symbol | jezyk |
---|---|
2/1630 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Głównym celem nauczania gry na altówce jest rozwijanie artystycznej osobowości oraz pełne przygotowanie studentów do pracy zawodowej w charakterze solisty, kameralisty, muzyka orkiestrowego, a także pedagoga przedmiotu. Zakres treści nauczania: Rozwój i doskonalenie technik gry na instrumencie oraz gruntowne poznanie zagadnień teoretycznych z tym związanych. Kształcenie wrażliwości, wyobraźni muzycznej oraz pamięci. Doskonalenie umiejętności organizacji samodzielnej pracy nad utworem oraz procesem realizacji wyznaczonych zadań. Przygotowanie do udziału w koncertach, konkursach muzycznych oraz czynnego uczestnictwa w życiu muzycznym. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Zdany egzamin wstępny oraz pozytywne zaliczanie kolejnych etapów nauczania | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Udział w kursach mistrzowskich oraz koncertach zarówno na terenie, jak i poza uczelnią. Poznawanie technik doskonalących umiejętność panowania ad umysłem i ciałem, np. technika Alexandra, anatomia mięśni i stawów. | |
bibliografia podstawowa | |
Riley Maurice W. – The History of the Viola | |
bibliografia uzupełniająca | |
Tertis Lionel - My Viola and I | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 12.0 | wykład | egzamin | prof. zw. Irena Albrecht, dr hab. Błażej Maliszewski, mgr Maria Wiczyńska, | 2/1630/4637 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zapoznanie z technikami pracy umożliwiającymi zrozumienie i doskonalenie pracy ciała Wszechstronny rozwój techniki gry na altówce Rozwijanie wiedzy o stylach muzycznych oraz właściwego wykorzystywania ich podczas wykonywania utworów Poszerzanie repertuaru wykonawczego Przygotowanie do wykonywania koncertów – rozwój samodzielności i osobowości studenta | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Indywidualne zajęcia praktyczne opierające się na: Wspólnej ocenie umiejętności prezentacji utworu pod względem pozytywnych i negatywnych aspektów. Eliminacja niedoskonałości technicznych oraz muzycznych zaprezentowanego przez studenta materiału. Wybór i demonstracja przez prowadzącego zajęcia odpowiednich metod dalszej pracy na materiałem. Stały rozwój osobowości artystycznej studenta, kształtowanie jego wyobraźni, skłanianie do podejmowania samodzielnych wyborów i decyzji w zakresie gry na instrumencie (wybór aplikatury, interpretacja, poszukiwanie brzmienia, stosowania zróżnicowanych środków ekspresji). | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
– zaliczenie dwóch etiud lub kaprysów oraz sonaty – egzamin semestralny; zróżnicowany technicznie program |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 11.0 | wykład | egzamin | prof. zw. Irena Albrecht, dr hab. Błażej Maliszewski, mgr Maria Wiczyńska, | 2/1630/4638 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zapoznanie z technikami pracy umożliwiającymi zrozumienie i doskonalenie pracy ciała Wszechstronny rozwój techniki gry na altówce Rozwijanie wiedzy o stylach muzycznych oraz właściwego wykorzystywania ich podczas wykonywania utworów Poszerzanie repertuaru wykonawczego Przygotowanie do wykonywania koncertów – rozwój samodzielności i osobowości studenta | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Indywidualne zajęcia praktyczne opierające się na: Wspólnej ocenie umiejętności prezentacji utworu pod względem pozytywnych i negatywnych aspektów. Eliminacja niedoskonałości technicznych oraz muzycznych zaprezentowanego przez studenta materiału. Wybór i demonstracja przez prowadzącego zajęcia odpowiednich metod dalszej pracy na materiałem. Stały rozwój osobowości artystycznej studenta, kształtowanie jego wyobraźni, skłanianie do podejmowania samodzielnych wyborów i decyzji w zakresie gry na instrumencie (wybór aplikatury, interpretacja, poszukiwanie brzmienia, stosowania zróżnicowanych środków ekspresji). | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
– zaliczenie dwóch etiud lub kaprysów oraz sonaty – egzamin semestralny; zróżnicowany technicznie program |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 8.0 | wykład | egzamin | prof. zw. Irena Albrecht, dr hab. Błażej Maliszewski, mgr Maria Wiczyńska, | 2/1630/4639 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zapoznanie z technikami pracy umożliwiającymi zrozumienie i doskonalenie pracy ciała Wszechstronny rozwój techniki gry na altówce Rozwijanie wiedzy o stylach muzycznych oraz właściwego wykorzystywania ich podczas wykonywania utworów Poszerzanie repertuaru wykonawczego Przygotowanie do wykonywania koncertów – rozwój samodzielności i osobowości studenta | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Indywidualne zajęcia praktyczne opierające się na: Wspólnej ocenie umiejętności prezentacji utworu pod względem pozytywnych i negatywnych aspektów. Eliminacja niedoskonałości technicznych oraz muzycznych zaprezentowanego przez studenta materiału. Wybór i demonstracja przez prowadzącego zajęcia odpowiednich metod dalszej pracy na materiałem. Stały rozwój osobowości artystycznej studenta, kształtowanie jego wyobraźni, skłanianie do podejmowania samodzielnych wyborów i decyzji w zakresie gry na instrumencie (wybór aplikatury, interpretacja, poszukiwanie brzmienia, stosowania zróżnicowanych środków ekspresji). | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
– zaliczenie dwóch etiud lub kaprysów oraz sonaty – egzamin semestralny; zróżnicowany technicznie program
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 8.0 | wykład | egzamin | prof. zw. Irena Albrecht, dr hab. Błażej Maliszewski, mgr Maria Wiczyńska, | 2/1630/4640 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zapoznanie z technikami pracy umożliwiającymi zrozumienie i doskonalenie pracy ciała Wszechstronny rozwój techniki gry na altówce Rozwijanie wiedzy o stylach muzycznych oraz właściwego wykorzystywania ich podczas wykonywania utworów Poszerzanie repertuaru wykonawczego Przygotowanie do wykonywania koncertów – rozwój samodzielności i osobowości studenta | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Indywidualne zajęcia praktyczne opierające się na: Wspólnej ocenie umiejętności prezentacji utworu pod względem pozytywnych i negatywnych aspektów. Eliminacja niedoskonałości technicznych oraz muzycznych zaprezentowanego przez studenta materiału. Wybór i demonstracja przez prowadzącego zajęcia odpowiednich metod dalszej pracy na materiałem. Stały rozwój osobowości artystycznej studenta, kształtowanie jego wyobraźni, skłanianie do podejmowania samodzielnych wyborów i decyzji w zakresie gry na instrumencie (wybór aplikatury, interpretacja, poszukiwanie brzmienia, stosowania zróżnicowanych środków ekspresji). | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
– zaliczenie dwóch etiud lub kaprysów oraz sonaty – egzamin semestralny; zróżnicowany technicznie program |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 15.00 | 7.0 | wykład | egzamin | prof. zw. Irena Albrecht, dr hab. Błażej Maliszewski, mgr Maria Wiczyńska, | 2/1630/4641 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zapoznanie z technikami pracy umożliwiającymi zrozumienie i doskonalenie pracy ciała Wszechstronny rozwój techniki gry na altówce Rozwijanie wiedzy o stylach muzycznych oraz właściwego wykorzystywania ich podczas wykonywania utworów Poszerzanie repertuaru wykonawczego Przygotowanie do wykonywania koncertów – rozwój samodzielności i osobowości studenta | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Indywidualne zajęcia praktyczne opierające się na: Wspólnej ocenie umiejętności prezentacji utworu pod względem pozytywnych i negatywnych aspektów. Eliminacja niedoskonałości technicznych oraz muzycznych zaprezentowanego przez studenta materiału. Wybór i demonstracja przez prowadzącego zajęcia odpowiednich metod dalszej pracy na materiałem. Stały rozwój osobowości artystycznej studenta, kształtowanie jego wyobraźni, skłanianie do podejmowania samodzielnych wyborów i decyzji w zakresie gry na instrumencie (wybór aplikatury, interpretacja, poszukiwanie brzmienia, stosowania zróżnicowanych środków ekspresji). | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
– zaliczenie dwóch etiud lub kaprysów oraz sonaty – egzamin semestralny; zróżnicowany technicznie program |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 15.00 | 11.0 | wykład | egzamin | prof. zw. Irena Albrecht, dr hab. Błażej Maliszewski, mgr Maria Wiczyńska, | 2/1630/4642 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zapoznanie z technikami pracy umożliwiającymi zrozumienie i doskonalenie pracy ciała Wszechstronny rozwój techniki gry na altówce Rozwijanie wiedzy o stylach muzycznych oraz właściwego wykorzystywania ich podczas wykonywania utworów Poszerzanie repertuaru wykonawczego Przygotowanie do wykonywania koncertów – rozwój samodzielności i osobowości studenta | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Indywidualne zajęcia praktyczne opierające się na: Wspólnej ocenie umiejętności prezentacji utworu pod względem pozytywnych i negatywnych aspektów. Eliminacja niedoskonałości technicznych oraz muzycznych zaprezentowanego przez studenta materiału. Wybór i demonstracja przez prowadzącego zajęcia odpowiednich metod dalszej pracy na materiałem. Stały rozwój osobowości artystycznej studenta, kształtowanie jego wyobraźni, skłanianie do podejmowania samodzielnych wyborów i decyzji w zakresie gry na instrumencie (wybór aplikatury, interpretacja, poszukiwanie brzmienia, stosowania zróżnicowanych środków ekspresji). | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin Dyplomowy Licencjacki składający się z egzaminu praktycznego i obrony pracy licencjackiej. Program egzaminu praktycznego: koncert solowy oraz utwór dowolny. |