Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Studia orkiestrowe instr. dęte

symboljezyk
2/1710
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

1/ Doskonalenie i przyswojenie umiejętności praktycznych i interpretacyjnych wybranych fragmentów dzieł na orkiestrę lub z towarzyszeniem orkiestry noszących charakter solowy (flet,obój,fagot,waltornia,trąbka,puzon tuba) lub grupy tych instrumentów

2/ Znajomość i umiejętność wykonania partii solowych jako przygotowanie do podjęcia zawodowej pracy w zespołach orkiestrowych.

3/  Poznawanie i wdrażanie metod przygotowania studenta w zakresie  problematyki wykonawczej i interpretacyjnej dzieła muzycznego przed artystycznym wykonaniem,

4/ Rozwiązywanie problemów wymagających kompleksowej wiedzy z różnych przedmiotów

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Umiejętność gry na instrumencie dętym w stopniu odpowiadającym poziomowi po ukończeniu I roku studiów I stopnia (licencjackie)

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

W trakcie nauki student powinien grać w zespołach kameralnych, orkiestrze, brać udział w zajęciach teoretycznych a także uczestniczyć w seminariach związanych z kierunkiem studiów, historią muzyki i kierunkami w sztuce, brać udział w koncertach symfonicznych, spektaklach operowych na "żywo" a także korzystać z dostępnych nagrań.

bibliografia podstawowa

1/ Symfonie,

2/ Uwertury,

3/ Akompaniamenty koncertów (wokalnych, instrumentalnych),

4/ Opery, operetki, musical.

5/ Formy wokalno-instrumentalne.

bibliografia uzupełniająca

- Karol Stromenger: Przewodnik operowy, Polskie Wydawnictwo “Iskry”, 1964

- Józef Kański: Przewodnik operowy, PWM, 1964

- T. Chylińska, S Haraschin, B. Schaffer: Przewodnik koncertowy, PWM, 1965

- Praca zbiorowa: Encyklopedia muzyczna, PWM, 1979

 

efekty kształcenia - wiedza

Znajomość najważniejszy wyjątków z literatury orkiestrowej poszczególnych instrumentów. Wiedza dotycząca problemów wykonawczych wybranych partii orkiestrowych.

efekty kształcenia - umiejętności

Student potrafi wykonać najbardziej problematyczne wyjątki z literatury orkiestrowej z uwzględnieniem poprawnej intonacji, artykulacji, agogiki, dynamiki i barwy.

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Przygotowanie do pracy w profesjonalnym zespole orkiestrowym. Umiejętność pracy w ensamblach.

Semestry

Instrumentalistyka
Instrumenty orkiestrowe (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
315.001.0wykładkolokwiumprof. Edward Daniecki, prof. zw. dr hab. Krzysztof Langman, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, prof. dr hab. Józef Raatz, mgr Adam Stachowiak, dr Marian Stefanowicz, 2/1710/4966
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1/ Solowe i sekcyjne fragmenty utworów symfonicznych i standardowej literatury orkiestrowej,

2/ Wiedza, umiejętności i nawyki gry w orkiestrze w oparciu o problemy techniki instrumentalnej, 

3/  Poznawanie i wdrażanie metod przygotowania studenta w zakresie  problematyki wykonawczej i interpretacyjnej dzieła muzycznego przed artystycznym wykonaniem,

4/ Znajomość i umiejętność wykonania partii solowych jako przygotowanie do podjęcia zawodowej pracy w zespołach orkiestrowych.

metody dydaktyczne

1/ Wykłady indywidualne z pojedynczym studentem i grupowe,

2/ Planowanie rozwiązania problemu, opcje wykonawcze,

3/ Metoda w pełni angażująca samodzielność studentów,

4/ Dyskusja, eksponowanie środków oddziałujących na słuch, wymiana poglądów,

5/ Nauczanie  w oparciu o zabiegi korektywne (kierowanie, kontrola, czynności uczenia).

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie semestru następuje na podstawie:

1/ kontroli obecności na wykładach,

2/ Egzaminu na koniec semestru (III – VI) - stwierdzenia opanowania wybranego repertuaru semestralnego w stopniu umożliwiającym udział w orkiestrze,

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
415.001.0wykładegzaminprof. Edward Daniecki, prof. zw. dr hab. Krzysztof Langman, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, prof. dr hab. Józef Raatz, mgr Adam Stachowiak, dr Marian Stefanowicz, 2/1710/4967
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1/ Solowe i sekcyjne fragmenty utworów symfonicznych i standardowej literatury orkiestrowej,

2/ Wiedza, umiejętności i nawyki gry w orkiestrze w oparciu o problemy techniki instrumentalnej, 

3/  Poznawanie i wdrażanie metod przygotowania studenta w zakresie  problematyki wykonawczej i interpretacyjnej dzieła muzycznego przed artystycznym wykonaniem,

4/ Znajomość i umiejętność wykonania partii solowych jako przygotowanie do podjęcia zawodowej pracy w zespołach orkiestrowych.

 


metody dydaktyczne

1/ Wykłady indywidualne z pojedynczym studentem i grupowe,

2/ Planowanie rozwiązania problemu, opcje wykonawcze,

3/ Metoda w pełni angażująca samodzielność studentów,

4/ Dyskusja, eksponowanie środków oddziałujących na słuch, wymiana poglądów,

5/ Nauczanie  w oparciu o zabiegi korektywne (kierowanie, kontrola, czynności uczenia).

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie semestru następuje na podstawie:

1/ kontroli obecności na wykładach,

2/ Egzaminu na koniec semestru (III – VI) - stwierdzenia opanowania wybranego repertuaru semestralnego w stopniu umożliwiającym udział w orkiestrze,

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
515.001.0wykładkolokwiumprof. Edward Daniecki, prof. zw. dr hab. Krzysztof Langman, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, prof. dr hab. Józef Raatz, mgr Adam Stachowiak, dr Marian Stefanowicz, 2/1710/5670
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1/ Solowe i sekcyjne fragmenty utworów symfonicznych i standardowej literatury orkiestrowej,

2/ Wiedza, umiejętności i nawyki gry w orkiestrze w oparciu o problemy techniki instrumentalnej, 

3/  Poznawanie i wdrażanie metod przygotowania studenta w zakresie  problematyki wykonawczej i interpretacyjnej dzieła muzycznego przed artystycznym wykonaniem,

4/ Znajomość i umiejętność wykonania partii solowych jako przygotowanie do podjęcia zawodowej pracy w zespołach orkiestrowych.

 


 

metody dydaktyczne

1/ Wykłady indywidualne z pojedynczym studentem i grupowe,

2/ Planowanie rozwiązania problemu, opcje wykonawcze,

3/ Metoda w pełni angażująca samodzielność studentów,

4/ Dyskusja, eksponowanie środków oddziałujących na słuch, wymiana poglądów,

5/ Nauczanie  w oparciu o zabiegi korektywne (kierowanie, kontrola, czynności uczenia).


warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie semestru następuje na podstawie:

1/ kontroli obecności na wykładach,

2/ Egzaminu na koniec semestru (III – VI) - stwierdzenia opanowania wybranego repertuaru semestralnego w stopniu umożliwiającym udział w orkiestrze,

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
615.001.0wykładegzaminprof. Edward Daniecki, prof. zw. dr hab. Krzysztof Langman, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, prof. dr hab. Józef Raatz, mgr Adam Stachowiak, dr Marian Stefanowicz, 2/1710/5671
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1/ Solowe i sekcyjne fragmenty utworów symfonicznych i standardowej literatury orkiestrowej,

2/ Wiedza, umiejętności i nawyki gry w orkiestrze w oparciu o problemy techniki instrumentalnej, 

3/  Poznawanie i wdrażanie metod przygotowania studenta w zakresie  problematyki wykonawczej i interpretacyjnej dzieła muzycznego przed artystycznym wykonaniem,

4/ Znajomość i umiejętność wykonania partii solowych jako przygotowanie do podjęcia zawodowej pracy w zespołach orkiestrowych.

 


 

 


metody dydaktyczne

1/ Wykłady indywidualne z pojedynczym studentem i grupowe,

2/ Planowanie rozwiązania problemu, opcje wykonawcze,

3/ Metoda w pełni angażująca samodzielność studentów,

4/ Dyskusja, eksponowanie środków oddziałujących na słuch, wymiana poglądów,

5/ Nauczanie  w oparciu o zabiegi korektywne (kierowanie, kontrola, czynności uczenia).


warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie semestru następuje na podstawie:

1/ kontroli obecności na wykładach,

2/ Egzaminu na koniec semestru (III – VI) - stwierdzenia opanowania wybranego repertuaru semestralnego w stopniu umożliwiającym udział w orkiestrze

wykonanie: www.ansta.pl