symbol | jezyk |
---|---|
2/1621 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zasadniczym celem nauczania, powinno być gruntowne i profesjonalne przygotowanie | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Warunkiem rozpoczęcia kształcenia w Uczelni jest zdany konkursowy egzamin wstępny z wynikiem pozytywnym, stwierdzający posiadane umiejętności w zakresie gry na instrumencie na poziomie absolwenta studiów licencjackich. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Wskazane jest uczestniczenie w dodatkowych zajęciach, seminariach, czy wykładach poszerzających wiedzę teoretyczną jak i humanistyczną związaną z dziedziną sztuki jaki i innych sztuk propagujących szeroko pojętą ideę humanizmu. | |
bibliografia podstawowa | |
Obowiązkowy wybór podręczników metodycznych autorstwa ; P.L.Grafa, Ph.Bernolda | |
bibliografia uzupełniająca | |
Tygodniki, miesięczniki, kwartalniki muzyczne jak : Ruch Muzyczny, Muzyka, Res Facta Nova, nagrania płytowe, literatura tycząca biografii kompozytorów, znanych instrumentalistów. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student ma wiedzę o prawidłowym zadęciu, oddechu i higienie związanej z grą na flecie. Zna podstawowy repertuar. Rozróżnia stylistykę różnych epok twórczych, potrafiąc odnieść ją do wykonywanych utworów. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student dysponuje warsztatem technicznym potrzebnym do profesjonalnej prezentacji muzycznej i jest świadomy specyfiki problemów w grze na flecie. Potrafi zrealizować własny projekt autorski. Posiada umiejętność wykorzystania własnej muzykalności i wyobraźni w zakresie gry na flecie. Ma świadomość operowania różnorodną barwą dźwięku związaną z charakterem wykonywanego dzieła. Posiada umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru w zakresie gry na flecie. Umie sprawnie czytać zapis nutowy a`Vista. Posiada umiejętność kontrolowania wszelkich struktur rytmicznych z uwzględnieniem każdego rodzaju metrum, oraz aspektów wykonawczych dotyczących frazowania i artykulacji. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student posiada umiejętność profesjonalnego organizowania pracy indywidualnej i zespołowej w ramach realizacji zadań i projektów. Umie zaprezentować swoją działalność artystyczną publicznie. Potrafi poddać krytycznej ocenie własne i innych muzyków dokonania artystyczne. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 12.0 | wykład | egzamin | st. wykł. Elżbieta Czapor, as. mgr Dorota Dąbrowska, prof. zw. dr hab. Krzysztof Langman, st. wykł. Adam Łazarewicz, | 2/1621/4601 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Podstawowym założeniem dydaktyczno – wychowawczym treści programowych przedmiotu głównego, jest dążenie do wyposażenia studenta w teoretyczne podstawy wiedzy muzycznej oraz praktyczne umiejętności w formie trwałych nawyków w zakresie posługiwania się sztuką wykonawczą. Powinno to zapewnić osiąganie i realizację celów nauczania oraz przyczynić się do: | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia prowadzone są indywidualnie w formie wykładu i obejmują prezentację | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Praca studenta poddawana jest w ciągu roku akademickiego dwukrotnemu sprawdzianowi praktycznemu, w formie egzaminów – w zimowej i letniej sesji egzaminacyjnej. Programy kolokwialne i egzaminacyjne zróżnicowane pod względem technicznym i muzycznym jak również pod względem ilości prezentowanych pozycji repertuarowych, stanowią przegląd rozwoju umiejętności studenta oraz są warunkiem promocji na kolejny semestr i rok akademicki.
Egzamin techniczny w formie kolokwium pod koniec pierwszego miesiąca semestru, obejmuje: Gamy Dur i moll sposobami, interwały wszystkie, legato i staccato, pasaże dominantowo-septymowe, zmniejszone i zwiększone, trójdźwięki zm. i zw gamy całotonowe
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 12.0 | wykład | egzamin | st. wykł. Elżbieta Czapor, as. mgr Dorota Dąbrowska, prof. zw. dr hab. Krzysztof Langman, st. wykł. Adam Łazarewicz, | 2/1621/4602 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Podstawowym założeniem dydaktyczno – wychowawczym treści programowych przedmiotu głównego, jest dążenie do wyposażenia studenta w teoretyczne podstawy wiedzy muzycznej oraz praktyczne umiejętności w formie trwałych nawyków w zakresie posługiwania się sztuką wykonawczą. Powinno to zapewnić osiąganie i realizację celów nauczania oraz przyczynić się do: | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia prowadzone są indywidualnie w formie wykładu i obejmują prezentację | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Praca studenta poddawana jest w ciągu roku akademickiego dwukrotnemu sprawdzianowi praktycznemu, w formie egzaminów – w zimowej i letniej sesji egzaminacyjnej. Programy kolokwialne i egzaminacyjne zróżnicowane pod względem technicznym i muzycznym jak również pod względem ilości prezentowanych pozycji repertuarowych, stanowią przegląd rozwoju umiejętności studenta oraz są warunkiem promocji na kolejny semestr i rok akademicki.
Egzamin techniczny w formie kolokwium pod koniec pierwszego miesiąca semestru, obejmuje: Gamy Dur i moll sposobami, interwały wszystkie, legato i staccato, pasaże dominantowo-septymowe, zmniejszone i zwiększone, trójdźwięki zm. i zw gamy całotonowe
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 25.0 | wykład | egzamin | st. wykł. Elżbieta Czapor, as. mgr Dorota Dąbrowska, prof. zw. dr hab. Krzysztof Langman, st. wykł. Adam Łazarewicz, | 2/1621/4603 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Podstawowym założeniem dydaktyczno – wychowawczym treści programowych przedmiotu głównego, jest dążenie do wyposażenia studenta w teoretyczne podstawy wiedzy muzycznej oraz praktyczne umiejętności w formie trwałych nawyków w zakresie posługiwania się sztuką wykonawczą. Powinno to zapewnić osiąganie i realizację celów nauczania oraz przyczynić się do: | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia prowadzone są indywidualnie w formie wykładu i obejmują prezentację | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Praca studenta poddawana jest w ciągu roku akademickiego dwukrotnemu sprawdzianowi praktycznemu, w formie egzaminów – w zimowej i letniej sesji egzaminacyjnej. Programy kolokwialne i egzaminacyjne zróżnicowane pod względem technicznym i muzycznym jak również pod względem ilości prezentowanych pozycji repertuarowych, stanowią przegląd rozwoju umiejętności studenta oraz są warunkiem promocji na kolejny semestr i rok akademicki. Egzamin dyplomowy realizowany jest w formie dwóch recitali oraz pracy pisemnej. Temat pracy pisemnej i sposób prezentacji pracy dyplomowej ustala, po konsultacji z pedagogiem – kierownik katedry.
I recital dyplomowy - publiczny i afiszowany na program którego składają się utwory z różnych epok. Jedna z pozycji powinna być wykonana z pamięci. Dopuszcza się możliwość prezentowania utworów w różnych składach kameralnych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 25.0 | wykład | egzamin | st. wykł. Elżbieta Czapor, as. mgr Dorota Dąbrowska, prof. zw. dr hab. Krzysztof Langman, st. wykł. Adam Łazarewicz, | 2/1621/4604 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Podstawowym założeniem dydaktyczno – wychowawczym treści programowych przedmiotu głównego, jest dążenie do wyposażenia studenta w teoretyczne podstawy wiedzy muzycznej oraz praktyczne umiejętności w formie trwałych nawyków w zakresie posługiwania się sztuką wykonawczą. Powinno to zapewnić osiąganie i realizację celów nauczania oraz przyczynić się do: | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia prowadzone są indywidualnie w formie wykładu i obejmują prezentację | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Praca studenta poddawana jest w ciągu roku akademickiego dwukrotnemu sprawdzianowi praktycznemu, w formie egzaminów – w zimowej i letniej sesji egzaminacyjnej. Programy kolokwialne i egzaminacyjne zróżnicowane pod względem technicznym i muzycznym jak również pod względem ilości prezentowanych pozycji repertuarowych, stanowią przegląd rozwoju umiejętności studenta oraz są warunkiem promocji na kolejny semestr i rok akademicki. Egzamin dyplomowy realizowany jest w formie dwóch recitali oraz pracy pisemnej. Temat pracy pisemnej i sposób prezentacji pracy dyplomowej ustala, po konsultacji z pedagogiem – kierownik katedry.
II recital dyplomowy – publiczny i afiszowany. Program obejmuje minimum 3 pozycje repertuarowe zróżnicowanych stylistycznie pod względem formy i stylu. |