symbol | jezyk |
---|---|
2/1650 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Podstawowym celem nauczania gry na puzonie jest profesjonalne przygotowanie przyszłych absolwentów do pracy zawodowej: muzyka orkiestrowego, nauczyciela, muzyka kameralisty lub solisty. Przedmiot główny realizowany jest w okresie dwóch lat podzielonych na cztery semestry. Siatka godzin przewiduje zajęcia w liczbie 30 godzin na semestr, czyli 2 godziny w tygodniowo. Sumarycznie 120 godzin dla prowadzonego instrumentu. Zajęcia odbywa student z pedagogiem prowadzącym klasę. Praca studenta poddawana jest w ciągu roku akademickiego dwukrotnemu sprawdzianowi w formie egzaminów (w zimowej i letniej sesji egzaminacyjnej). | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Opanowanie prawidłowego warsztatu (oddech, intonacja), uzyskanie dobrej jakości dźwięku i prawidłowej artykulacji oraz dobór repertuaru do właściwego rozwoju studenta. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
W trakcie nauki student winien kontynuować zapoznawanie się z odmianami puzonów, grać w zespołach kameralnych, orkiestrze, brać udział w zajęciach teoretycznych a także uczestniczyć w seminariach związanych z kierunkiem studiów, historią muzyki i kierunkami w sztuce, brać udział w koncertach symfonicznych, spektaklach operowych na "żywo" a także korzystać z dostępnych nagrań. | |
bibliografia podstawowa | |
Koncerty, sonaty, utwory solowe, etiudy, transkrypcje utworów z innych instrumentów. | |
bibliografia uzupełniająca | |
- J. Pawłowski – “Puzon od A-Z” - Brian Frederiksen: Arnold Jacobs – Song and Wind
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student ma wiedzę o prawidłowym zadęciu, oddechu i higienie związanej z grą na puzonie. Zna podstawowy repertuar swojej specjalności. Rozróżnia stylistykę różnych epok twórczych, potrafiąc odnieść ją do wykonywanych utworów. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student dysponuje warsztatem technicznym potrzebnym do profesjonalnej prezentacji muzycznej i jest świadomy specyfiki problemów w grze na puzonie. Potrafi zrealizować własny projekt autorski. Posiada umiejętność wykorzystania własnej muzykalności i wyobraźni w zakresie gry na puzonie. Ma świadomość operowania różnorodną barwą dźwięku związaną z charakterem wykonywanego dzieła. Posiada umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru w zakresie gry na puzonie. Umie sprawnie czytać zapis nutowy a`vista i w transpozycjach. Posiada umiejętność kontrolowania wszelkich struktur rytmicznych z uwzględnieniem każdego rodzaju metrum, oraz aspektów wykonawczych dotyczących frazowania i artykulacji. Potrafi rozpoznawać i zapamiętywać utwory przeznaczone na puzon. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student posiada umiejętność profesjonalnego organizowania pracy indywidualnej i zespołowej w ramach realizacji zadań i projektów. Umie zaprezentować swoją działalność artystyczną publicznie. Potrafi poddać krytycznej ocenie własne i innych muzyków dokonania artystyczne. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 11.0 | wykład | egzamin | mgr Tadeusz Kassak, dr Marian Stefanowicz, prof. Magdalena Zawadzka-Alves Silva, | 2/1650/4722 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 11.0 | wykład | egzamin | mgr Tadeusz Kassak, dr Marian Stefanowicz, prof. Magdalena Zawadzka-Alves Silva, | 2/1650/4734 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 15.0 | wykład | egzamin | mgr Tadeusz Kassak, dr Marian Stefanowicz, prof. Magdalena Zawadzka-Alves Silva, | 2/1650/4747 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 16.0 | wykład | egzamin | mgr Tadeusz Kassak, dr Marian Stefanowicz, prof. Magdalena Zawadzka-Alves Silva, | 2/1650/4760 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia intonacyjne z towarzyszeniem drugiego puzonu lub fortepianu | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|