symbol | jezyk |
---|---|
2/1888 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
- Poznanie najnowszych nurtów refleksji pedagogicznej, - Zachęcanie do refleksji krytyczno – hermeneutycznej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- | |
bibliografia podstawowa | |
B. Niemierko, Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007
| |
bibliografia uzupełniająca | |
- W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1987 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Wyjaśnia podstawowe pojęcia współczesnej dydaktyki (K_W01; H1A_W02). | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Tworzy autorskie programy kształcenia dla wybranych zakresów umiejętności praktycznej (K_U03; S1A_U04). | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Angażuje się w działalność mającą na celu podnoszenie jakości kształcenia, w którym uczestniczy (K_K08; S1A_K05). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | wykład | egzamin | dr Adriana Barska, | 2/1888/5536 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
O uczeniu się, kształceniu, wychowaniu i nauczaniu; - Uczniowie i nauczyciele; - Przebieg uczenia się jako czynności; - Autentyzm uczenia się; - Autorskie programy kształcenia; - trzy etapy planowania dydaktycznego, kształcenie indywidualne; - ksztalcenie grupowe; - sprawdzanie osiągnięć uczniów; - Nauczyciel ocenia osiągnięcia uczniów; - Uczeń ocenia swoje osiągnięcia; - Podnoszenie jakości pracy szkoły
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin ustny |