symbol | jezyk |
---|---|
2/1762 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zajęcia zbiorowe prowadzone w wymiarze 2 godzin w trakcie trwania zjazdu mające na celu rozwijanie umiejętności wokalnych, naukę prawidłowej emisji głosu oraz poznanie metod prowadzenia chórów i zespołów wokalnych.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- Śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella
- czytania nut głosem - czytanie a vista
- samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- śpiewanie utworów wielogłosowych w różnych stylach - praca z zespołem
| |
bibliografia podstawowa | |
- standardy jazzowe w opracowaniach na chór - gospel - musical - utwory klasyczne
| |
bibliografia uzupełniająca | |
nie dotyczy | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad emisji głosu - posiada podstawową wiedzę dotyczącą podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów chóralnych - posiada znajomość podstawowego repertuaru chóralnego - posiada zdolność analizowania partytur chóralnych - posiada znajomość i umiejętność wykonywania utworów wielogłosowych w różnych stylach | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy dotyczącej podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów - dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie z różnymi stresowymi sytuacjami z nich wynikającymi - opanował warsztat techniczny potrzebny do profesjonalnej chóralnej prezentacji muzycznej - poprzez opanowanie efektywnych technik ćwiczenia wykazuje umiejętność samodzielnego doskonalenia własnego warsztatu wokalnego - przyswoił sobie dobre nawyki dotyczące techniki i postawy, umożliwiające operowanie ciałem w sposób (z punktu widzenia fizjologii) najbardziej wydajny i bezpieczny - posiada umiejętność słuchowego rozpoznawania materiału muzycznego, zapamiętywania go i operowania nim | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- jest świadomy sposobów wykorzystywania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej - dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie z różnymi stresowymi sytuacjami z nich wynikającymi - w sposób zorganizowany podchodzi do rozwiązywania problemów dotyczących prac projektowych chóru - w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować działalność artystyczną związaną z praca w chórze - angażuje sie w projekty związane z występami chóru - wykazuje się kreatywnością i indywidualizmem mimo specyfiki pracy zespołowej |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/1762/5110 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella
- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej
- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista
- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda praktyczna
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów. Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/1762/5119 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella
- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej
- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista
- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda praktyczna
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów. Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/1762/5128 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella
- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej
- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista
- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda praktyczna
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów. Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/1762/5137 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella - poznawanie różnorodnej literatury chóralnej - nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista - nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda praktyczna
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów. Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/1762/5145 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella - poznawanie różnorodnej literatury chóralnej - nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista - nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda praktyczna
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów. Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/1762/5153 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella - poznawanie różnorodnej literatury chóralnej - nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista - nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda praktyczna
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów. Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.
|