XVIII w.”

A. Schering „Geschichte der Musik in Beispielen” – Leipzig 1954

Z. M. Szweykowski „Musica moderna w ujęciu Marca Schacchiego”

A. Szweykowska „Dramma per musica w teatrze Wazów” - Kraków

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Wokalistyka
śpiew solowy (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 11/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
160.006.0ćwiczeniaegzamindr hab. Przemysław Stanisławski, 3/2131/6070
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

treści programowe -  dzieła operowe, operetkowe, musical, wodewil, lirykal,  oratoria, kantaty, koncerty wokalne, motety, msze, madrygały i in.

metody dydaktyczne

zajęcia grupowe; metody praktyczne

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

minimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 partii wokalnych; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

maksimum  to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 i więcej partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
260.006.0ćwiczeniaegzamindr hab. Przemysław Stanisławski, 3/2131/6071
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

treści programowe -  dzieła operowe, operetkowe, musical, wodewil, lirykal,  oratoria, kantaty, koncerty wokalne, motety, msze, madrygały i in.

metody dydaktyczne

zajęcia grupowe; metody praktyczne

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

minimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 partii wokalnych; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

maksimum  to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 i więcej partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
360.006.0ćwiczeniaegzamindr hab. Przemysław Stanisławski, 3/2131/6072
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

treści programowe -  dzieła operowe, operetkowe, musical, wodewil, lirykal,  oratoria, kantaty, koncerty wokalne, motety, msze, madrygały i in.

metody dydaktyczne

zajęcia grupowe; metody praktyczne

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

minimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 partii wokalnych; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

maksimum  to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 i więcej partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
460.006.0ćwiczeniaegzamindr hab. Przemysław Stanisławski, 3/2131/6073
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

treści programowe -  dzieła operowe, operetkowe, musical, wodewil, lirykal,  oratoria, kantaty, koncerty wokalne, motety, msze, madrygały i in.

metody dydaktyczne

zajęcia grupowe; metody praktyczne

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

minimum to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 partii wokalnych; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

maksimum  to uczestniczenie w zajęciach; znajomość 2 i więcej partii wokalnych; umiejętność śpiewania w zespole z wykorzystaniem wszystkich elementów dzieła muzycznego; intonacja; znajomość libretta, tekstu (w jednym roku akademickim)

wykonanie: www.ansta.pl