Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Dydaktyka przedm. perkusja

symboljezyk
2/1803
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.

 

Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.

 

Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.

 

Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.

 

Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Ukończone studia licencjackie w specjalności gra na perkusji

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Praktyki pedagogiczna

bibliografia podstawowa

Ze wzgledu na brak literatury metodycznej w specjalności perkusja ogólne założenia pedagogiczne oparte na literaturze specjalistycznej innych instrumentów

 

Katarzyna Jaraszewswka Słomko - zagadnienia poczatkowego nauczania gry na fortepianie

Lech Miklaszewski - Zarys metodyki początkowego nauczania gry na fortepianie

bibliografia uzupełniająca

J. Stojko - Szkoła gry na instrumenty perkusyjne

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Pedagogika Instrumentalna
Gra na instrumentach orkiestrowych (magisterskie uzupełniające, niestacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.001.0wykładzaliczeniedr Mirosław Adrjanczyk, 2/1803/5254
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

 

Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.

 

Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.

 

Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.

 

Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.

 

Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje

 

metody dydaktyczne

 

Wykłady i ćwiczenia

 

Omawianie zagadnień pedagogicznych napotykanych w ramach praktyk pedagogicznych

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Kolokwium

 

Kryteria oceniania: 100 % oceny odpowiedzi na 1 pytanie

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.001.0wykładkolokwiumdr Mirosław Adrjanczyk, 2/1803/5255
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

 

Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.

 

Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.

 

Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.

 

Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.

 

Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje

 

metody dydaktyczne

 

Wykłady i ćwiczenia

 

Omawianie zagadnień pedagogicznych napotykanych w ramach praktyk pedagogicznych

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Egzamin

 

Kryterium oceniania: 100% oceny odpowiedzi na 3 pytania.

wykonanie: www.ansta.pl