symbol | jezyk |
---|---|
2/1866 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Dwuletni kurs języka włoskiego obejmuje 120 godzin lekcyjnych, z czego 60 godzin przypada na I rok studiów, 60 godzin na II rok. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, obejmują każdorazowo 2 jednostki lekcyjne i prowadzone są w formie ćwiczeń. Każdy semestr kończy się zaliczeniem na stopień, a po zaliczeniu czwartego semestru następuje egzamin. Celem nauczania języka włoskiego na dwuletnim kursie od podstaw jest opanowanie przez studentów umiejętności:
- posługiwania się językiem włoskim w mowie w podstawowych sytuacjach życiowych - czytania ze zrozumieniem prostych tekstów fachowych w języku włoskim (przy użyciu słownika) - redagowania w języku włoskim krótkich tekstów pisanych (notatka, list) | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
brak | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
T. Martin, S.Magnelli, Progetto italiano nuovo 1, Edilingua, Rzym, lipiec 2006 | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | kolokwium | Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, | 2/1866/5423 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą do zaliczenia semestru jest: - obecność na zajęciach - zaliczenie obowiązujących testów (2 w semestrze) - otrzymanie pozytywnych ocen z zadanych prac pisemnych (2 w semestrze) - pozytywny wynik kolokwium semestralnego |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, | 2/1866/5429 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zagadnienia gramatyczne: - czasowniki modalne – odmiana w czasie teraźniejszym, sposób użycia; - zaimki i przymiotniki dzierżawcze; - przyimki proste i ściągnięte; - czasowniki nieregularne; - czas przeszły dokonany „passato prossimo” czasowników regularnych, nieregularnych i zwrotnych – formy i zasady użycia.
Zagadnienia leksykalne: - opis domu, mieszkania; - rodzina; - zegar, opis dnia; - daty; - wrażenia z podróży (nazwy państw i stolic). | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą do zaliczenia semestru jest: - obecność na zajęciach - zaliczenie obowiązujących testów (2 w semestrze) - otrzymanie pozytywnych ocen z zadanych prac pisemnych (2 w semestrze) - pozytywny wynik kolokwium semestralnego |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | kolokwium | Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, | 2/1866/5435 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zagadnienia gramatyczne: - tworzenie przysłówków; - czas „imperfetto – tworzenie, zasady użycia, "passato prossimo" a "imperfetto" - czas futuro semplice i futuro anteriore; - zaimki osobowe dopełnienia bliższego; - użycie zaimków dopełnienia bliższego w czasie przeszłym; - zaimek cząstkowy „ne”.
Zagadnienia leksykalne: - wspomnienia z przeszłości; - pory roku, zjawiska atmosferyczne; - plany na przyszłość; - pociąg; - hobby; - zakupy. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą do zaliczenia semestru jest: - obecność na zajęciach - zaliczenie obowiązujących testów (2 w semestrze) - otrzymanie pozytywnych ocen z zadanych prac pisemnych (2 w semestrze) - pozytywny wynik kolokwium semestralnego |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, | 2/1866/5441 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zagadnienia gramatyczne: - zaimki dopełnienia dalszego; - tryb rozkazujący; - tryb warunkowy; - czas "passato remoto".
Zagadnienia leksykalne: - ubrania, kolory; - kino (gatunki filmów); - telewizja; - teatr, koncert; - przykładowe biografie znanych muzyków. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą do zaliczenia semestru jest: - obecność na zajęciach - zaliczenie obowiązujących testów (2 w semestrze) - otrzymanie pozytywnych ocen z zadanych prac pisemnych (2 w semestrze) - pozytywny wynik kolokwium semestralnego
Egzamin końcowy jest egzaminem ustnym, polega na prezentacji krótkiego tekstu fachowego oraz wykazaniem się umiejętnością rozmowy na podstawowe tematy życiowe. |