Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Instrument główny - perkusja
symbol | jezyk |
2/1641 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
Rozwijanie elementów warsztatu, techniki gry i ogólnej muzykalności umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze.
Praca nad kreatywnościa muzyczną.
Rozwój umiejetności technicznych na poszczególnych instrumentach ze szczególnym uwzględnieniem techniki czteropałkowej.
Doskonalenie pracy nad wrażliwością na jakość dżwięku, artykulacją.
Poznawanie nowych dzieł literatury perkusyjnej ze szczególnym uwzględnieniem wspólczesnych technik notacji muzycznej oraz specyfiki budowy formalnej utworów.
Kształcenie pamięci
Praca nad doskonaleniem techniki czytania nut a vista |
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
Zdany egzamin wstępny składający się z prezentacji przygotowanych utworóu na cztery kotły, dwóch etiud werblowych (określonych regulaminem egzaminów wstępnych) utworu na cztery pałki na marimbie i wibrafonie, egzaminu z czytania a vista na werblu i przygotowania pamięciowego wybranego utworu na instrumencie sztabkowym. |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
Wykorzystywanie możliwości internetu w zapoznawaniu się z najnowszymi trendami wykonawczymi, nowymi utworami oraz prezentacjami młodych wykonawców.
Lekcje wspólne, na których student ma możliwość, oprócz własnej prezentacji, pod okiem pedagoga pełniącego funkcje moderatora, ocenić występy kolegów.
|
bibliografia podstawowa |
Program konstruowany jest indywidualnie i dostosowany do możliwości poszczególnego studenta, jego zaawansowania technicznego i muzycznego i zawiera m.in.
utwory i etiudy kotłowe, E. Cartera, J. Becka. F. Macareza
utwory i etiudy werblowe J.S. Pratta, E. Sholla, M. Markovicha
utwory i etiudy marimbowe K. Abe, E. Kopetzkiego, J.N. Zivkovica, M. Ptaszyńskiej
utwory na zestaw multiperkusyjny W. Krafta, M. Ptaszyńskiej, Ch DeLanceya
|
bibliografia uzupełniająca |
Student ma możliwość indywidualnego doboru materiałów nutowych (ponad wymogi programowe) umożliwiających rozwój w dziedzinach sztuki perkusyjnej będących w polu jego szczególnych zainteresowań.
|
efekty kształcenia - wiedza |
|
efekty kształcenia - umiejętności |
|
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
|
Semestry
Pedagogika Instrumentalna
Gra na instrumentach orkiestrowych (licencjackie, niestacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
1 | 30.00 | 12.0 | wykład | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, | 2/1641/4704 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Rozwijanie elementów warsztatu, techniki gry i ogólnej muzykalności umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze.
Praca nad kreatywnościa muzyczną.
Rozwój umiejetności technicznych na poszczególnych instrumentach ze szczególnym uwzględnieniem techniki czteropałkowej.
Praca nad wrażliwością na jakość dżwięku, artykulacją wraz z umiejętnością właściwego doboru pałek.
Poznawanie nowych dzieł literatury perkusyjnej ze szczególnym uwzględnieniem wspólczesnych technik notacji muzycznej oraz specyfiki budowy formalnej utworów.
Kształcenie pamięci
Praca nad doskonaleniem techniki czytania nut a vist |
metody dydaktyczne |
Zajęcia indywidualne - wykłady, ćwiczenia.
Samodzielne przygotowywanie utworów i praca z pedagogiem nad ich interpretacją.
Samoanaliza zarejestrowanych w formie audio własnych prezentacji.
Pisemne recenzje z występów innych perkusistów.
Kursy mistrzowskie, warsztaty.
Lekcje wspólne klasy perkusji.
Koncerty klasy perkusji. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Zaliczenie egzaminu technicznego (w-g regulaminu Katedry Instrumentów Detych i Perkusji) składającego się z prezentacji gamy i trzech etiud wybranych z pięciu przygotowanych w tym jedna prezentowana z pamięci.
Egzamin praktyczny zawierający utwory o określonym programem stopniu trudności i reprezentującym różne grupy instrumentow (webel, kotły, wibrafon, marimba, multiperkusja). Czas trwania egzaminu 30 minut
Kryteria oceniania: 100% oceny wynikającej z prezentacji na egzaminie praktycznym. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
2 | 30.00 | 11.0 | wykład | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, | 2/1641/4705 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Rozwijanie elementów warsztatu, techniki gry i ogólnej muzykalności umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze.
Praca nad kreatywnościa muzyczną.
Rozwój umiejetności technicznych na poszczególnych instrumentach ze szczególnym uwzględnieniem techniki czteropałkowej.
Praca nad wrażliwością na jakość dżwięku, artykulacją wraz z umiejętnością właściwego doboru pałek.
Poznawanie nowych dzieł literatury perkusyjnej ze szczególnym uwzględnieniem wspólczesnych technik notacji muzycznej oraz specyfiki budowy formalnej utworów.
Kształcenie pamięci
Praca nad doskonaleniem techniki czytania nut a vista |
metody dydaktyczne |
Zajęcia indywidualne - wykłady, ćwiczenia.
Samodzielne przygotowywanie utworów i praca z pedagogiem nad ich interpretacją.
Samoanaliza zarejestrowanych w formie audio własnych prezentacji.
Pisemne recenzje z występów innych perkusistów.
Kursy mistrzowskie, warsztaty.
Lekcje wspólne klasy perkusji.
Koncerty klasy perkusji. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Zaliczenie egzaminu technicznego (w-g regulaminu Katedry Instrumentów Detych i Perkusji) składającego się z prezentacji gamy i trzech etiud wybranych z pięciu przygotowanych w tym jedna prezentowana z pamięci.
Egzamin praktyczny zawierający utwory o określonym programem stopniu trudności i reprezentującym różne grupy instrumentow (webel, kotły, wibrafon, marimba, multiperkusja). Czas trwania egzaminu 30 minut
Kryteria oceniania: 100% oceny wynikającej z prezentacji na egzaminie praktycznym. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
3 | 15.00 | 8.0 | wykład | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, | 2/1641/4706 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Rozwijanie elementów warsztatu, techniki gry i ogólnej muzykalności umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze.
Praca nad kreatywnościa muzyczną.
Rozwój umiejetności technicznych na poszczególnych instrumentach ze szczególnym uwzględnieniem techniki czteropałkowej.
Praca nad wrażliwością na jakość dżwięku, artykulacją wraz z umiejętnością właściwego doboru pałek.
Poznawanie nowych dzieł literatury perkusyjnej ze szczególnym uwzględnieniem wspólczesnych technik notacji muzycznej oraz specyfiki budowy formalnej utworów.
Kształcenie pamięci
Praca nad doskonaleniem techniki czytania nut a vista |
metody dydaktyczne |
Zajęcia indywidualne - wykłady, ćwiczenia.
Samodzielne przygotowywanie utworów i praca z pedagogiem nad ich interpretacją.
Samoanaliza zarejestrowanych w formie audio własnych prezentacji.
Pisemne recenzje z występów innych perkusistów.
Kursy mistrzowskie, warsztaty.
Lekcje wspólne klasy perkusji.
Koncerty klasy perkusji. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Zaliczenie egzaminu technicznego (w-g regulaminu Katedry Instrumentów Detych i Perkusji) składającego się z prezentacji gamy i trzech etiud wybranych z pięciu przygotowanych w tym jedna prezentowana z pamięci.
Egzamin praktyczny zawierający utwory o określonym programem stopniu trudności i reprezentującym różne grupy instrumentow (webel, kotły, wibrafon, marimba, multiperkusja). Czas trwania egzaminu 30 minut
Kryteria oceniania: 100% oceny wynikającej z prezentacji na egzaminie praktycznym. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
4 | 15.00 | 8.0 | wykład | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, | 2/1641/4707 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Rozwijanie elementów warsztatu, techniki gry i ogólnej muzykalności umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze.
Praca nad kreatywnościa muzyczną.
Rozwój umiejetności technicznych na poszczególnych instrumentach ze szczególnym uwzględnieniem techniki czteropałkowej.
Praca nad wrażliwością na jakość dżwięku, artykulacją wraz z umiejętnością właściwego doboru pałek.
Poznawanie nowych dzieł literatury perkusyjnej ze szczególnym uwzględnieniem wspólczesnych technik notacji muzycznej oraz specyfiki budowy formalnej utworów.
Kształcenie pamięci
Praca nad doskonaleniem techniki czytania nut a vista |
metody dydaktyczne |
Zajęcia indywidualne - wykłady, ćwiczenia.
Samodzielne przygotowywanie utworów i praca z pedagogiem nad ich interpretacją.
Samoanaliza zarejestrowanych w formie audio własnych prezentacji.
Pisemne recenzje z występów innych perkusistów.
Kursy mistrzowskie, warsztaty.
Lekcje wspólne klasy perkusji.
Koncerty klasy perkusji. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Zaliczenie egzaminu technicznego (w-g regulaminu Katedry Instrumentów Detych i Perkusji) składającego się z prezentacji gamy i trzech etiud wybranych z pięciu przygotowanych w tym jedna prezentowana z pamięci.
Egzamin praktyczny zawierający utwory o określonym programem stopniu trudności i reprezentującym różne grupy instrumentow (webel, kotły, wibrafon, marimba, multiperkusja). Czas trwania egzaminu 30 minut
Kryteria oceniania: 100% oceny wynikającej z prezentacji na egzaminie praktycznym. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
5 | 15.00 | 7.0 | wykład | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, | 2/1641/4708 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Rozwijanie elementów warsztatu, techniki gry i ogólnej muzykalności umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze.
Praca nad kreatywnościa muzyczną.
Rozwój umiejetności technicznych na poszczególnych instrumentach ze szczególnym uwzględnieniem techniki czteropałkowej.
Praca nad wrażliwością na jakość dżwięku, artykulacją wraz z umiejętnością właściwego doboru pałek.
Poznawanie nowych dzieł literatury perkusyjnej ze szczególnym uwzględnieniem wspólczesnych technik notacji muzycznej oraz specyfiki budowy formalnej utworów.
Kształcenie pamięci
Praca nad doskonaleniem techniki czytania nut a vista |
metody dydaktyczne |
Zajęcia indywidualne - wykłady, ćwiczenia.
Samodzielne przygotowywanie utworów i praca z pedagogiem nad ich interpretacją.
Samoanaliza zarejestrowanych w formie audio własnych prezentacji.
Pisemne recenzje z występów innych perkusistów.
Kursy mistrzowskie, warsztaty.
Lekcje wspólne klasy perkusji.
Koncerty klasy perkusji. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Zaliczenie egzaminu technicznego (w-g regulaminu Katedry Instrumentów Detych i Perkusji) składającego się z prezentacji gamy i trzech etiud wybranych z pięciu przygotowanych w tym jedna prezentowana z pamięci.
Egzamin praktyczny zawierający utwory o określonym programem stopniu trudności i reprezentującym różne grupy instrumentow (webel, kotły, wibrafon, marimba, multiperkusja). Czas trwania egzaminu 30 minut
Kryteria oceniania: 100% oceny wynikającej z prezentacji na egzaminie praktycznym. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
6 | 15.00 | 11.0 | wykład | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, | 2/1641/4709 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Rozwijanie elementów warsztatu, techniki gry i ogólnej muzykalności umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze.
Praca nad kreatywnościa muzyczną.
Rozwój umiejetności technicznych na poszczególnych instrumentach ze szczególnym uwzględnieniem techniki czteropałkowej.
Praca nad wrażliwością na jakość dżwięku, artykulacją wraz z umiejętnością właściwego doboru pałek.
Poznawanie nowych dzieł literatury perkusyjnej ze szczególnym uwzględnieniem wspólczesnych technik notacji muzycznej oraz specyfiki budowy formalnej utworów.
Kształcenie pamięci
Praca nad doskonaleniem techniki czytania nut a vista
Przygotowanie programu egzaminu licencjackiego. |
metody dydaktyczne |
Zajęcia indywidualne - wykłady, ćwiczenia.
Samodzielne przygotowywanie utworów i praca z pedagogiem nad ich interpretacją.
Samoanaliza zarejestrowanych w formie audio własnych prezentacji.
Pisemne recenzje z występów innych perkusistów.
Kursy mistrzowskie, warsztaty.
Lekcje wspólne klasy perkusji.
Koncerty klasy perkusji. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Egzamin praktyczny - recital licencjacki zawierający utwory o określonym programem stopniu trudności i reprezentującym różne grupy instrumentow (webel, kotły, wibrafon, marimba, multiperkusja). Czas trwania egzaminu 45 minut
Kryteria oceniania: 100% oceny wynikającej z prezentacji na recitalu licencjackim. |